سایت فدراسیون جهانی والیبال ساحلی FIVB و چندین رسانه خارجی ضمن انعکاس خبر برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی ۲۰۱۶ در جزیره کیش ، جاذبه های گردشگری این جزیره مرجانی را معرفی کردند.

به گزارش آریا ورزش، سایت رسمی فدراسیون جهانی والیبال ساحلی FIVB و چندین خبرگزاری خارجی با درج مطالبی در خصوص جزیره کیش و جاذبه های گردشگری آن از برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی ۲۰۱۶ در جزیره کیش استقبال کردند. این رویداد مهم ورزشی از ۲۶ تا ۳۰ بهمن در جزیره کیش برگزار می شود.

والیبال ساحلی

خبر برگزاری والیبال ساحلی کیش درسایت FIVB(فدراسیون بین المللی والیبال)

جزیره کیش ۲۶ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

تور جهانی والیبال ساحلی برای اولین بار به ایران می رود

جزیره کیش در ایران یکی از چندین مکان جدید در تقویم ۲۰۱۵/۲۰۱۶ تور جهانی والیبال ساحلی است، این تور از ۲۶ تا ۳۰ بهمن در ایران برگزار خواهد شد و مختص مردان است. این اولین بار است که یک رویداد تور جهانی در ایران و در ساحل خلیج فارس این کشور برگزار می شود.

تقویم ۲۰۱۵/۲۰۱۶ تور جهانی والیبال ساحلی با سه رویداد در پایان سال ۲۰۱۵ آغاز شد. همچنین از نکات برجسته این تقویم مسابقات والیبال ساحلی در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو در برزیل است.

جزیره کیش با مساحت ۹۱٫۵ کیلومتر مربع، در کنار ساحل خلیج فارس قرار گرفته و بخشی از استان هرمزگان در ایران است. با توجه به اینکه این جزیره یک منطقه آزاد تجاری است، از آن به عنوان بهشت مصرف کننده، با مراکز خرید، جاذبه های گردشگری و هتل ها ی متعدد نام برده می شود. جمعیت این جزیره حدود ۲۶۰۰۰ نفر و سالانه تقریبا یک میلیون نفر از بازدید کننده دارد. در سال ۲۰۱۰ جزیره کیش توسط نیویورک تایمز در میان ۱۰ جزیره زیبا در جهان قرار گرفت، و چهارمین مقصد گردشگری با بیشترین بازدید در جنوب غربی آسیا پس از دبی، امارات متحده عربی و شرم الشیخ می باشد.

والیبال ساحلی

جزیره کیش برای میزبانی از اولین توروالیبال ۲۰۱۶ آماده می شود

جزیره کیش و ایران پذیرای یک رویداد تور جهانی برای اولین بار

جزیره کیش، ایران، ۲۹ دی ۱۳۹۴- نسخه ۲۰۱۵/۲۰۱۶ از تور جهانی والیبال ساحلی در جزیره کیش ایران، یکی از زیبا ترین جزایر خلیج فارس از۲۶ تا۳۰ بهمن ادامه می یابد.

ثبت نام برای حضور در این رقابت‌ها از ۳۰ آذر ماه آغاز شده و تا کنون ۶۵ تیم از ۲۳ کشور ثبت نام کرده اند. ایران و قزاقستان با ۷ تیم ثبت نامی رکورد تعداد ثبت نام را به نام خود زدند.

این رویداد به وضوح علاقه بسیاری را به خود جلب کرده و لیست شرکت کنندگان مدت کوتاهی قبل از آغاز رقابت ها با حضور ۳۲تیم که در هشت دسته متشکل از چهار تیم گروه بندی می شوند نهایی خواهد شد.

درختان نخل و دیگر پوشش گیاهی جالب کیش سالانه میزبان گردشگران بسیاری می باشند. امکانات این جزیره شامل انواع هتل ها و استراحتگاه ها، پارک ها و مناطق تفریحی، مسیر دوچرخه سواری ۷۰ کیلومتری، اسب سواری، کارتینگ، غواصی و جت اسکی می باشد. گردشگران همچنین می توانند از ویرانه های شهر باستانی حریره دیدن کنند.

مجموعه ورزشی جزیره کیش تا کنون میزبان چندین دوره مسابقات والیبال ساحلی، از جمله سه نسخه ازرقابت های آسیایی- پاسیفیک تور والیبال ساحلی بین سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰بوده است. این مجموعه به خصوص برای میزبانی تور جهانی بازسازی شده و شامل چهار زمین والیبال، از جمله یکی با ظرفیت ۱۵۰۰ تماشاگر، و قسمت های ویژه VIP ، دوربین های تلویزیونی، داوران و سایر کارکنان رسمی تعیین شده، که آن را به یک مرکز بسیار مناسب برای والیبال ساحلی تبدیل کرده است.

والیبال ساحلی

در راستای این بازی ها،کسری غفوری از جذب سرمربی برزیلی برای هدایت تیم های ملی ایران در تور جهانی کیش خبر داد.: «جوآاو لوسیانو سیمائو باربوسا» ملقب به کیودی که سابقه هدایت تیم های ملی والیبال ساحلی نروژ، جمهوری آذربایجان، گرجستان، سوئد، دانمارک، نیوزلند و برزیل را در پرونده کاری خود دارد، هفته آینده برای هدایت تیم های ملی والیبال ساحلی وارد کشور می شود. وی افزود: این مربی ۴۰ ساله که به سه زبان انگلیسی، پرتغالی و اسپانیایی تسلط دارد و افتخاراتی چون مقام سوم تور جهانی در ۲۰۰۶ تایلند، مقام دوم تورجهانی در ۲۰۰۷ چین، مقام دوم تورجهانی در ۲۰۰۸ نروژ، مقام سوم تورجهانی در ۲۰۰۹ چین، مقام دوم و سوم تورهای جهانی CVB در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ را در پرونده کاری مربیگری خود داراست.

[caption id="attachment_49165" align="alignnone" width="800"]والیبال ساحلی والیبال ساحلی[/caption]

غفوری اظهار داشت: ما با کیودی تقریبا به توافق رسیدیم و احتمالا هفته آینده به ایران خواهد آمد . وی پس از توافق نهایی و امضای قرارداد همکاری، کار خود را آغاز می کند. بر این اساس تمرینات تیم های ملی والیبال ساحلی کشورمان با هدایت این سرمربی برزیلی و دو مربی ایرانی برگزار خواهد شد تا بتوانیم با توجه به میزبانی کشورمان در تورجهانی کیش نمایش قابل قبولی در این رقابت ها داشته باشیم. وی افزود: با توجه به افق های والیبال ساحلی ایران تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح تیم های ملی و نمایش خوب در تورجهانی کیش خواهیم کرد تا در آینده ای نزدیک بتوانیم شاهد المپیکی شدن این رشته ورزشی نیز باشیم. جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری میزبان تور جهانی والیبال ساحلی در جزیره کیش خواهد بود که برای حضور در این رقابت ها ۶۷ تیم از ۲۳ کشور جهان ثبت نام کردند. هشت تیم نیز از ایران برای حضور در این رقابت ها ثبت نام کردند که حضور دو تیم ملی الف و ب در جدول اصلی رقابت ها قطعی است، اما هنوز فدراسیون جهانی برای سایر تیم های ثبت نام کرده تصمیم گیری نکرده است.

[caption id="attachment_47503" align="alignnone" width="844"]والیبال ساحلی والیبال ساحلی[/caption]

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="sw"]برگرفته از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش[/tooltip]