به گزارش آریاورزش، در هفته بیست و یکم رقابتهای لیگ برتر والیبال ۹۴ عصر امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در خانه والیبال، دو تیم پیکان تهران و متین ورامین به مصاف هم رفتند و این دیدار با برتری پیکان و با نتیجه ۳-۱ خاتمه یافت. روند امتیازگیری به شرح زیر می باشد.

[event_results 55572] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="61615,62275"] گزارش بازی  [tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title]ست نخست  [/tab_title] [tab_title] ست دوم [/tab_title] [tab_title] ست سوم [/tab_title] [tab_title] ست چهارم [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

اولین امتیاز بازی توسط میرزا جانپور به دست آمد،بازیکن تیم پیکان موفق شد تا محمد محمد کاظم را دفاع کند و نخستین امتیاز بازی را به دست آورد. بازی دو تیم بسیار نزدیک دنبال می شد؛ دریافت  بد مرندی باعث شد تا دو تیم در امتیاز ۵ برابر شوند(۵-۵). درادامه نیکولوف توپ را به خارج زد و امتیاز ۷ برای متین ورامین به دست آمد (۷-۶).

بازی نزدیک دو تیم همچنان ادامه داشت اما اینبار این تیم پیکان بود که توسط غفور موفق شد امتیاز ۹ را کسب کند(۹-۸). پس از این امتیاز تیم پیکان موفق شد تا اختلافی سه امتیازه ایجاد کند و ترکاشوند را مجبور به دریافت وقت استراحت کند؛ در حالی که نتیجه (۱۳-۱۰) به سود پیکان بود. پس از این وقت استراحت شریفات موفق شد امتیاز ۱۱ را برای متین کسب کند اما تیم پیکان روند رو به رشد خود را ادامه داد و موفق شد توسط نیکولوف امتیاز ۱۶ را کسب کند (۱۶-۱۱). بازی با همین اختلاف دنبال می شد و شاگردان اکبری به خوبی از پس یاران متین بر آمده بودند. ورمیلیو با یک جای خالی زیبا امتیاز ۲۱ را برای برای پیکان به دست آورد (۲۱-۱۶). بازی با همین اختلاف دنبال می شد تا اینکه تیم پیکان موفق شد ست اول را (۲۵-۲۱) به سود خود به پایان برساند.

[caption id="attachment_62288" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال پیکان تهران  تصاویر مسابقه والیبال پیکان تهران[/caption] [/tab] [tab]

اولین امتیاز ست دوم را مسعود غلامی برای پیکان به دست آورد اما در این ست بازیکنان متین که سعی در جبران نتیجه داشتند از همان ابتدای ست دوم  از میزبان خود پیش افتادند.حسام بخششی موفق شد امیرغفور را دفاع کند تا برای اولین بار تیم متین پیش بیفتد(۲-۱). در ادامه پس از برخورد سرویس جواد معنوی نژاد به تورخورد و اختلاف دو تیم به دو امتیاز افزایش یافت (۴-۶). حسام بخششی بار دیگر موفق شد بازیکنان پیکان را دفاع کند و اینبار با دفاع مجتبی میرزا جانپور یک اختلاف امتیاز ۳ امتیازی به سود متین حاصل شد(۸-۵).

پس از وقت استراحت فنی اول سرویس های خوب بازیکنان متین و دریافت های بد بازیکنان پیکان سبب شد تا اختلاف امتیاز دو تیم به ۵ افزایش یابد(۱۴-۹). عملکرد محشر بازیکنان تیم متین سبب شد تا اختلاف به ۸ امتیاز افزایش یابد؛ امتیاز۱۷ برای متین با سرویس محمد کاظم به دست آمد(۱۷-۹). اشتباهات بازیکنان پیکان همچنان ادامه داشت و این اشتباهات باعث شد تا تیم متین با نتیجه (۲۵-۱۴) ست دوم را باقدرت تمام به سود خود به پایان برساند.

[caption id="attachment_63166" align="aligncenter" width="800"]تیم والیبال متین ورامین در لیگ برتر والیبال ۹۴ تیم والیبال متین ورامین در لیگ برتر والیبال ۹۴[/caption]

[/tab] [tab]

 متین ورامین همانند ست قبل ابتدای این ست را نیز قدرتمندانه شروع کرد. آبشار محمد کاظم باعث شد تا تیم متین ورامین امتیاز سوم را کسب کرده و دو امتیاز پیش بیفتد(۳-۱). امتیاز چهارم هم برای متین ورامین پس از چند رالی زیبا و دیدنی  به دست آمد؛ پس از این امتیاز پیمان اکبری مجبور شد تا وقت استراحت را در امتیاز (۴-۱) درخواست کند.

پس از این وقت استراحت بازی تا مدتی دچار تنش شد اعتراضات شدید پیکانی ها به داور در حالی که بازی با نتیجه (۷-۲) به سود ورامین درجریان بود عجیب به نظر نمیرسید. پس از وقت استراحت فنی نخست، پیکان کم کم به بازی برگشت و موفق شد تا اختلاف را به دو کاهش دهد(۸-۶). اما بازهم تیم متین ورامین بود که اختلاف را به ۵ افزایش داد و پس از آبشار معنوی نژاد اختلاف امتیاز به ۴ کاهش یافت(۱۱-۷).

تصاویر مسابقه والیبال سایپا  و پیکان

بازی با همین اختلاف دنبال می شد تا اینکه پس از کسب امتیاز ۱۰ برای تیم پیکان ترکاشوند درخواست تایم استراحت کرد (۱۳-۱۰). اما باز هم دزیافت های بد بازیکنان پیکان باعث شد تا بازیکنان تیم متین ورامین اختلاف را افزایش دهند(۱۶-۱۱). پس از این وقت استراحت تیم پیکان اختلاف را به ۳ کاهش داد که در کاهش این اختلاف، اشتباهات بازیکنان متین بی تاثیر نبود) (۱۸-۱۵).

پیکانی ها که کم کم به بازی برگشته بودند با دفاع موفق داوودی توسط ورمیلیو اختلاف را به حداقل کاهش داد (۱۹-۱۸). برای متین، این کاهش اختلاف باز هم ترکاشوند را مجبور به درخواست تایم کرد. در ادامه پیکان پس از مدت ها  در امتیاز ۲۰ از حریف خود متین پیش افتاد و پس از یک رالی جذاب و دیدنی نتیجه به سود پیکان (۲۰-۱۹) شد.

دفاع قائمی سبب می شود تا اختلاف یک امتیازه همچنان حفظ شود (۲۲-۲۱). پس از چند پاس سرعتی از سوی هر دو تیم با زهم بازی نزدیک دنبال می شد؛ و دو تیم امتیاز به امتیاز به پیش میرفتند این روند امتیاز گیری تا امتیاز ۲۹ ادامه یافت اما دریافت عالی مرندی سبب شد تا تیم پیکان باز هم پیش بیفتد (۳۰-۲۹). این ست هیجان انگیز با نتیجه (۳۱-۲۹) به سود پیکان به پایان رسید.

تصاویر مسابقه والیبال سایپا  و پیکان [/tab] [tab]

به مانند ست اول دفاع های خوب بخششی در مقابل امیر غفور سبب شد تا با زهم تیم متین ورامین پیش بیفتد(۳-۱)؛ اما امیر غفور باز هم در امتیاز گیری موفق عمل می کند و همین سبب می شود تا پیکان با ۳ اختلاف امتیاز به پیشواز وقت استراحت فنی اول در ست چهارم برسد (۸-۵).در ادامه نیکولای نیکولوف توسط شریفات دفاع شد و اختلاف به دو کاهش پیدا کرد و نتیجه  ۱۰-۸ به سود پیکان شد.

نیکولوف اشتباه لحظات قبل خود را با یک سرویس قدرتمندانه جبران می کند؛ شدت قدرت این سرویس به قدری بود که پس از برخورد به دستان شیرکوند به میان تماشا چیان رفت و بازی با نتیجه (۱۲-۹) همچنان به سود پیکان. دو تیم  با همین اختلاف امتیاز به پیشواز وقت استراحت فنی دوم رفتند(۱۶-۱۳). تیم متین پس از این وقت استراحت به خود آمد حتی بازیکنان این تیم توانستند که با دفاع معنوی نژاد اختلاف را به ۱کاهش دهند(۱۷-۱۶)؛ اما بازهم این تیم پیکان بود که اختلاف را به ۳ افزایش داد(۱۹-۱۶). وقت استراحت ترکاشوند هم وقفه ای در روند امتیاز گیری تیم پیکان ایجاد نکرد و این تیم درنهایت توانست با سرویس زیبای نیکولوف امتیاز۲۵ را کسب کرده و  پیروز این ست باشد .(۲۵-۱۸)

تصاویر مسابقه والیبال پیکان تهران و شهرداری تبریز در لیگ برتر ۹۴

[/tab] [/tabs] وضعیت تیمها برای حضور در پلی آف و مسابقه هفته پایانی دور مقدماتی

پیکان تهران: تیم پیکان با ۱۶ برد و ۳ شکست و ۴۵ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. شاگردان پیمان اکبری در دیدار هفته پایانی دور مقدماتی چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۷ در سالن غدیر ارومیه به مصاف شهرداری ارومیه خواهند رفت.

متین صالحین ورامین: تیم متین ورامین با ۸ برد و ۱۱ شکست و ۲۷ امتیاز در رده هشتم جدول جای گرفت. شاگردان محمد ترکاشوند در دیدار پایانی خود چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه ساعت ۱۷ در سالن شهید گل عباسی به مصاف تیم آلومینیوم المهدی خواهند رفت.

[league_table 44587]