دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403
به گزارش آریاورزش، در هفته نوزدهم از سری رقابتهای لیگ برتر والیبال ۹۴ عصر امروز دو تیم شهرداری تبریز و جواهری گنبد از ساعت ۱۷ در سالن شهید اقدمی به مصاف هم رفتند و این دیدار تماشایی با نتیجه  ۳-۲ و به سود شهرداری تبریز  به پایان رسید. روند امتیازگیری  این مسابقه به شرح زیر می باشد: [event_results 55561] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="61340,56624"]

گزارش ست به ست دیدار شهرداری تبریز و جواهری گنبد

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست ۱ [/tab_title] [tab_title] ست ۲[/tab_title] [tab_title] ست ۳ [/tab_title] [tab_title] ست ۴ [/tab_title] [tab_title] ست ۵ [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

تیم مهمان ست نخست را با عملکرد مطلوب آقچه لی بهتر شروع کرد و  در همان ابتدای ست ۳-۰ جلو افتاددر آنسوی میدان نیز میکائیل تاجر نخستین امتیاز را برای میزبان به دست آورد(۳-۱). بازی خوب تیم جواهری ادامه پیدا کرد و دفاع موفق کیانی باعث شد بازی با نتیجه (۵-۱) همچنان به سود شاگردان جزیده پیگیری شود. بازی با همین اختلاف دنبال می شد تا اینکه آقچه لی با یک سرویس زیبا امتیاز ۸ را به دست آورد (۸-۳).

پس از وقت استراحت فنی اول درخشش تاجر و سرویس های خوب والنتین سبب شد تا دو تیم برای اولین بار در این ست برابر شوند (۱۰-۱۰). بازی نزدیک دو تیم ادامه پیدا کرد اما این تیم شهرداری تبریز بود که توسط صنوبر امتیاز ۱۶ را به دست آورد (۱۶-۱۵).

دو تیم امتیاز به امتیاز پیش میرفتند در حالیکه ولایی از  تبریز و آقچه لی از جواهری، ستارگان این دیدار بودند. زمانیکه مصطفی باقری موفق شد تاجر را دفاع کند اختلاف امتیاز به دو رسید (۲۳-۲۱) و تلاش تیمها برای کسب امتیاز پایانی افزایش یافت. عملکرد خوب آقچه لی ادامه پیدا کرد و سرانجام تیم جواهری موفق شد( ۲۵-۲۳) ست نخست را به سود خود به پایان برساند.

[caption id="attachment_55135" align="aligncenter" width="800"]تیم والیبال جواهری گنبد تیم والیبال جواهری گنبد[/caption]

[/tab] [tab]

این بار هم از همان ابتدای ست نتیجه (۳-۰) شد اما به سود شهرداری تبریز. این امتیازات بر اثر اشتباهات متعدد تیم جواهری برای شهرداری به دست آمد. تیم مهمان به خود آمد و توانست به تدریج اختلاف ایجاد شده را جبران کند و حتی با گرفتن امتیاز ۸ از شهرداری تبریز پیش بیفتد(۸-۷).

بازی تا امتیاز ۱۰ برابر دنبال میشد تا اینکه پس از جای خالی زیبای وادی اشتباهات تیم جواهری باعث شد تا اختلاف امتیاز به ۳ افزایش یابد(۱۳-۱۰). این اختلاف تا امتیاز ۱۵ حفظ شد(۱۵-۱۲)، اماخطای والنتین سبب شد اختلاف به دو کاهش یابد و دو تیم در امتیاز (۱۶-۱۴) به وقت استراحت دوم رسیدند.

یک دفاع از سخی عیدی ورق را برگرداند؛ تاثیر روانی این دفاع به گونه ای بود که تیم جواهری موفق شد در امتیاز ۱۸حساب کار را به تساوی بکشاند. پس از این؛ دفاع کیانی باعث شد تا تیم جواهری امتیاز ۲۱ را به دست آورده و از میزبانش شهرداری تبریز پیش بیفتد(۲۱-۲۰). آقچه لی برای بار سوم در این بازی امتیاز سرویس مستقیم به دست آورد و حساب کار (۲۲-۲۰) شد. تیم جواهری علاوه بر حفظ اختلاف حتی توانست آن را افزایش دهد و ست دوم را (۲۵-۲۲) به سود خود به پایان برساند.

[caption id="attachment_55104" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه جواهری گنبد در لیگ برتر والیبال ۹۴  تصاویر مسابقه جواهری گنبد در لیگ برتر والیبال ۹۴[/caption]

[/tab] [tab]

در این ست، تنها امتیازی که تیم جواهری توانست شهرداری تبریز را به چالش بکشد همان امتیاز نخست بود (۱-۱). پس از این امتیاز عملکرد مطلوب کل تیم شهرداری چه در دریافت، دفاع وحمله باعث شد تا در همان ابتدای ست، تیم شهرداری ۳ امتیاز پیش بیفتد(۸-۵). پس از این می توان گفت که تیم شهرداری به مرور تا کتیک پرداخت؛ اشتباهات متعدد تیم جواهری گنبد نیز در ایجاد اختلاف ۷ امتیازه بی تاثیر نبود (۱۶-۹). عملکرد ضعیف تیم گنبد سبب شد تا اختلاف بیشتر و بیشتر شود و در نهایت این ست با نتیجه (۲۵-۱۳) به سود میزبان به پایان برسد.

shahrdari-tabriz-matin-varamin-94-34

[/tab] [tab]

بازی در ابتدای ست مساوی دنبال می شد اما پس از امتیاز دو (۲-۲) دو دفاع موفق از سوی بازیکنان جواهری توسط باقری و کنعانی باعث شد تا اختلافی دو امتیازه در همان ابتدای ست ایجاد شود. در ادامه خطای آصفی باعث شد تا اختلاف به ۳ امتیاز رسیده و دو تیم به وقت استراحت فنی اول برسند(۸-۵).

رسول آقچه لی ستاره آینده دار جواهری، موفق شد ولایی را دفاع کند و اختلاف را به ۴ امتیاز برساند(۹-۵). اما ولایی در یک اقدام مشابه، آقچه لی را دفاع کرد و این دفاع نقطه عطف بازی برای شهرداری تبریز بود(۹-۷).

تصاویر مسابقه والیبال پیکان تهران و شهرداری تبریز در لیگ برتر ۹۴

در این برهه از بازی تیم شهرداری، اختلاف را به حداقل رساند و بازی با نتیجه ۱۱-۱۰ و به سود شاگردان جزیده پیگیری شد. اسماعیل مسافر پس از اینکه امتیاز ۱۲ را کسب کرد با دو سرویس هدف دار خود باعث شد تا دفاع روی تور جواهری بتواند عملکرد موفقی داشته و حساب کار را (۱۴-۱۰)کند. پس از این، آقچه لی توسط صنوبر دفاع شد و همین باعث شد تا اختلاف به ۳ کاهش یابد (۱۶-۱۳).

تیم جواهری با درخشش آقچه لی موفق شد اختلاف را بازهم به ۴ برساند(۱۹-۱۵). در حالی که بازی با نتیجه (۲۳-۱۹) به سود جواهری دنبال میشد سرویس های خوب چوگان و درخشش تاجر و اشتباهات تیم جواهری باعث شد تا دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر شوند(۲۴-۲۴). پس از این آقچه لی نتوانست امتیاز ۲۵ را کسب کند و توپ را به بیرون زد تا امتیاز ۲۵ برای شهرداری به دست بیاید(۲۵-۲۴). پس از چند رفت و برگشت تاجر امتیاز ۲۶ را برای شهرداری تبریز به دست آورد (۲۶-۲۴).

[caption id="attachment_58473" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز[/caption]

[/tab] [tab]

ست ۵ مسابقه حساس ترین ست این مسابقه بود. در ابتدای ست، تیم جواهری توانست همچون ست اول (۳-۰) پیش بیفتد. اما پس از اینکه تیم شهرداری نخستین امتیاز خود را به دست آورد (۳-۱) باز هم این تیم جواهری بود که توانست اختلاف را بیشتر کند(۵-۱). در ایجاد این اختلاف اشتباهات تیم شهرداری بسیار موثر بود.

پس از تایمی که بناکار درخواست داد این تیم به بازی برگشت و دفاع صنوبر باعث شد حساب کار (۵-۳) شود؛ و سرویس های زیبای میکائیل تاجر با اشتباهات مکرر شاگردان جزیده موجب شد تا دو تیم در امتیاز ۵ برابر شوند(۵-۵). اما باز هم تیم جواهری توانست در امتیاز (۸-۶) جلو بیفتد.  تیم جواهری اختلاف ایجاد شده را حفظ کرد و حتی موفق شد با دفاع زیبای مسافر در برابر ولایی این دو اختلاف را به سه افزایش دهد (۱۱-۸).

FIVB-MATIN-VARAMIN-JAVAHERI-GONBAD-7

مسافر در این امتیازات حساس مرتکب اشتباهات زیادی شد که این اشتباهات باعث شد اختلاف به ۱ برسد(۱۲-۱۱). درحالی که بازی با نتیجه (۱۴-۱۲) به سود جواهری دنبال می شد میکائیل تاجر توانست با عملکرد مطلوب در خط سرویس و حمله، حساب کار را در امتیاز ۱۴ بازهم برابر کند (۱۴-۱۴).

اسماعیل مسافر به زیبایی هرچه تمام تر امتیاز ۱۵ را به دست آورد (۱۵-۱۴)، اما در این امتیازات پایانی دفاع های صنوبر باعث شد تا تیم میزبان (۱۶-۱۵) پیش بیفتد. بازی تا امتیاز ۱۷ برابر بود اما تاجر پس از اینکه به خوبی از پس حمله برآمد موفق شد رسول آقچه لی را هم دفاع کند تا حساب کار (۱۹-۱۷) شده و تیم شهرداری تبریز موفق شود با حمایت تماشاگران پرشورش این دیدار جذاب را ۳-۲ به سود خود به پایان برساند.

تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز و متین ورامین

[/tab] [/tabs]

۴۴۴۴آمار دقیق ACEو دفاع های موفق:
نام عملکرد
رسول آقچه لی ۳ سرویس +۱دفاع موفق
مهدی کیانی ۱سرویس + ۴دفاع موفق
اکبر ولایی ۱سرویس +۴دفاع موفق
مصطفی باقری ۳دفاع موفق
محمد حسن صنوبر ۳دفاع موفق
اسماعیل مسافر ۳ دفاع موفق
میکائیل تاجر ۲ دفاع موفق
سخی عیدی ۲دفاع موفق
رضی پور ۲دفاع موفق
گوتسف ۱دفاع موفق
کنعانی پور ۱دفاع موفق
والنتین برچاتوف ۱دفاع موفق
آصفی ۱ امتیاز سرویس
  وضعیت دو تیم در جدول رده بندی و دیدارهای آتی 

تیم شهرداری تبریز با ۱۰ پیروزی و ۹ شکست و ۳۰ امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفت. شاگردان بناکار روز یکشنبه ۱۱ بهمن ماه از ساعت ۱۷ در سالن شهید اقدمی به مصاف فلامینگوهای ارومیه خواهند رفت.

تیم جواهری گنبد هم با ۶ پیروزی و ۱۳ شکست و ۱۷ امتیاز، در رده دهم جدول جای دارد. شاگردان جزیده یکشنبه ۱۱ بهمن ماه از ساعت ۱۷ عصر در سالن المپیک گنبد به مصاف پیکان خواهند رفت.

[league_table 44587]