به گزارش آریاورزش، دور رفت رقابتهای لیگ برتر بانوان با پیروزی بانوان گاز تهران و با قهرمانی شاگردان صدیقی به پایان رسید اما خانم هاشمی  سرمربی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار آریاورزش عنوان کرد با برطرف کردن نقاط ضعف تیم، قطعا می توانند عنوان قهرمانی فصل را به خود اختصاص دهند.

هاشمی در خصوص افت ناگهانی بازیکنانش در این دیدار حساس، که منجر به شکست دانشگاه آزاد شد اظهار داشت:

فکر میکنم بچه های ما  خیلی زود از لحاظ زوحی اشباع می شوند، دلیل این امر هم این است که بدلیل اختلاف امتیازات ایجاد شده تصور می کنند در سطح بسیار بالاتری از حریف بازی می کنند. ما این نکته را بسیار به آنها یادآور شده ایم که برد در یک ست با اختلاف ۱۲-۱۳ امتیاز، و یا برد همزمان دو ست، دلیل بر خاتمه مسابقه و پیروزی نیست اما دلیل اینکه باز هم بازیکنانمان دچار چنین اشتباهاتی می شوند این است که این مسئله، یک جریان روحی- روانی است و باید به مرور زمان برای آنها جا بیفتد و با یک یا چند جلسه این اتفاق رخ نخواهد داد.

[caption id="attachment_59737" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال دانشگاه آزاد و گاز تهران، لیگ برتر بانوان۹۴ تصاویر مسابقه والیبال دانشگاه آزاد و گاز تهران، لیگ برتر بانوان۹۴[/caption]

البته این جریان نه تنها برای تیم ما بلکه  برای همه تیم های بانوان  بسیار زیاد رخ می دهد  و همه تیم ها این مشکلات را دارند. اما شاگردانم با توجه به فشار و استرسی بالای بازی، و به تصور اینکه   قطعا سه بر هیچ پیروز خواهند شد و قهرمانی نیم فصل را بدست می آورند از ست سوم به بعد بازی را رها کردند، همین مسئله استرس بچه ها را خیلی بالا برده بود.

سطح فنی بازیکنانتان را چگونه ارزیابی می کنید.

از لحاظ فنی ست اول و دوم را خیلی خوب بودیم هر چند که ست  سوم در دفاع و در یک سری مسائل دیگر که در این مسابقه متوجه آن شدم مشکل داشتیم. انشالله سعی میکنیم  این مشکلات را در دور برگشت برطرف کنیم. خوشبختانه فاصله زیادی با رأس جدول نداریم. که با کار کردن روی نقاط ضعف تیم، قطعا برای فصل می توانیم قهرمان شویم.

[caption id="attachment_59710" align="alignnone" width="800"] تصاویر مسابقه والیبال دانشگاه آزاد و گاز تهران، لیگ برتر بانوان۹۴[/caption]

در این دیدار کارت زرد گرفتید نظرتان در مورد داوری چیست

در چنین مسابقاتی که هیجان و فشار روانی بازی بسیار بالاست قطعا اعتراضات زیادی به داور می شود.  هر چند من خیلی موافق نیستم در این دیدار هم تیم ما که کارت زرد گرفت هم تیم گاز که کارت قرمز گرفت بیش از اندازه به داور معترض شدند. به اعتقاد من داور برای هر دو تیم بی طرف است و سعی می کند که داوری مثبتی داشته باشد ولی در کل مشکلی نبود و من از داوری راضی بودم.

برنامه شما برای دور رقابتهای دور برگشت 

ما نیم فصل دوم را با چند روز استراحت شروع میکنیم. اولین بازی دور برگشت را هم با ذوب آهن مسابقه داریم که قطعا برای آن برنامه ریزی خاصی داریم و اگه خدا بخواهد هدفمان قهرمانی است.

مصاحبه از مرضیه راد

[caption id="attachment_59752" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال دانشگاه آزاد و گاز تهران، لیگ برتر بانوان۹۴ مریم هاشمی سرمربی تیم دانشگاه آزاد[/caption]