به گزارش آریاورزش، ملی پوش والیبال ساحلی ایران با بیان اینکه تمامی عوامل مورد نیاز برای میزبانی خوب ایران مهیاست، گفت: باید ملی پوشان با تمام توان به مصاف حریفان بروند تا میزبانی کامل شود. جمهوری اسلامی ایران از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه برای نخستین بار میزبان تور جهانی والیبال ساحلی در جزیره کیش خواهد بود. بازیکن ملی پوش والیبال ساحلی درباره این مسابقات گفت: شواهد گواه بر این است که فدراسیون، منطقه آزاد کیش و سازمان ساحلی بسیج شده اند تا تور جهانی را به بهترین شکل ممکن در ایران برگزار کنند و بازیکنان تیم ملی نیز باید نهایت تلاش خود را بکنند تا بهترین عملکرد را در این رقابت ها داشته باشند. آق محمد سلاق که ۱۵ سال سابقه حضور در والیبال ساحلی دارد، تصریح کرد: کسب میزبانی تور جهانی والیبال ساحلی در سال المپیک اقدامی ارزنده است که جا دارد از مسئولین فدراسیون والیبال تشکر و قدردانی کرد. امیدوارم این میزبانی برای رونق والیبال ساحلی نیز مفید باشد.

[caption id="attachment_52928" align="alignnone" width="800"]بازدید ایلیا اولودورسکی از امکانات کیش برای تورجهانی والیبال ساحلی کیش میزبان تورجهانی والیبال ساحلی[/caption]

این بازیکن که سابقه قهرمانی در تور آسیا و اقیانوسیه را نیز در پرونده کاری خود دارد، در پاسخ به این سوال که چه پیش بینی برای عملکرد تیم های ایرانی در تور جهانی دارید، گفت: به طور کلی برای ورزش به ویژه والیبال ساحلی نمی توان پیش بینی داشت. در تور جهانی کیش تیم های قدرتمندی حضور دارند که با آمادگی کامل شرکت می کنند. وی ابراز امیدواری کرد که تیم های ایرانی خود را به خوبی نشان دهند تا پیشرفت این ورزش در ایران نیز برای سایر قدرت های والیبال ساحلی جهان مشخص شود. آق محمد سلاق تور جهانی کیش را میدانی مناسب برای یادگیری دانست و گفت: بازیکنان والیبال ساحلی ایران می توانند در این رقابت ها نکات جدید بیاموزند. ایران قبلا نیز به تور جهانی اعزام داشته است، اما میزبانی و برنامه ریزی برای این رقابت ها می تواند به والیبال ساحلی ایران کمک زیادی کند.

[caption id="attachment_65378" align="aligncenter" width="840"]beach-mohammad-salagh -1 آق محمد سلاق ملی پوش والیبال ساحلی ایران[/caption]

وی درباره سرمربی برزیلی تیم های ملی والیبال ساحلی و اردوی کیش نیز گفت: با استفاده از علم و توانایی کیودای به شرایط روز جهان نزدیک می شویم. در حال حاضر تمامی شرایط برای تمرین از نظر تغذیه، اسکان و امکانات تمرینی مهیاست در صورتی که قبلا اینگونه نبود. حتی زمانی که قهرمان آسیا شدیم به تور جهانی اعزام نشدیم. بازیکن تیم ملی والیبال ساحلی گفت: تمرینات فشرده ای پشت سر می گذاریم و چیزهای جدیدی تا کنون آموخته ایم. بازیکنان ایران دیگر حرفه ای فکر می کنند و دغدغه ای برای تمرین و حضور در تور جهانی ندارند، چون هدف خاصی را دنبال می کنند. وی در پایان در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره پرویز فرخی همبازی ات داری؟ گفت: فرخی اسطوره والیبال ساحلی ایران در آسیاست. کمتر بازیکنی در سن ۴۷ سالگی در این سطح بازی می کند و این بازیکن واقعا استثنا است. شرکت پارس میکا کیش حامی مالی انحصاری نخستین تور جهانی والیبال ساحلی در ایران است.

beach-mohammad-salagh -2

[box type="shadow" align="" class="" width=""]برگرفته از رروابط عمومی فدراسیون والیبال[/box]