به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای لیگ برتر والیبال مردان، در هفته شانزدهم این دیدارها دو تیم پیکان تهران و کاله آمل از ساعت ۱۵:۳۰ در خانه والیبال تهران به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه ۳ - ۰ و با روند امتیازگیری زیر به سود پیکان خاتمه یافت. [event_results 55543] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="57259,53172"]

گزارش ست به ست دیدار پیکان و کاله آمل

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست نخست [/tab_title] [tab_title] ست دوم [/tab_title] [tab_title] ست سوم [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

گزارش ست اول

ست اول درحالی آغاز شد که تیم پیکان برخلاف دو بازی گذشته از ورمیلیو و نیکولوف در ترکیب اولیه خود استفاده میکرد. بازی در ابتدای ست اول نزدیک دنبال می شد و دو تیم تا امتیاز ۷ پا به پای هم پیش میرفتند (۷-۷). تا اینکه مجتبی میرزا جانپور موفق شد رضا قرا را دفاع کند و امتیاز ۸ برای پیکان به دست آمد (۸-۷).

تک دفاع میرزا جانپور نقطه عطف بازی برای پیکان بود چرا که پس از آن با سرویس های هدف دار ورمیلیو و دفاع های موفق غلامی و صفایی تیم پیکان موفق شد اختلاف را به ۳ افزایش دهد (۱۰-۷).

[caption id="attachment_59263" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال پیکان و ثامن الحجج در هفته ۱۵ لیگ برتر ۹۴ تیم والیبال پیکان تهران در لیگ برتر ۹۴[/caption]

اینبار نوبت به بازیکنان کاله رسید تا با اشتباهات خود امتیازات را به پیکانی ها تقدیم کنند حاصل اشتباهات کاله ای ها اختلافی ۵ امتیازی در وقت استراحت دوم ست اول بود (۱۶-۱۱).

پس از وقت استراحت پیکانی ها که سعی در حفظ اختلاف ایجاد شده داشتند به خوبی بازی را مدیریت کرده وموفق شدندحتی اختلاف را به ۸ افزایش دهند و ست نخست را به سود خود به پایان برسانند(۲۵-۱۷)(علت ایجاد اختلاف ۸ امتیازی پس از وقت استراحت دودفاع پیکانی ها و همچنین اشتباهات بازیکنان کاله بود)

Kalleh-Peykan-H4-94-81

تحلیل فنی ست اول

علت اصلی برد پیکان ۵ دفاع مستقیم بازیکنان پیکان بود که سهم صفایی ۲ دفاع، غلامی ۲  و میرزاجانپور هم یک دفاع بود. درحالی که کاله ای ها در دفاع هیچ توپی موفق نبودند. در این ست پیکانی ها امتیاز مستقیم سرویس نگرفتند اما رضا قرا تک امتیاز مستقیم سرویس ست را برای کاله به دست آورد.

[/tab] [tab]

گزارش ست دوم

نخستین امتیاز این ست را معنوی نژاد با یک حرکت پایپ زیبا روی پاس ورمیلیو به دست آورد .پیکان با امتیاز (۴-۲) از حریف خود کاله پیش افتاد  اما درخشش لحظه ای جدیدی باعث شد کاله در امتیاز ۵ بازی را به تساوی بکشاند(۵-۵). درنهایت این غلامی بود که توانست امتیاز۸ را برای پیکان به دست بیاورد(۸-۷).

همانند ست اول پیکانی ها بازهم پس از وقت استراحت نخست اختلاف امتیاز قابل ملاحظه ایایجاد کردند ابتدا پس از چند رفت و برگشت پیکانی ها امتیاز۹ را کسب کردند پس از آن نوبت به رضا قرا رسید تا توپ را به بیرون بزند .عدم تمرکز بازیکنان کاله به خصوص حمزه زرینی منجر به این شد که امتیاز ۱۱ هم نصیب پیکانی ها شود(۱۱-۷).

KALLEH-MATIN-VARAMIN-7

پس از به دست آمدن امتیاز۸ برای کاله بازهم دو اشتباه از بازیکنان کاله اختلاف را به ۵ افزایش داد(۱۳-۸).درادامه هماهنگی بازیکنان و اشتباهات تمام نشدنی شاگردان عطایی باعث شد تا دو تیم با نتیجه (۱۶-۱۰) به وقت استراحت فنی دوم برسند.

پس از وقت استراحت بازی با همان اختلاف ۶امتیازی دنبال می شد تا اینکه دو دفاع از ورمیلیو و نیکولوف اختلاف را به ۸ افزایش داد(۲۲-۱۴). پس از تایم استراحتی که عطایی درخواست کرد کاله نمایش بهتری از خود ارائه داد و حتی اختلاف را به نصف کاهش داد(۲۴-۲۰).البته در این کاهش اختلاف اشتباهات بازیکنان پیکان از جمله نیکولوف بی تا ثیر نبود اما پیکانی ها به خود آمده و با به دست آوردن امتیاز۲۵ ست دو را هم به سود خود به پایان رساندند.(۲۵-۲۰)

تصاویر مسابقه والیبال پیکان و ثامن الحجج در هفته ۱۵ لیگ برتر ۹۴

تحلیل فنی ست دوم

همانند ست نخست باز هم برگ برنده پیکانی ها دفاع روی تور آنها بود جایی که ورمیلیو نیکولوف صفایی غلامی و معنوی نژاد هرکدام یک امتیاز از دفاع مستقیم به دست آوردند .در آن سوی میدان هم اولین وتنها دفاع روی تور کاله را علیرضا جدیدی انجام داد.در امتیاز مستقیم سرویس هم مانند ست نخست کاله ای ها موفق عمل کردند و تک امتیاز مستقیم سرویس را علیرضا جدیدی به دست آورد.

[/tab] [tab]

گزارش ست سوم

نخستین امتیاز این ست را میرزاجانپور به دست آورد . پس از آن دو تیم بازی نزدیکی را همچون ابتدای دو ست دیگر به نمایش گذاشتند اما این پیکان بود که توانست با دو دفاع روی تور خود (توسط ورمیلیو و نیکولوف) پیش بیفتد (۸-۶).

پس از تایم استراحت فنی نیکولوف موفق به کسب امتیاز مستقیم سرویس شد(۹-۶) تا اختلاف بیشتر شود؛ اما حمزه زرینی با عملکرد مطلوب خود اختلاف را به ۱ کاهش داد(۹-۸).

درحالی که بازی با نتیجه (۱۱-۹) به سود پیکان در جریان بود فرصت طلبی میرزا جانپور باعث شد امتیاز ۱۲ برای پیکان به دست بیاید و اختلاف بیشتر شود(۱۲-۹). در این مقطع از بازی نوبت به درخشش نیکولای نیکولوف رسیده بود و درخشش این بازیکن در دفاع و حمله باعث شد تا اختلاف به ۵ افزایش یابد(۱۶-۱۱).

تصاویر مسابقه والیبال  پیکان و متین ورامین در هفته دهم لیگ برتر۹۴

درادامه ست سوم عملکرد خیلی خوب پیکانی ها در دفاع باعث شد تا اختلاف بیشتر شود و عطایی باز هم مجبور به گرفتن تایم استراحت شود.(۲۱-۱۵) ؛در این میان سلیم چپرلی به جای میرزا جانپور به بازی آمد و موفق به کسب امتیاز ۲۲ شد(۲۲-۱۶).

پیمان اکبری که قصد داشت به بازیکنان جوان تیمش در این دقایق بازی بدهد طیب عینی راهم جایگزین مسود غلامی کرد و درنهایت امتیاز پایانی را رضا صفایی روی یک پاس زیبا از ورمیلیو به زیبایی هرچه تمام تر به دست آورد تا پیکان برنده این ست و درنهایت دیدار شود(۲۵-۱۶)

[caption id="attachment_54695" align="aligncenter" width="800"]نیکولای نیکولوف نیکولای نیکولوف[/caption]

تحلیل فنی ست سوم

نقطه قوت پیکان در این ست هم دفاع روی تور بود جایی که پیکانی ها ۶بار موفق به دفاع حریف شدند وخودشان اصلا دفاع نشدند(به مانند ست اول). نیکولوف توانست ۴ دفاع انجام دهد و ورمیلیو و معنوی نژاد هم هر کدام یک امتیاز از دفاع به دست آوردند.در امتیاز سرویس مستقیم هم (ACE)هردو تیم یک امتیاز را به دست آوردند .(زرینی برای کاله و نیکولوف برای پیکان )

[/tab] [/tabs]

تحلیل کلی بازی

پیکانی ها ۱۶ بار موفق شدند امتیاز مستقیم از دفاع به دست آورند و کاله ای ها تنها یک دفاع انجام دادند. نیکولوف ۵ دفاع، غلامی ۳ دفاع، معنوی نژاد و ورمیلیو هر کدام دو دفاع و میرزا جانپور یک دفاع منجر به امتیاز انجام دادند. در طرف مقابل علیرضا جدیدی تنها دفاع کاله را انجام داد. در امتیاز مستقیم سرویس کاله ۳ امتیاز (قرا ،جدیدی و زرینی هرکدام یک امتیاز ) و پیکان ۱ امتیاز (نیکولای نیکولوف) کسب کرد.

بهترین بازیکن زمین

تیم پیکان بازی منسجمی را از خود ارا ئه داد اما رضا صفایی در روزی که امیر غفور روی نیمکت بود روز خوبی را سپری کرد علاوه بر اینکه در فاز حمله اکثر امتیازات ممکن را به دست آورد و دفاع نشد در دفاع هم با ۳ دفاع منجر به امتیاز دومین مدافع برتر میدان بود.

PEYKAN-SARMAYE-48

  وضعیت دو تیم در جدول و مسابقات آینده تیم پیکان با پیروزی در این دیدار ۳۷ امتیازی شد و همچنان در رده سوم جدول جای دارد. شاگردان اکبری یکشنبه ۲۷ دی ماه از ساعت ۱۷ در خانه والیبال، با شاگردان شهنازی دیدار خواهند داشت. تیم کاله با ۹ باخت و ۷ پیروزی و با کسب ۲۳ امتیاز، در رده هفتم جدول جای دارد. شاگردان بهروز عطایی یکشنبه ۲۷ دی ماه از ساعت ۱۷  در سالن شهید اقدمی بهمصاف تیم شهرداری تبریز خواهند رفت. [league_table 44587]