به گزارش آریاورزش پنجمین دوره رقابتهای والیبال برفی اروپا دیروز با برگزاری دیدارهای نهایی در بخش های مردان و زنان خاتمه یافت. در این مسابقات که به میزبانی جمهوری چک برگزار شد بیش از ۲ هزار نفر تماشاگر نیز در اتمسفری رویایی و جذاب شاهد رقابت بیش از ۱۰۰ نفر از برترین والیبالیستهای اروپا در بخش برفی بودند.

بر اساس این گزارش آریاورزش رقابتهای والیبال برفی با اینکه رشته ای کاملا نو پا است اما الکساندر بوریچیچ ( ریاست فدراسیون والیبال اروپا ) درباره این شاخه از والیبال می گوید : " والیبال برفی کم سن و سالترین شاخه این ورزش مهیج است و عمر زیادی ندارد اما شور و اشتیاقی که من در اینجا از برگزارکنندگان و تماشاگران و بازیکنان دیدم باعث می شود به این باور برسیم که والیبال برفی روز به روز گسترش خواهد یافت و این مسابقاتی که برگزار کردیم سرآغازی است بر سفری جذاب و دور و دراز."

snow-volleyball-men-cev2016-29

در بخش بانوان تیم ۲ نفره سیلیویا پوشمیکوا (جمهوری چک) و زوزانا وویتیسکوا (اسلواکی) موفق شد از پس تیم دو نفره ( گرتا چیکولاری و جیولیو توتی از ایتالیا) بربیاید و با کسب نتیجه ۲-۱ در دیدار نهایی ( ۲۲-۲۰ ، ۹-۱۵ ، ۱۵-۱۰ ) به مقام "ملکه های برفی" در بین ۱۴ تیم رقابتها برسند.

snow-volleyball-women-cev2016-7

در بخش مردان نیز که با حضور ۲۵ تیم برگزار شد عنوان پادشاهان برفی به تیم مشترک لهستان-جمهوری چک ( میهائو ماتیا و روبرت کوفا ) رسید که موفق شدند با حساب ۲-۱ ( ۱۵-۱۳ ، ۱۱-۱۵ ، ۱۵-۱۰ ) از سد تیم داوید لنک و داوید کوفا (جمهوری چک ) بگذرند.

snow-volleyball-women-cev2016-10

بر اساس این گزارش آریاورزش، جمهوری چک پنجمین کشوری است که میزبانی این رقابتها را بر عهده گرفته است. اولین دوره این مسابقات ۵ سال گذشته در آلمان برگزار شد و در سال های بعدی نیز به ترتیب سوئیس ، ایتالیا و اتریش میزبان رقابتها بودند.

از نکات جالب این مسابقات می توان به استفاده بازیکنان از کفش های فوتبال استفاده کرد.همچنین قوانین این مسابقات به همانند قوانین والیبال ساحلی می باشد و بسیاری از بزرگان والیبال ساحلی در این مسابقات نیز شرکت میکنند.به گزارش آریاورزش اسپانسرشیپ این مسابقات بر عهده شرکت بازاریابی شبکه ای Amway  میباشد.

snow-volleyball-men-cev2016-10