به گزارش آریاورزش، شکوفه صفری بانوی والیبالیست از استان اصفهان که چندین سال عضو فعال تیم ملی والیبال بانوان محسوب می‌شود، علاوه بر تجربه‌های ملی سابقه حضور در تیم‌های مختلف لیگ برتری را هم دارد.

وی با بازی در تیم‌هایی همچون ذوب‌آهن، گیتی پسند اصفهان، متین‌ ورامین و دانشگاه آزاد با دست‌یابی به‌ عنوان قهرمانی به همراه این تیم‌ها در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرده است.

لازم به ذکر است که صفری سه سال پیاپی از ۱۳۹۲ تاکنون بازیکن تیم دانشگاه آزاد در لیگ برتر به شمار آمده که در حال حاضر با این تیم تهرانی؛ امسال در این رقابت‌ها با حریفان مصاف می‌کند.

به سراغش رفتیم تا در رابطه باکیفیت لیگ برتر والیبال بانوان در سال جاری، سطح مسابقات نسبت به سال‌های قبل و نیز وضعیت تیم ملی با ما هم‌کلام شود.

تصاویر دیدار بانوان دانشگاه آزاد

تعداد خیره‌کننده بانوان والیبالیست اصفهانی در تیم‌های مختلف ملی

شکوفه صفری اظهار کرد: در گذشته در رقابت‌های المپیک لندن، بانوان با کمترین امکانات بهترین نتایج را به دست آوردند که البته باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشت زیرا بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: همه می‌دانند که اصفهان منطقه‌ای والیبال‌خیز است به‌ طوری‌ که تعداد زیادی از بانوان ملی‌پوش در این رشته و نیز بهترین‌ها در تیم‌های مختلف ملی از استان اصفهان هستند و به‌ صراحت می‌توان گفت تنها ذوب‌آهن در این شهر؛ والیبال بانوان را حمایت می‌کند و پشتشان را خالی نکرده است، در حالی‌که در اصفهان اسپانسرهایی هست که مطمئناً می‌توانند حامی خوبی برای این ورزش در حوزه بانوان باشند.

این ملی‌پوش خاطر نشان کرد: از فدراسیون والیبال نیز تقاضایی دارم و آن اینکه اردوهای تمرینی مستمر و همچنین اردوهای تدارکاتی برون‌مرزی برای تیم ملی والیبال بانوان در نظر بگیرد تا تیم در رقابت‌های ملی باتجربه‌تر ظاهر شود؛ زیرا اگر به این مسئله اهمیت ندهند، اتفاقی خاص‌تر از آوردن مقام‌های هفتمی یا هشتمی برای تیم ملی رخ نخواهد داد و این واقعیت والیبال ایران است.

به گفته وی در درجه اول مربیان و مشاوران خوبمان باید حفظ شوند اما اگر قرار است مربی خارجی بیاورند، فردی را انتخاب کنند که واقعاً کمک به حال تیم باشد.

تصاویر مسابقه بانوان دانشگاه آزاد و سایپای تهران

به تیم ملی راه یافتم درحالی‌که جوان‌ترین بودم

صفری اظهار داشت: از سال ۱۳۸۴ به‌طور حرفه‌ای در والیبال فعالیت می‌کنم و زمانی که در مسابقات قهرمانی کشور آموزش‌ و پرورش در مقطع متوسطه به سرمربیگری پروانه شریف‌زاده شرکت می‌کردم، با نظر وی که آن موقع سرمربیگری تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن را هم بر عهده داشت؛ به عضویت این تیم لیگ برتری درآمدم.

وی عنوان کرد: در همان سال (۱۳۸۴) در لیگ برتر به خاطر اینکه تیم‌هایی که شرکت داشتند تعدادشان حتی از لیگ برتر امسال هم بیشتر بود، رقابت‌ها در سطح بسیار بالایی صورت گرفت و تیم ما یعنی ذوب‌آهن توانست در آن مسابقات قهرمان شود.

بازیکن تیم ملی یادآور شد: به‌ طور کلی سال ۸۶ برای نخستین بار تیم ملی والیبال بانوان شکل گرفت و با برپایی اولین دوره اردوی تیم ملی؛ من جزو نفرات برگزیده به این اردو دعوت شدم و با توجه به اینکه از نظر سنی جوان‌ترین والیبالیست محسوب می‌شدم و همچنین از برگ خرید قدبلند برخوردار بودم، کادر فنی من را به‌ عنوان بازیکن فیکس انتخاب کرد.

[caption id="attachment_57887" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه بانوان دانشگاه آزاد و سایپای تهران سوابق حضور در رقابت‌های ملی و جام باشگاه‌های آسیا[/caption]

وی تأکید کرد: شهریورماه سال ۸۶ اولین حضور ملی‌ام را با شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند تجربه کردم که در آن رقابت‌ها یازدهم شدیم، در جام باشگاه‌های آسیا سال ۱۳۸۷ در ویتنام با تیم ذوب‌آهن حضور پیدا کردم، مجدداً همراه با این تیم (ذوب‌آهن) در جام باشگاه‌های آسیا در اندونزی در ۱۳۸۹ شرکت کردم.

صفری ادامه داد: با تیم ملی در مسابقات AVC کاپ در قزاقستان که هشت تیم برتر آسیا شرکت دارند؛ حضور یافتم که به مقام هشتم رسیدیم، همراه با تیم گیتی پسند اصفهان در جام باشگاه‌های آسیا در تایلند شرکت کردم و به‌ طور مجدد در جام باشگاه‌های آسیا با همین تیم (گیتی پسند اصفهان) به میزبانی کشور ویتنام حضور پیدا کردم و تیممان مقام ششم را کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: حضوری دیگر را در جام باشگاه‌های آسیا این بار به همراه تیم متین‌ ورامین در تایلند تجربه کردم که در رتبه هفتم قرار گرفتیم، تیم ملی در مسابقات AVC کاپ (با حضور هشت تیم برتر آسیا) در چین حضور یافت و در آن رقابت‌ها ما مقام هفتم را به دست آوردیم.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی بانوان تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا که در کشور چین برگزار شد، همراه با تیم ملی شرکت کردم و هشتم شدیم؛ همچنین شهریور ماه سال جاری در جام باشگاه‌های آسیا با تیم دانشگاه آزاد حضور یافتیم.

وی گفت: ۲۱ شهریور سال آینده مسابقات AVC کاپ را در پیش روداریم و همان‌طور که از قبل گفتم هشت تیم برتر آسیا در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و نیز ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ جام باشگاه‌های آسیا را در کشور فیلیپین خواهیم داشت که تیم قهرمان در لیگ برتر به آن مسابقات اعزام خواهد شد.

تصاویر مسابقه والیبال دانشگاه آزاد و گاز تهران، لیگ برتر بانوان۹۴

جایگاهم را مدیون حمایت‌های پدر و مادرم هستم که در قید حیات نیستند

صفری اظهار کرد: من فکر می‌کنم لیگ برتر امسال خیلی ضعیف‌تر حتی نسبت به سال گذشته است زیرا به دلیل تعداد کم اسپانسرها بیشتر بازیکنان خوب و ملی‌پوشان تنها در دو یا سه تیم تجمع می‌کنند و کورس قهرمانی بین این تیم‌ها خلاصه می‌شود و مابقی بازی‌ها نیز یک‌طرفه است؛ اگر اسپانسرهای قوی که تعدادشان هم کم نیست از والیبال بانوان حمایت کنند، طبیعتاً لیگ پویاتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: جایگاه ورزش بانوان به‌خصوص والیبال نسبت به آقایان شاید در مرتبه پایین‌تری به نظر برسد اما کاملاً واضح است که بانوان ورزشکار در با استعداد بودن، ظرفیت داشتن و توانایی از آقایان کم ندارند.

بازیکن تیم ملی به دوران دانشجویی خود اشاره و تأکید کرد: من دانشجوی سال آخر دوره لیسانس هستم که در رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه آزاد مبارکه تحصیل می‌کنم و باید بگویم تحصیل کردن در کنار ورزش حرفه‌ای بسیار سخت و عذاب‌آور است، به خاطر اینکه گاهی اوقات با توجه به تداخل زمان برگزاری مسابقات با شرکت در کلاس‌ها و امتحانات؛ ما را خواه‌ناخواه مجبور به حذف واحد درسی یا امتحان ندادن می‌کند و همین باعث می‌شود که گرفتن مدرک تحصیلی‌مان به تأخیر بیفتد.

وی ادامه داد: سال‌ها قبل پدرم را که ورزشکار بوده از دست دادم و نزدیک به یک ماه است که مادرم از دنیا رفته و می‌خواهم همین‌جا از حمایت‌های پدرم؛ همچنین پشتیبانی مادرم که در همه این سال‌ها زحمات زیادی متحمل شده‌اند تا به این جایگاه برسم؛ تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم خداوند رحمتشان کند.

[caption id="attachment_57856" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه بانوان دانشگاه آزاد و سایپای تهران شکوفه صفری[/caption] [box type="shadow" align="" class="" width=""]خبرگزاری فارس[/box]