به گزارش آریاورزش، محمد ترکاشوند درباره شکست تیم متین ورامین برابر پیکان در دور رفت مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال بیان کرد: ما از قبل گفته بودیم حریف دست و پا بسته ای نیستیم و برای پیروزی وارد زمین می شویم اما سه، چهار بازیکن حریف روزی استثنایی داشتند. فرهاد قائمی در سرویس و دریافت و نیکولوف در تمام فاکتور ها عالی بودند. نیکولوف که این روزها در اوج خود قرار دارد، ۲۱ امتیاز گرفت و وقتی یک بازیکن سرعتی زن به اندازه پشت خط زن تیم های حریف امتیاز می گیرد نشان می دهد روز استثنایی دارد. امیر غفور نیز فوق العاده کار کرد و میرزاجانپور هم به آنها کمک کرد و اگر یکی از این نفرات نمی‌توانست کارایی لازم را داشته باشد، ما می‌توانستیم پیروز میدان باشیم.

[caption id="attachment_66291" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه پیکان و متین ورامین - پلی آف ترکاشوند[/caption]

ترکاشوند ادامه داد: بازیکنان ما احساسی تصمیم گرفتند و بازی کردند و در ست پنجم نتوانستند حساسیت بازی را درک کنند. زمانی که ۱۴ بر ۱۲ جلو بودیم ارزش آن توپ آخر را ندانستند و می شد بازی با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به نفع ما به پایان برسد. اما در ورزش نمی توان نتیجه راپیش بینی کرد، با این حال در مجموع بازی قشنگی بود و فکر می کنم کسانی که در سالن بودند هم لذت بردند. در این چند سال اخیر زیبا ترین بازی لیگ رقم خود. من از بازیکنانم واقعا راضی هستم. نسبت به کم و کاستی ها و مشکلات عدیده ای که داشتیم فکر می کنم این بازی برای ما پیروزی بود و برنده ما هستیم.

ترکاشوند در پاسخ به این پرسش که مشکلات تیم متین ورامین چه چیز بوده است؟ تصریح کرد: پنج ماه از آغاز لیگ برتر گذشته اما بازیکنان ما ۶-۷ درصد از قرارداد هایشان را گرفته اند و بعید می دانم بقیه پول را به تیم تزریق کنند. با این مشکلات و سختی هایی که در این پنج ماه داشتیم خوب بود که توانستیم به این مرحله برسیم. اگر پول به موقع پرداخت می شد شاید در دور مقدماتی سوم و چهارم جدول می شدیم و می توانستیم از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را ببریم اما به دلیل مشکلات نتوانستیم خوب تمرین کنیم و بازیکنان شرایط روحی ایده‌آلی نداشتند.

[caption id="attachment_64817" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال پیکان تهران و متین ورامین در لیگ برتر ۹۴ تصاویر مسابقه والیبال پیکان تهران و متین ورامین در لیگ برتر ۹۴[/caption]

ترکاشوند افزود: در نیم فصل دوم چند بازی را پشت سر هم باختیم و شرایط برای ما سخت تر شد. الان نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که به فکر مطالبات نباشیم و در مرحله پلی آف بخاطر آبروی خود و مردم ورامین خوب بازی کنیم. اگر از خودگذشتگی بازیکنان و درایت کادرفنی نبود تیم از نیم فصل منحل شده بود بنابراین تا اینجا هم که پیش آمدیم فکر می کنم کارمان را به نحو احسن انجام دادیم و نمره قبولی گرفتیم. در بازی برابر پیکان نیز برای پیروزی آمده بودیم و می‌توانستیم سه بر یک نیز به برتری برسیم اما یک مقدار کم تجربگی و احساسی بازی کردن بازیکنان به ما لطمه زد. در مورد داوری هم نمی خواهم بحث کنم. اشتباهات داوری سهوی بود و نمی توان گفت از عمد بوده است. در ست پنجم اگر چند توپ برگشتی ما در زمین می خوابید ما ۱۵ بر ۸ یا ۱۵ بر ۹ پیروز بودیم.

ترکاشوند سرمربی تیم متین ورامین درمورد برنامه اش برای بازی برگشت مقابل تیم پیکان نیز گفت: تجزیه و تحلیل می کنیم تا ترکیب خوبی را به زمین بفرستیم و از میزبانی نیز نهایت استفاده را ببریم. ما در بازی برگشت محکوم به پیروزی هستیم در غیر این صورت همه چیز برای ما تمام می شود. با شناختی که دو تیم نسبت به هم پیدا کرده اند و اینکه میزبان هستیم می توانیم شرایط ایده آل تری را رقم بزنیم و پیروز میدان باشیم. در بازی سوم نیز تیم ها قدرت خود را به نمایش می گذارند و فکر می کنم نوید یک بازی خوب و جذاب را بدهد. تمام تمرکز ما بر روی این است که در بازی روز چهارشنبه پیروز شویم.

[caption id="attachment_64808" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال متین ورامین در لیگ برتر ۹۴ تصاویر مسابقه والیبال متین ورامین در لیگ برتر ۹۴[/caption]

ترکاشوند در پاسخ به این پرسش که متین چقدر شانس قهرمانی دارد؟ گفت: تیم ما برای قهرمانی بسته نشده با این حال بازیکنان من یاد گرفتند جنگنده باشند و تسلیم هیچ تیم و حریفی نشوند. سعی می کنیم تاکتیک‌هایی که داریم را به نحو احسن پیاده کنیم و اگر بتوانیم این دو خان را نیز پشت سربگذاریم، توان رسیدن به فینال را داریم. در واقع هر کدام از این دو تیم (متین وامین و پیکان) برنده باشند، شانس فینالیست شدن را دارند.

او در مورد عملکرد بازیکنان نیز تصریح کرد: بازیکنان ما نظیر مصطفی شریفات و رحمان داودی واقعا روند رو به رشدی داشتند و در برخی فاکتورهای والیبال خوب کار کردند و در برخی دیگر جا دارد بهتر شوند. داودی نسبت به سال قبل پرفروغ تر ظاهر شد. محمدکاظم نیز اسپاسم عضلانی شدیدی داشت و اگر این مشکل را نداشت شرایط تیم ما بهتر بود. با این حال واقعا به ما کمک کرد و تمام بازیکنان خوب ظاهر شدند که به آنها و کادر تیم خسته نباشید می‌گویم.

تصاویر دیدار بانک سرمایه و متین ورامین

[box type="shadow" align="" class="" width=""]برگرفته از ایسنا[/box]