یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران در دو دیدار دوستانه برابر یکی از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر دنیا دو شکست را پذیرا شد.  اکبر نایینی کارشناس والیبال می گوید: «متاسفانه ملی‌پوشان والیبال ایران عملکرد قابل قبولی برابر قهرمان لیگ جهانی به‌ویژه در دریافت‌ها از خود به‌جا نگذاشتند. این ضعف بیشتر در مواقعی که فرانسوی‌ها در خط سرویس بودند به چشم آمد و حتی لیبرو‌های ما یعنی فرهاد ظریف و مهدی مرندی هم در این خصوص دچار مشکل شدند.
frindly-france-iran-2- 49

نکته دیگر ضعف بازیکنان ما در زدن ضربات سرویس بود که من دلیل آن را عدم آمادگی تیم به دلیل دوری از مسابقات می‌دانم. متاسفانه بازیکان تیم ملی والیبال ایران در شرایط مسابقه نیستند و بعد از اتمام لیگ در اواخر اسفند، ملی‌پوشان فقط در حال تمرین بوده‌اند؛ اما در طرف مقابل فرانسوی‌ها به دلیل اینکه لیگ‌شان مانند سایر کشورهای اروپایی تازه به پایان رسیده است، در شرایط مسابقه قرار داشتند. ملی‌پوشان والیبال ایران برابر فرانسه حتی موفق به کسب امتیاز هم نشدند و ما نباید دل‌مان را خوش کنیم که مقابل حریف با پوئن‌های نزدیک مغلوب شدیم.frindly-france-iran-2- 29

در والیبال به شکست با پوئن نزدیک امتیاز نمی‌دهند و اگر این مسابقات در رقابت‌های گزینشی المپیک برگزار شده بود فرانسوی‌ها ۶ امتیاز داشتند و ما هیچ. در این‌باره باید فدراسیون والیبال را مقصر دانست. من زمان برگزاری لیگ را اصلا مناسب نمی‌دانم که هم زود شروع می‌شود و هم زود به پایان می‌رسد؛ به همین خاطر وقفه‌ای طولانی بین پایان لیگ ما و شروع رقابت‌هایی مانند گزینشی المپیک و لیگ جهانی به وجود می‌آید.

[caption id="attachment_68563" align="aligncenter" width="998"]توپ و تور توپ و تور[/caption]

در والیبال مدرن امروز تیمی موفق است که بازیکنانش در شرایط مسابقه قرار داشته باشند و نگاهی به اکثر تیم‌های حاضر در مسابقات گزینشی نشان می‌دهد بازیکنان این تیم‌ها به تازگی رقابت‌های باشگاهی را به پایان برده‌اند و در شرایط مسابقه قرار دارند. در اردو و تمرین، بازیکنان زیر فشار و استرس مسابقه قرار نمی‌گیرند و از آمادگی به‌دور خواهند بود. با این شرایط من صعود به المپیک را برخلاف نظر اکثر کارشناسان کار راحتی نمی‌دانم و امیدوارم ستاره‌های تاثیرگذار والیبال ایران بتوانند حداقل به‌عنوان بهترین تیم آسیایی راهی ریو ۲۰۱۶ شوند. متاسفانه ما در اکثر تورنمنت‌های اخیر امتیازات چند دیدار اول را به دلیل قرار نداشتن در شرایط مسابقه از دست داده‌ایم که امیدوارم این اتفاق در ژاپن تکرار نشود و برای اولین‌بار راهی المپیک شویم.»

[su_animate type="fadeIn" duration="2.5" delay="0.5" inline="yes"][su_tooltip style="bootstrap" position="north" rounded="yes" size="4" content=": منبع مطلب  " close="no"] برگرفته از روزنامه فرهیختگان[/su_tooltip][/su_animate]

iran- france- firendly14