تیم ملی والیبال روسیه در حالی به المپیک ۲۰۱۶ ریو راه پیدا کرد که در دیدار فینال مقابل روسیه ۸ اشتباه داوری توسط ویدئو چک برگردانده شد.

به گزارش آریا ورزش، سیستم ویدئو چک از سال ۲۰۱۱ در مسابقات رسمی والیبال توسط FIVB به کارگیری شد و دوربین های مستقر در محل های مشخص ماموریت گرفتند تا اشتباهات داوری را به حداقل برسانند. رد شدن پا از روی خط نیمه زمین، لمس پای بازیکن عقب زمین روی خط یک سوم، توپ داخل، توپ اوت، سر دفاع و دست به تور قابلیت هایی است که به دلیل سرعت توپ تشخیص آن سخت می شود و دوربین ها با تکرار صحنه های آهسته اشتباهات را پایین می آورد.

ویدئو چک نتیجه بسیاری از مسابقات را تغییر داد و آخرین آن دیدار نهایی انتخابی المپیک در برلین بود. در دیدار روسیه و فرانسه ۸ مورد درخواست صحیح ویدئو چک شد که ۴ مورد فنی و ۴ مورد دیگر اوت یا داخل بود. در دیداری به این حد مهم ۸ امتیاز در والیبال عدد مهمی محسوب می شود و شاید سرنوشت تیم المپیکی کاملا تغییر می کرد. این ۸ تغییر رای در حالی انجام شد که "یورا مکری" داور سرشناس صربستانی قضاوت بازی را بر عهده داشت و ویدئو چک در این دیدار امتحان خود را به خوبی پس داد.

vidio2

vidio1

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="sw"]برگرفته از خبرگزاری ورزش سه[/tooltip]