به گزارش آریاورزش، دور رفت چهاردهمین دوره لیگ برتر والیبال بانوان یادواره ۲۰۰ شهید والیبالیست که از پنجم آذرماه آغاز شده بود، پنج شنبه ۱۷ دیماه به پایان رسید. در ادامه می توانید اظهارات سر مربیان تیم های والیبال بانوان را برای رقابتهای دور برگشت مشاهده نمایید: [tabs type="vertical"] [tabs_head] [tab_title] سیما صدیقی  [/tab_title] [tab_title] فریبا صادقی  [/tab_title] [tab_title]مریم هاشمی  [/tab_title] [tab_title] فاطمه شعبان  [/tab_title] [tab_title]فاطمه زهرا خزانی  [/tab_title] [tab_title] زهرا اکبرزاده  [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

رقابت به ویژه در چهار تیم برتر بسیار نزدیک بود و نمی توانستیم به راحتی نتایج را پیش بینی کنیم.

 سیما صدیقی درباره دلایل موفقیت شاگردانش در دور رفت گفت: تیم گاز تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته بود، بازیکنانش یک دل و یک دست بودند و حرف شنوی از کادر فنی در بهترین شکل ممکن انجام می شد.

وی با بیان اینکه اگر امسال هشت تیم در لیگ برتر والیبال بانوان شرکت می کردند، می توانستیم پلی آف هم داشته باشیم، گفت: اگر تعداد تیم های شرکت کننده بیشتر باشد، نتایج نیز بهتر و منطقی تر خواهد بود.  سرمربی تیم والیبال گاز تهران پیش بینی کرد که اگر حمایت های اعلام شده فدراسیون والیبال از تیم داری باشگاه ها در والیبال بانوان در سال آینده نیز ادامه داشته باشد، تیم های بیشتری در این رقابت ها شرکت خواهند کرد. وی تاکید کرد: امسال باشگاه ها آمادگی لازم برای استفاده از شرایط ایجاد شده را نداشتند، اما برای سال های آینده از هم اکنون می توانند برنامه ریزی کنند. حتی برخی تیم های لیگ دسته یک نیز می توانند با جذب حامی مالی مناسب در لیگ برتر شرکت کنند.

تصاویر مسابقه والیبال دانشگاه آزاد و گاز تهران، لیگ برتر بانوان۹۴ تصاویر مسابقه والیبال دانشگاه آزاد و گاز تهران، لیگ برتر بانوان۹۴ [/tab] [tab]

لیگ برتر والیبال بانوان در دور رفت بدون حاشیه برگزار شد و این موضوع برای رشد والیبال بانوان مهم است. کیفیت مسابقات نسبت به سال گذشته بالاتر بود و بازی ها یک طرفه نبود، اما از نظر تعداد تیم های شرکت کننده، لیگ برتر والیبال امسال می توانست با تیم های بیشتری برگزار شود. امسال سایپا به لیگ برتر اضافه شد و عملکرد خوبی نیز داشت. برق جدید فارس نیز نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشت. وی به برگزاری بدون حاشیه دور رفت این رقابت ها اشاره کرد و گفت: امیدوارم دور برگشت نیز همینگونه برگزار شود. گاز تهران حریف اصلی ذوب آهن است که یارگیری خوبی داشته و از شرایط مالی خوبی نیز برخوردار است.

[caption id="attachment_12207" align="aligncenter" width="800"]گزارش تصویری مسابقه والیبال بانوان دانشگاه آزاد - ذوب آهن اصفهان فریبا صادقی سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان[/caption]

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن درباره عملکرد شاگردانش در دور رفت گفت: پنج پیروزی داشتیم و متاسفانه یک شکست خانگی که انتظار آن اصلا وجود نداشت. تجربه کردیم. البته در ست چهارم این دیدار داوران مدیریت خوبی نداشتند اگر نه مسابقه به ست پنجم کشیده می شد. به برد و باخت کاری ندارم اما این دیدار امکان پنج سته شدن داشت. وی درباره روش برگزاری لیگ برتر نیز گفت: به یقین برگزاری مرحله پلی آف برای رسیدن تیم ها به حق خود بسیار بهتر خواهد بود، اما والیبالیست های زن ایران با مردان فرق دارند و والیبال حرفه آنان محسوب نمی شود، به همین دلیل نمی توانند در مدت زمان زیادی به مسابقات بپردازند. صادقی در پایان با قدردانی از فدراسیون والیبال برای برگزاری لیگ برتر در شرایط مناسب گفت: اینکه تمامی امور لیگ برتر والیبال بانوان به زنان سپرده شد، اقدامی درخور تقدیر است و امیدوارم در ادامه نیز مشکلی برای این رقابت ها بوجود نیاید.

[caption id="attachment_55650" align="aligncenter" width="800"]فریبا صادقی فریبا صادقی[/caption]   [/tab] [tab]

همانند سال گذشته در دور برگشت صدرنشین این رقابت ها می شویم و با قهرمانی به کار خود پایان خواهیم داد. سرمربی تیم والیبال دانشگاه آزاد که در پایان دور رفت این رقابت ها در رتبه سوم قرار گرفت، گفت: چهار تیم برتر لیگ برتر بانوان تقریبا در شرایط یکسانی قرار داشتند. سطح کیفی دور رفت لیگ برتر مناسب بود و اگر تعداد تیم ها افزایش می یافت، قطعا شرایط بهتری ایجاد می شد. مریم هاشمی با بیان اینکه در نیم فصل اگر باشگاه موافقت کند، دو بازیکن جدید جذب خواهیم کرد، گفت: گاز تهران و ذوب آهن از حریفان اصلی دانشگاه آزاد هستند و برای دور برگشت باید برای مبارزه با آنان برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. البته تیم گاز بازیکنان باتجربه ای در اختیار دارد و این موضوع کار را سخت می کند. وی تاکید کرد: در دور برگشت حساسیت مسابقات افزایش می یابد و تیم هایی موفق خواهند بود که بازیکنان باهوش داشته باشند و از توپ ها و فرصت ها بهتر استفاده کنند.

[caption id="attachment_57880" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه بانوان دانشگاه آزاد و سایپای تهران فریبا صادقی سرمربی تیم دانشگاه آزاد[/caption] [/tab] [tab]

رقابت ها از نظر فنی در سطح بالایی برگزار شد. چهار تیم برتر جدول هماهنگ تر بودند. سه تیم گاز، ذوب آهن و دانشگاه آزاد آمادگی بسیار خوبی برای این رقابت ها داشتند.

فاطمه شعبان خمسه با بیان اینکه برگزاری دو مسابقه در یک هفته از نظر سیر بودجه ای کار بسیار خوبی بود، تصریح کرد: تنها مشکل لیگ برتر والیبال بانوان نبود هماهنگی بین داوران برای قضاوت بود. یک موضوع در دیدارهای مختلف با قضاوت های متفاوت روبرو می شد و اگر داوران از قبل هماهنگ شوند، بهتر خواهد بود و دیگر سلیقه ای برخورد نمی شود.

وی درباره عملکرد تیم شهرداری ارومیه نیز گفت: تیم بانوان ارومیه برای دومین بار لیگ برتر را تجربه می کرد. تمامی بازیکنان تیم از نظر سنی زیر ۲۳ سال هستند و نیمی از آنان برای نخستین بار لیگ برتر را تجربه می کنند. سرمربی تیم والیبال بانوان شهرداری ارومیه تاکید کرد: هدف باشگاه در سال جاری ایجاد زیر ساخت های لازم برای فعالیت بانوان است تا در سال های آینده همانند مردان شهرداری ارومیه به عنوان یکی از مدعیان لیگ برتر ایران، مطرح باشد.

[caption id="attachment_56888" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال بانوان سایپا تهران و شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال بانوان ۹۴ فاطمه شعبان خمسه سرمربی تیم شهرداری ارومیه[/caption] [/tab] [tab]

حضور هفت تیم برای لیگ برتر بانوان مناسب بود هر چند که برخی تیم ها از بازیکنان جوان استفاده کردند و تجربه لازم را برای حضور در این رقابت ها نداشتند. فاطمه زهرا خزانی تصریح کرد: تیم سایپا نیز بعد از سالها دوباره در لیگ برتر حضور یافت و تجربه لازم را برای این رقابت ها نداشتیم، اما از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و در حال حاضر تمرینات فشرده و منظمی را پیگیری می کنیم و یقین دارم که در دور برگشت به مراتب بهتر حضور خواهیم یافت. وی تاکید کرد: تیم سایپا در لحظات آخر و با استفاده از تسهیلات فدراسیون برای فعالیت باشگاه ها در والیبال بانوان شکل گرفت که جا دارد از مسئولان فدراسیون تشکر و قدردانی کرد. بودجه زیادی نداشتیم اما سعی کردیم که با همین بودجه در مسابقات شرکت کنیم. سرمربی تیم والیبال بانوان سایپا گفت: امیدوارم سال آینده نیز در لیگ برتر شرکت کنیم و با برنامه ریزی بهتر، سهم بیشتری در توسعه والیبال بانوان داشته باشیم.

تصاویر مسابقه بانوان دانشگاه آزاد و سایپای تهران[/tab]

[tab]

 تیم های شرکت کننده در دور رفت در دو گروه بودند یک گروه مانند گاز، ذوب آهن و دانشگاه آزاد قدرتمند و با مهره های فراوان ملی پوش و گروه دیگر تیم هایی که تجربه زیادی در والیبال بانوان نداشتند و از بازیکنان ملی پوش نیز بهره نمی بردند. زهرا اکبرزاده درباره تیم برق جدید فارس نیز گفت: تیم ما از بازیکنان بومی و ملی پوش بهره می برد و در پایان دور رفت نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت. وی با بیان اینکه در نیم فصل تلاش می کنیم یک یا دو بازیکن جدید جذب کنیم، گفت: به حداقل رتبه سوم در پایان لیگ می اندیشیم و برای رسیدن به آن باید تلاش بیشتری نسبت به دور رفت داشته باشیم. سرمربی تیم والیبال برق جدید فارس تاکید کرد: تنها مشکل نماینده فارس برنامه ریزی نامناسب سازمان لیگ است به گونه ای که در دور رفت تنها یک دیدار بیرون از خانه داشتیم و در دور برگشت که حساسیت مسابقات نیز بیشتر می شود، تنها یک بازی خانگی داریم و در پنج مسابقه دیگر میهمان هستیم که رفت و آمدهای متوالی توان تیم را می گیرد. وی اضافه کرد: البته قبل از شروع لیگ نیز نسبت به این برنامه اعتراض کردیم اما گفتند چاره ای نیست و باید اینگونه برگزار شود.

[caption id="attachment_8535" align="aligncenter" width="720"]گزارش تصویری والیبال بانوان گاز تهران – هیئت والیبال فارس زهرا اکبرزاده سرمربی برق جدید فارس[/caption]

[/tab] [/tabs]