به گزارش آریاورزش، والیبال را بدون تردید می‌توان موفقیت‌ترین رشته ایران در سال های اخیر دانست. رشته‌ای که با حضور در هر تورنمنتی با کسب عنوان و مدال برای ملی پوشان ایران همراه شد و کارنامه طلایی والیبال ایران را رقم زد. چشم‌انداز والیبال ایران از ابتدای سال ۹۳ مشخص بود؛ زمانی که فدراسیون توانست این تیم را در جهان و آسیا قدرتمند نشان دهد. البته پازل این موفقیت هنوز کامل نشده‌است و بلند قامتان ایران به دنبال این هستند تا با حضور در مسابقات انتخابی کسب سهیمه در ژاپن که خرداد ماه برگزار می شود جواز حضور در المپیک ریو را به دست بیاورند تا طلسم صعود به المپیک شکسته شود. به گزارش آریاورزش ،محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال  درباره عملکرد یک سال گذشته تیم ملی والیبال اظهار کرد: «والیبال ایران با ولاسکو به اوج رسید و در مسابقات لیگ جهانی با هدایت کواچ توانست کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارد اما متاسفانه در رقابت‌های جام جهانی علیرغم توانایی بازیکنان شانس کسب سهمیه را از دست دادیم و برای اینکه شانس صعود به المپیک را هم از دست ندیم به سرعت دست به تغییر زدیم و با بررسی علت ناکامی ایران به این نتیجه رسیدیم که کادر فنی باید هر چه زودتر تغییر کند.»

[caption id="attachment_40491" align="aligncenter" width="864"]تصاویر مسابقه والیبال ایران و استرالیا در جام جهانی والیبال ۲۰۱۵ تصاویر مسابقه والیبال ایران و استرالیا در جام جهانی والیبال ۲۰۱۵[/caption]

وی افزود: «طبق برنامه‌ریزی فدراسیون بازیکنان از هشتم فرودین ماه به اردو رفته اند و رائول لوزانو هم بعد از تعطیلات نوروز به تمرینات ملحق می‌شود. لوزانو ۱۳ بدر سال ۱۳۹۵ به تهران سفر می‌کند تا رسما کار خود را در ایران آغاز کند. ما یقین داریم که تیم ملی باتوجه به پتانسیل بالای بازیکنان و کادر فنی قوی‌ای که دارد شانس کسب سهمیه را به دست خواهد آورد.» افشاردوست همچنین به دیگر برنامه‌های فدراسیون در سال گذشته اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه فدراسیون والیبال از مدت ها قبل بحث پشتوانه سازی را دنبال کرده‌بود به طوری که تیم نوجوانان و جوانان توانستند امسال سومی جهان و عنوان قهرمانی جهان را به دست بیاورند. ما سال گذشته نمایندگان خود را به همه شهرهای کشور فرستادیم و افرادی را که استعداد خوبی داشتند، شناسایی کردیم. یکی از برنامه های ما این است که مسابقات والیبال را در سطح آسیا هم در بخش دختران و هم پسران برگزار کنیم. در کل می توانیم بگوییم در سال گذشته فدراسیون والیبال به همه اهدافی از قبل تعیین شده رسید.» دبیر فدراسیون والیبال همچنین در مورد رویکرد فدراسیون در سال ۹۵ اظهار کرد: «در سال جدید قصد داریم عملکرد تیم‌های پایه و نوجوانان را ریز ذره بین قرار دهیم و بر روی آنها سرمایه گذاری کنیم چرا که آنها جایگزین تیم ملی بزرگسالان در آینده خواهند بود. بعد از اینکه داورزنی به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد هدف ما این بود که خون تازه ای را در جریان والیبال ایجاد کنیم. به عنوان مثال قرار‌است در فدراسیون کمیته مربیان ایجاد کنیم که همین امر در آینده به روند تیم ملی والیبال در هر رده سنی کمک خواهد کرد. خوشبختانه داورزنی به عنوان رییس فدراسیون والیبال به همه مربیان، بازیکنان و مسئولان میدان می دهد.»

   u19-Iran-ehda-javayez-1-shahrivar-94- (15) [box type="shadow" align="" class="" width=""]برگرفته از«آنا»[/box]