به گزارش آریاورزش، جمهوری اسلامی ایران از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه برای نخستین بار میزبان تور جهانی والیبال ساحلی در جزیره کیش خواهد بود. پرویز فرخی که به همراه آق محمد سلاق به عنوان یکی از تیم های ملی والیبال ساحلی ایران در این رقابت ها شرکت می کند، گفت: همانگونه که اطلاع دارید من از تیم ملی خداحافظی کرده بودم. یار چندین ساله ام (آق محمد سلاق) در این رقابت ها شرکت کرده بود و چون یار نداشت، قبول کردم که همراهیش کنم. پروز فرخی که بیش از ۲۰ سال تجربه در والیبال ساحلی دارد، گفت: تیم های خوبی در تور جهانی ثبت نام کردند و مسابقات سختی در انتظار نمایندگان ایران خواهد بود. اما تور جهانی تجربه های بسیار خوبی برای بازیکنان ایران خواهد داشت. بازیکن تیم ملی والیبال ساحلی که هدایت تیم های والیبال ساحلی نوجوانان را نیز برعهده دارد، درباره اردوی آماده سازی کیش گفت: ملی پوشان تمرینات فشرده ای را پشت سر می گذارند و نکات جدید و خوبی نیز از سرمربی برزیلی تیم های ملی یاد می گیرند.

[caption id="attachment_65084" align="aligncenter" width="800"]پرویز فرخی پرویز فرخی[/caption]

فرخی تصریح کرد: به عنوان مثال قبلا چهار نوع پاس را یاد گرفته بودیم اما الان بیش از ۱۲ مدل پاس را تمرین می کنیم و من چون با نوجوانان کار می کنم، در این اردو نکات مهم و خوبی را از کیودی سرمربی تیم های ملی یاد گرفتم. فرخی که قهرمانی مسابقات والیبال ساحلی آسیا و اقیانوسیه را نیز در پرونده کاری خود دارد، تمرکز را دیگر نکته برجسته تمرینات سرمربی جدید تیم ملی دانست و گفت: در مجموع دریافت، سرویس و پاس از نکات مهم تمرینات است و سرمربی اشتباهات بازیکنان را در تمامی این فاکتورها به بازیکنان یادآوری می کند. سرمربی تیم های ملی والیبال ساحلی نوجوانان تمرینات بدنسازی سرمربی تیم های ملی را سنگین دانست و گفت: باید به این تمرینات عادت کنیم تا به شرایط بهتری دست یابیم. تا کنون ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشتیم و تا شروع مسابقات به شرایط ایده آل خواهیم رسید.

[caption id="attachment_49165" align="aligncenter" width="800"]تیم والیبال ساحلی ایران تیم والیبال ساحلی ایران[/caption]

پرویز فرخی با یادآوری اینکه از تیم ملی خداحافظی کرده است، گفت: در مسابقات داخلی شرکت می کنم چون ورزش برای من یک ضرورت است و اگر ورزش نکنم با مشکلات جسمانی روبرو خواهم شد. اما دیگر شرایط عضویت در تیم ملی را ندارم و نباید والیبال ساحلی ایران را با مشکل روبرو کنم. البته برای کار مربیگری تجربه حضور در تور جهانی حتما برایم مفید خواهد بود. فرخی در پایان افزود: والیبال ساحلی ورزشی تفریحی است که من سلامتی خود را در آن بازیافتم. من در سالنی دچار مصدومیت شدید زانو شدم و برای درمان بازی در ساحلی را شروع کردم که کلا مشکل زانوهایم از بین رفت. این ورزش آینده روشنی دارد و باید همه به کمک یکدیگر برای رشد آن در ایران تلاش کنیم.

[caption id="attachment_49166" align="aligncenter" width="800"]تیم والیبال ساحلی ایران تیم والیبال ساحلی ایران[/caption]

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="sw"]برگرفته از روابط عمومی فدراسیون والیبال[/tooltip]