گزارشی از آریا ورزش؛ملی‌پوش والیبال ساحلی ایران گفت: در سال ۹۴ اتفاق خوبی در زندگی شخصی‌ام رخ نداد، زیرا هنوز نتوانسته‌ام فقدان مادرم را باور کنم.

صابر هوشمند، درباره اتفاقات ورزشی‌اش در سال ۹۴ گفت: سالی که گذشت برای والیبال ساحلی سالی بسیار پربار و شلوغ بود. سالی که ساحلی‌بازان ایران از همان ابتدای سال راهی تورنمنت‌ها و مسابقات مهمی شدند.

وی ادامه داد: از ۱۷ فروردین سال ۹۴ تیم ملی والیبال ساحلی ایران به مسابقات تور آسیا و اقیانوسیه که درتایلند برگزار می‌شد، رفت. مسابقاتی که هر چند تمرین کمی داشتیم نتیجه خوبی بدست آوردیم و توانستیم به جمع چهار تیم نهایی راه پیدا کنیم. رقابت‌هایی که تجربه خوبی برای ساحلی‌بازان ایران شد.

والیبال ساحلی

هوشمند با بیان این که سال ۹۴ یکی از پرکارترین سال ها برای والیبال ساحلی بود، اضافه کرد: هیچ سالی به اندازه این سال اردوهای تیم ملی با این حجم و زمان برگزار نشد. تنها مشکلی که در والیبال ساحلی این سال وجود داشت عدم برگزاری مسابقات لیگ والیبال ساحلی بود.

وی در این باره تصرح کرد: مسابقات لیگ به منزله کسب درآمد برای ساحلی‌بازان محسوب می‌شود. عدم برگزاری این مسابقات که قول داده بودند در پایان سال ۹۴ برگزار شود، منجر به کاهش روحیه و انگیزه در بین بازیکنان والیبال ساحلی شد.

ملی‌پوش والیبال ساحلی ایران ادامه داد: بازیکنی مانند عباس پورعسگری در همین مسابقات لیگ شناخته و راهی تیم ملی شد. به همین دلیل برگزاری لیگ می‌تواند به استعدادیابی کمک کند و حذف آن از برنامه های این رشته می‌تواند ضرر ایجاد کند.

والیبال ساحلی

هوشمند به برگزاری مسابقات تور جهانی در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فدراسیون والیبال ایران با کمک سازمان ساحلی توانست میزبانی شایسته ای از مسابقات داشته باشد. هرچند تیمهای ایرانی حاضر در این مسابقات نتوانستند به خوبی نتایج لازم را کسب کنند اما بدون شک حضور تیم‌های اروپایی شرایط خوبی را برای کسب تجربه فراهم کرد.

وی با بیان این مطلب که حضور «کیودای» سرمربی برزیلی والیبال ساحلی در تیم ملی ایران بسیار مفید واقع شده بود، گفت: به اعتقاد من کیودای مربی بزرگی است و توانست تحول عظیمی در والیبال ساحلی ایران ایجاد کند. او ریزه‌کاری‌های متعددی در والیبال ساحلی به ما یاد داد که پیش از این کاملا از آن بی خبر بودیم.

هوشمند با ابراز امیدواری از این که مسئولان فدراسیون کیودای را در تیم ملی ایران نگه دارند، تاکید کرد: امیدوارم سازمان ساحلی و فدراسیون والیبال خواسته‌های این مربی را برآورده کنند و با در اختیار قرار دادن امکانات لازم، بتوانند بهترین شرایط ممکن را برای تیم ملی والیبال ساحلی ، در آستانه رقابت‌های انتخابی المپیک، رقم بزنند.

والیبال ساحلی

ملی‌پوش ساحلی ایران درخصوص راه این رشته برای حضور در المپیک ریو گفت: کار سختی داریم. باید در دو تورنمنت تایلند و استرالیا که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد برگزار می‌شود، شرکت کنیم. رقبای سرسخت و خوبی را پیش رو داریم اما بدون شک آنچه برای ما حائز اهمیت است حضور پرقدرت در این نبرد خواهد بود.

وی اضافه کرد: حضور در المپیک برای هر ورزشکاری آرزو محسوب می شود. البته باید این را هم در نظر داشت که بدون سختی کشیدن نمی‌توان بلیت حضور در ریو را تصاحب کرد. قطعا هر ورزشکاری که سوار بر هواپیمای ریو می‌شود، تلاش زیادی کرده است.

هوشمند درباره مشکلات ساحلی‌بازان و انتظارش از مسئولان فدراسیون والیبال گفت: بزرگترین دغدغه ملی‌پوشان ساحلی دغدغه های مالی است. بازیکنانی که تقریبا تمام سال را در اردو سپری می‌کنند و به دلیل عدم برگزاری لیگ اسپانسری هم از آن ها حمایت نمی‌کند، نیاز به منبع درآمد دارند تا فارغ از هر دغدغه‌ای برای تیم ملی کشورشان تلاش کنند.

والیبال ساحلی

وی افزود: جوایزی که در برخی مسابقات و تورهای بین المللی هم به تیم ملی ایران می‌رسد، به دلیل بلوکه بودن حساب های بین المللی ایران هنوز به دست ما نرسیده است. قطعا مجموع این شرایط کار را برای ساحلی بازان سخت می‌کند. بازیکنان سالنی که اردوهای متعدد پیش رو دارند، از لحاظ مالی در شرایط ایده آلی هستند و اما اوضاع ساحلی بازان متفاوت است.

هوشمند همچنین با تشکر از زحماتی که کسری غفوری در سازمان ساحلی برای این رشته متحمل می‌شود، گفت: از زمانی که غفوری در سمت دبیر سازمان والیبال ساحلی مشغول به کار شده است تحولات عظیمی در این رشته ایجاد کرده است. او بسیار پر تلاش است. من از طرف تمام ساحلی بازان ایران از او تشکر می‌کنم و امیدوارم حضورش در کنار والیبال ساحلی مستدام باشد.

بازیکن تیم ملی والیبال ساحلی ایران درباره زندگی شخصی‌اش در سال ۹۴ گفت: از آنجایی که در سال ۹۳ مادرم را از دست دادم، تمام امسال را در شوک از دست دادن او بودم و در واقع هیچ خاطره و اتفاق خوشی در این سال برایم رقم نخورد. خانواده چهار نفری ما با فوت مادرم سه نفره شد و ما هنوز نتوانستیم غم نبود مادرم را فراموش کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم سال ۹۵ برای همه مردم کشورم سالی پر از اتفاقات خوب و شیرینی باشد. سالی که تیم ملی والیبال و والیبال ساحلی ایران هم بتواند جواز حضور در مسابقات المپیک را کسب کند.

iran-mexico-beach-6

[box type="shadow" align="" class="" width=""]برگرفته از باشگاه خبرنگاران[/box]