بازیکن لهستانی تیم بانک سرمایه گفت: من اسبی در زمین ندیدم که به ورمیلیو لگد زده باشد و از مهدوی هم بعید است به این شدت به او حمله کرده باشد.

به گزارش آریاورزش، «ووکاش ژیگادو »، پاسور لهستانی تیم والیبال بانک سرمایه در گفت‌وگو با یک خبرگزاری لهستانی در مورد حضورش در کشورمان، والیبال ایران و حاشیه‌های بازی تیمش برابر پیکان صحبت کرد که در زیر می‌خوانید:

 اخبار زیادی در لهستان در مورد تنش‌های سیاسی بین ایران و عربستان شنیده می‌شود. به عنوان یک بازیکن و کسی که در ایران زندگی می‌کند چه حسی در مورد این اختلافات داری؟ من توجهی به این مسائل ندارم و دوست ندارم در مورد مسائل سیاسی صحبت کنم. من روی کار خودم و اتفاقاتی که برای تیمم در چند روز اخیر افتاده تمرکز دارم.

[caption id="attachment_50791" align="aligncenter" width="900"]ژیگالدو ژیگادو[/caption]

 در بازی دو تیم بانک سرمایه و پیکان که دیدار دو تیم پرمهره لیگ برتر بود چه اتفاقی افتاد؟ ما شنیدیم که بین بازیکنان، درگیری فیزیکی اتفاق افتاد که در نهایت به جریمه و محرومیت آنها منتهی شد. من از مطالبی که در رسانه‌های ایتالیایی به نقل از والریو ورمیلیو، پاسور ایتالیایی پیکان خواندم، واقعاً تعجب کردم! او خودش را شخصیت مصدوم و مجروح درگیری عنوان کرده در حالی که همه ما می‌دانیم که ورمیلیو بعضی اوقات چطور بازیکنان حریف را در زمین تحریک می‌کند. او پیش از بازی و در هنگام گرم کردن، بازیکنان ما را با الفاظ عامیانه و رکیک ایتالیایی اذیت کرد. هم‌تیمی‌هایش به من گفتند که با او صحبت کنم تا آرام شود، ولی وی توجهی به حرف‌های من نکرد. متأسفانه داوران هم نتوانستند بازی را کنترل کنند. ورمیلیو دو بار سید (محمد موسوی) را هُل داد و همه چیز به ظاهر با ضربه پای مهدوی به ورمیلیو تمام شد. در فیلم مسابقه می‌توان همه جزئیات را دید. وقتی بازی تمام شد، ورمیلیو در میان بازیکنان پیکان به رختکن رفت، ولی چند دقیقه بعد به کمک دو نفر دیگر طوری به زمین آمد که به نظر می‌رسید به شدت مصدوم شده و نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد. من اسبی در زمین ندیدم که به ورمیلیو لگد زده باشد و از مهدوی هم بعید است به این شدت به او حمله کرده باشد.

تصاویر مسابقه پیکان و بانک سرمایه در هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال ۹۴

 تو معتقدی که ورمیلیو، بازیکنان را تحریک کرد ولی او گفته که به پلیس هم شکایت می‌کند. من از عکس‌العمل بازیکنان ایرانی تعجب کردم، چون فکر می‌کنم برای اولین بار بود که کسی به رفتار ورمیلیو چنین عکس‌العملی نشان می‌داد. ما بارها در مورد اهمیت رفتار فردی در زمین والیبال صحبت کردیم. وقتی ما در زمین مسابقه قرار داریم تنها نماینده یک کشور و باشگاه نیستیم بلکه شخصیت خودمان را نشان می‌دهیم. بازی من را بسیاری از سیاستمداران لهستانی حاضر در ایران می‌بینند، بنابراین نسبت به رفتارم و کشورم مسئول هستم. ورمیلیو به نظر من رفتار غیرقابل قبولی در گذشته و در شرایط مشابه داشته است. البته شاید در موارد قبلی جر و بحث کمتری می‌کرد، اما در هر حال در این مورد خاص، صبر همه تمام و حدود زیر پا گذاشته شد. برای من خیلی سخت بود که بیشتر بازیکنان تیمم جریمه و محروم شدند و نمی‌توانند در دو بازی مهم فصل حضور داشته باشند.

 آیا بازیکنان ایرانی هم به این مشاجرات دامن زدند؟ بازیکنان ایرانی واقعاً خونگرم هستند. ما بعد از گرم کردن و قبل از شروع بازی در مورد کارهایی که ورمیلیو ممکن بود انجام دهد، صحبت کردیم. ایرانی‌ها به خوبی می‌توانند خود را در زمین و در طول مصاحبه کنترل کنند.

* اینکه بازیکنان حریف در پی تحریک بازیکنان تیم شما هستند به خاطر راه انداختن جنگ روانی است یا اینکه خودشان را برتر از شما می‌دانند؟ بازیکنان ایران افتخار می‌کنند که به کشور خود احترام می‌گذارند. والیبال، ورزش اول ایران و یک ورزش قابل احترام است. ایرانی‌ها بعد از سه ماه به راحتی اسم مرا صدا می‌زنند و من در رسانه‌ها می‌بینم که والیبال در ایران مثل لهستان در حال توسعه و پیشرفت است. ایرانی‌ها همچنین خیلی شجاع هستند؛ البته این شجاعت در تمرینات تیم دیده نمی‌شود، ولی در مسابقه همه انرژی و توان خود را به کار می‌گیرند.

 آیا می‌توانی با ایرانی‌ها دوست شوی؟ من از دیدن مردم ایران بسیار هیجان‌زده هستم. آنها به سختی برای اعتلای نام کشورشان و مقابله با تبلیغات منفی علیه ایران تلاش می‌کنند. من خیلی خوش‌شانس هستم که توانستم در کنار مردمی باشم که والیبال را به خوبی بازی می‌کنند و در خارج زمین هم فوق‌العاده هستند.

چه چیزی تو را بیش از همه در ایران شگفت‌زده کرد؟ همه چیز در ایران بر خلاف آن چیزی است که در دنیا گفته می‌شود. برخی اوقات مواجهه با یک فرهنگ جدید و درک کردن آن، مستلزم صرف انرژی زیادی است. من خوشحالم که این موقعیت را دارم تا با فرهنگ و مردمانی مختلف آشنا شوم و فضایی جدید را تجربه کنم.

 آیا می‌خواهی مدت بیشتری در ایران بمانی؟ هنوز نمی‌دانم. باشگاه از داشتن من خوشحال است و ما در صدر جدول هستیم. هدف ما قهرمانی در لیگ است، ولی من هنوز تصمیمی برای حضور طولانی‌تر در ایران نگرفته‌ام.

 می‌توانی لیگ ایران و پلاس لیگای لهستان را با هم مقایسه کنی؟ در لهستان سه یا چهار تیم قدرتمند وجود دارد، ولی در ایران توزیع قدرت کمی متفاوت است. در ایران سه تیم قوی وجود دارد، ولی هیچ بازی ساده‌ای انجام نمی‌شود.

[su_animate type="fadeInUpBig" duration="2" delay="1" inline="yes"][tooltip text="گروه رسانه های خبری آریاورزش" gravity="w"] برگرفته از تسنیم  [/tooltip][/su_animate]