به گزارش آریاورزش، تیم والیبال شهرداری ارومیه در حالی از پیکانی ها میزبانی کرد که سالن الغدیر پر از تماشاگر بود و گفته می شود حدود ۹ هزار تماشاگر مشتاق این بازی را از نزدیک دیده اند این در حالی است که گنجایش این سال ۶ هزار نفری است و حکایت از علاقه ارومیه ای ها به والیبال دارد اما در ا میان این طرفداران بودند برخی تماشاگرنماها که قصد برهم زدن بازی را داشتند و با پرتاب اشیا و سکه به داخل زمین می خواستند حواشی ایجاد کنند که سر فرهاد سال افزون بازیکن پیکانی ها هم با برخورد سکه شکست. خیلی ها اعتقاد داشتند که در چنین شرایطی باید بازی متوقف و حتی تعطیل می شد تا مبادا برای بازیکنان اتفاقی نیفتد اما فرهاد شاهمیری  داور باتجربه کشورمان هر گونه که بود این بازی را مدیریت کرد تا سوت پایان بازی زده شود. با شاهمیری درباره این دیدار صحبت کردیم که در زیر می خوانید.

آقای شاهمیری دیدار ارومیه و پیکان چطور بود؟ بازی خیلی خوبی را شاهد بودیم دو تیم برای پیروزی تلاش می کردند و بازیکنان هم فقط به فکر بازی بودند در میدان رقابت مشکلی وجود نداشت و همه چیز از سوی دو تیم خوب پیش رفت.

[caption id="attachment_65725" align="aligncenter" width="800"]فرهاد شاهمیری فرهاد شاهمیری[/caption]

اما گویا برخی از  تماشاگرها حواشی بوجود آوردند؟ بله متاسفانه برخی که من اسم آنها را نمی توانم هوادار بنامم حواشی ایجاد کردند و با  پرتاب اشیا به زمین سعی کردند بازی را به حاشیه ببرند. من در این بازی قضاوت نکردم بلکه مدیریت کردم. هزاران تماشاچی در داخل سالن حضور داشت که کنترل انها سخت بود و امکان رخ دادن هر حادثه ای وجود داشت. قضاوت این بازی کار ساده ای نبود .

چرا بازی را تعطیل نکردید؟ ببینید ما مقرراتی داریم اگر طبق قانون می خواستیم عمل کنیم باید بازی را تعطیل می کردیم چون قانون می گوید هر گونه مزاحمت خارجی که وارد زمین شود باید بازی را متوقف کرد و این توقف می تواند تا ۴ ساعت هم طول بکشد تا میزبان و عوامل برگزاری بازی بتوانند شرایط مساعد را ایجاد کنند اما ما سعی کردیم بجای تعطیل کردن، بازی را مدیریت کنیم آنهم بخاطر اینکه باید خیلی مسائل دیگر را هم در نظر می گرفتیم. خارج کردن آنهمه تماشاگر از سالن بدون بوجود آمدن حاشیه ای کار راحتی نبود و مطمئنا حواشی بیشتری بوجود می آمد.

[caption id="attachment_65713" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و پیکان در لیگ برتر ۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و پیکان در لیگ برتر ۹۴[/caption]

در بازی توقف به وجود آمد؟ بله اما زیاد نبود دو سه دقیقه بیشتر طول نکشید اما من از اتفاقاتی که افتاد تعجب کردم.

چرا تعجب؟ بخاطر اینکه من معتقدم هوادار واقعی ارومیه هیچ زمان آن کارها را انجام نمی دهد. تیم بازی را برده چرا هوادار تیم بخواهد حاشیه ایجاد کند؟ به نظرم کسانی که آن کارها را کردند هواداران ارومیه نبودند و آنها را باید دشمن ارومیه دانست چون حتی به زمین خود ارومیه ای ها هم اشیا پرتاب می کردند. هوادار واقعی وقتی می بیند تیمش جلو است بازی را در حال بردن است مگر می شود که حاشیه ایجاد کند. سعید معروف با هواداران حرف زد و از آنها خواست که آرام باشند. عبدالرضا علیزاده میکروفون را گرفت و با آنها صحبت کرد که خود را کنترل کنند اما باز کار خود را می کردند مگر هوادار می شود به حرف کاپیتان و بازیکن محبوب خود گوش ندهد؟ به نظرم کسانی که این کار را می کردند باید حساب شان را از هواداران واقعی ارومیه جدا کرد چون آنها بیشتر به فکر ضربه زدن به تیم ارومیه بودند و شاید هم می خواستند در مراحل بعدی میزبانی از ارومیه گرفته شود.

[caption id="attachment_65714" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و پیکان در لیگ برتر ۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و پیکان در لیگ برتر ۹۴[/caption]

اما قبل از بازی هم خیلی ها می گفتند می خواهند انتقام فینال پارسال را بگیرند. به نظرم هر کسی چنین طرز فکری داشته کاملا در اشتباه بوده است چون اتفاقات پارسال واقعا هیچ ربطی به پیکان نداشت. در زمین رقابت که اتفاقی نیفتاد و پس از پایان بازی برای تماشاگران حواشی ایجاد شد که باز هم میزبان پیکان نبود و نمی توان پیکانی ها را مقصر آن اتفاقات دانست.

گفته می شود سر فرهاد سال افزون بخاطر اصابت سکه شکسته، این درست است؟ بله من خودم سر فرهاد را دیدم و خونریزی هم داشت. بخاطر پرتاب سکه سر او آسیب دید اما بعد از پایان بازی این اتفاق افتاد که به هر حال جای تاسف داشت.

گویا این اتفاق برای ورمیلیو هم افتاده اما برخی اعتقاد دارند که او تمارض کرده، درست است؟ واقعیتش من ضربه به سر ورمیلیو را ندیدم فقط تا برگشتم دیدم او به روی زمین افتاده و سرش را گرفته است برای همین هم نمی توانم قضاوتی داشته باشم.

[caption id="attachment_65755" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و پیکان در لیگ برتر ۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و پیکان در لیگ برتر ۹۴[/caption]

با این اوصاف احتمال محرومیت تماشاگران ارومیه وجود دارد؟ من چیزی در این باره نمی دانم به گزارش ناظر بازی و تشکیل کمیته انضباطی برمی گردد. اما واقعا حیف است شهری که این همه هوادار و مشتاق دارد با چنین حواشی روبرو شود. ارومیه یکی از بهترین قطب های والیبال ماست و نباید اجازه داد که این تیم و مردم آن به حاشیه روند اما از آنطرف هم نمی توان نسبت به اتفاقات افتاده بی تفاوت بود چون در مراحل بعد رقابت های سخت تری در انتظار تیم هاست و برای همین هم مسئولان باید تصمیم منطقی و محکمی بگیرند تا انشالله نه سیخ بسوزد نه کباب.

فکر نمی کنید با این اتفاقات در پلی آف حواشی بیشتر شود؟ به نظر من والیبال ما هنوز به شرایط پلی آف داشتن نرسیده است. ما هنوز حرفه ای نشده ایم و باید در همان یک گروه بازی کنیم و قهرمان مشخص شود. آنهم بخاطر اینکه هنوز امکانات استاندارد نداریم و هنوز باشگاه ها و طرفداران آنها ظرفیت پذیرش باخت را ندارند. ۸ تیم می خواهند قهرمان شوند و هنوز به این نرسیده اند که فقط یک تیم می تواند قهرمان شود! در مسابقات انتخابی المپیک قاره اروپا دیدیم که آلمان میزبان بود اما آیا برای صعود به المپیک از هر ترفندی استفاده کرد؟ به اعتقاد من باید پلی آف از والیبال ایران حذف شود چون هنوز جنبه برگزاری آن را پیدا نکرده ایم و تنها حساسیت های کاذب بوجود آورده است. تا هفته قبل دعوا بر سر راه یابی به پلی آف بود حالا دعوا بر سر رسیدن به نیمه نهایی است. به هر حال امیدوارم که همه جنبه های خود را بالا ببریم و باخت را بپذیریم و سعی کنیم شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که همه از دیدن والیبال لذت ببرند نه اینکه همه فقط به این فکر کنند که بازی زودتر تمام شود تا اتفاقی برای کسی نیفتد.

[caption id="attachment_65715" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و پیکان در لیگ برتر ۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و پیکان در لیگ برتر ۹۴[/caption]

[box type="shadow" align="" class="" width=""]برگرفته از کاپ[/box]