به گزارش آریاورزش، در هفته بیست و یکم رقابتهای لیگ برتر والیبال ۹۴ عصر امروز از ساعت ۱۵:۲۰ در خانه والیبال تهران، دو تیم بانک سرمایه و شهرداری تبریز با قضاوت محمد شاهمیری به مصاف هم رفتند و این دیدار با برتری شهرداری تبریز و با نتیجه ۳-۱ خاتمه یافت. روند امتیازگیری به شرح زیر می باشد.

[event_results 55575]

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="63002,62967"] گزارش بازی تا دقایقی دیگر

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست نخست [/tab_title] [tab_title] ست دوم [/tab_title] [tab_title] ست سوم [/tab_title] [tab_title] ست چهارم [/tab_title] [/tabs_head] [tab] دیدار دو تیم بانک سرمایه و شهرداری تبریز در سالن خانه والیبال تهران آغاز شد و فرهاد شاهمیری داور بین المللی کشورمان این دیدار را قضاوت کرد. شروع این ست با برتری ١٢-١٠ بانک سرمایه همراه بود اما میکائیل تاجر ستاره گنبدی شهرداری تبریز پس آن که اسپک خود را در زمین حریف خواباند پشت خط سرویس قرار گرفت و با دو امتیاز مستقیم سرویس (ACE) و یک حمله موفق (kill) نتیجه را ١٢-١۴ به سود تیمش برگرداند و از آن پس شهرداری نبض بازی را بدست گرفت و با عمکرد خوب گوتسف و همچنین دفاع دو نفره صنوبری و وادی نتیجه ١٣-١۶ شد و دو تیم به وقت استراحت دوم رفتند. از دیگر ستاره های این ست والنتین براتوئف یار بلغاری تبریزی ها بود که علاوه بر امتیاز مستقیم سرویس با عملکرد خوب خود در دفاع برای تیمش امتیازآوری کرد و نتیجه ٢٠-٢٣ شد. در امتیازات پایانی نیز طاهر وادی با یک پاس پشت زیبا از منطقه ۴ به منطقه ٢ میکاییل تاجر را به کار گرفت و تاجر با یک اسپک تماشایی آن را تبدیل به امتیاز کرد ، در نهایت امتیاز ٢۵ ام با اسپک تاجر به دست مدافع سرمایه برای مهمان رقم خورد و این ست ٢٢-٢۵ به سوت تبریز به پایان رسید.

[caption id="attachment_62285" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز در لیگ برتر ۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز در لیگ برتر ۹۴[/caption]

[/tab] [tab] اولین امتیاز با یک کار سرعتی از عادل غلامی به نام سرمایه ثبت شد و از سوی دیگر شهرداری تبریز با یک حمله پایپ اولین امتیاز را دشت کرد. با وجودی که نتیجه این دیدار تأثیری در صعود دو تیم به مرحله پلی آف نداشت اما بانک سرمایه تصمیم نداشت این دیدار خانگی را از دست بدهد ، در این ست با به کار گرفتن دو بازیکن سرعتی خود ( عادل غلامی و محمد موسوی) و همچنین عملکرد خوب موسوی در دفاع فاصله خود با مهمان بیشتر کرد و نتیجه ١۶-١٣ شد. میزبان تقریبا ۴ امتیاز برتری را تا امتیازات پایانی حفظ کرد و امتیاز ٢٠ ام با سرویس محمد موسوی به نام سرمایه داران ثبت شد. با وجودی که تاجر با آبشارهای خود سعی در کم کردن فاصله داشت، اما ست دوم ٢۵-١٩ به سود سرمایه داران تمام شد.

[caption id="attachment_62993" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار بانک سرمایه و آرمان اردکان-هفته نوزدهم تصاویر دیدار بانک سرمایه و آرمان اردکان-هفته نوزدهم[/caption]

[/tab] [tab] ابتدای ست سوم بازی تقریبا نزدیک دنبال میشد و با حداقل اختلاف ۵-۶ به سود تبریز بود اما به یکباره شهرداری از حریفش فاصله گرفت و با سه دفاع متوالی از صنوبر و والنتین و همچنین جای خالی محمدطاهر وادی موفق شد اختلاف ۶ امتیازی ایجاد کند و نتیجه ٨-١٣ شود. اما سرمایه به بازی برگشت و نتیجه با دو دفاع متوالی از موسوی ٢٠-٢٣ شد تا عادل بناکار وقت استراحت بگیرد. پیش از امتیاز ٢٠-٢۴ تاجر اسپک خود را به دست مدافعین سرمایه زد و توپ بعد از برخورد به دفاع سرمایه به آنتن اصابت کرد و به بیرون رفت اما بازیکنان سرمایه نسبت به این رأی معترض شدند که نتیجه آن یک اخطار برای بانک سرمایه بود. در این حین مصطفی کارخانه بلافاصله فلاح را به جای موسوی به زمین فرستاد، که فلاح با ٣ سرویس خوب و امتیاز ace نتیجه را ٢٣-٢۴ کرد اما باز هم تاجر به داد تیمش رسید و ست سوم نیز ٢٣-٢۵ به سود تبریزی ها خاتمه یافت.

[caption id="attachment_62284" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال پیکان تهران و شهرداری تبریز در لیگ برتر ۹۴ تصاویر مسابقه والیبال پیکان تهران و شهرداری تبریز در لیگ برتر ۹۴[/caption]

[/tab] [tab] ست چهارم نیز با برتری مهمان همراه بود و نتیجه با درخشش والنتین ، گوتسف و تاجر ۵-٨ به سود تبریز بود . ستاره بی چون و چرای این بازی و این ست بدون شک میکائیل تاجر بود و اکثر حملات شهرداری به این بازیکن ختم میشد، تاجر در این ست علاوه بر حملات پی در پی ، ٢ امتیاز مستقیم سرویس گرفت و نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشت، طاهر وادی به خوبی و چشم بسته تاجر را پیدا میکرد و در بهترین موقعیت او را بکار میگرفت. تا شهرداری موفق شود در امتیاز ١٠-٢١ اختلاف ١١ امتیازی ایجاد کند. با وجودی که موسوی و غلامی در دفاع و حمله سرعتی و قاسم کارخانه در حمله موفق بودند و اندکی اختلاف را کم کردند اما تاثیری در روند امتیازگیری شهرداری نداشت تا تاجر خستگی ناپذیر کار را تمام کند و شهرداری ١٨-٢۵ فاتح ست چهارم شود. تبریز با پیروزی ٣-٠ مقابل هم نام ارومیه ای خود در بازی گذشته ، در این دیدار با شکست ١-٣ تیم کهکشانی سرمایه به شگفتی های خود ادامه داد و بالاخره نوار پیروزی های سرمایه را قطع کرد.

[caption id="attachment_62239" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز در لیگ برتر ۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز در لیگ برتر ۹۴[/caption]

[/tab] [/tabs]

وضعیت تیمها برای حضور در پلی آف و مسابقه هفته پایانی دور مقدماتی

بانک سرمایه: بانک سرمایه با ۱۶ برد و ۳ شکست و ۴۷ امتیاز همچنان صدرنشین جدول رده بندی است. شاگردان کارخانه در دیدار هفته پایانی دور مقدماتی چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۷ در سالن المپیک گنبد به مصاف جواهری بازرگانی گنبد خواهند رفت.

شهرداری تبریز: شهرداری تبریز با ۱۰ پیروزی و ۹ شکست و ۳۰ امتیاز، موقتا در رده چهارم جدول جای دارد. شاگردان بناکار در دیدار پایانی خود چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه ساعت ۱۷ در سالن شهید اقدمی به مصاف تیم ثامن الحجج خواهند رفت.

[league_table 44587]