به گزارش آریاورزش، از جهارچوب رقابتهای لیگ برتر والیبال ۹۴ و در هفته پانزدهم این دیدارها از ساعت ۱۷ در سالن پیامبر اعظم آمل دو تیم کاله و آرمان اردکان به مصاف هم رفتند و این دیدار با روند امتیازگیری زیر  و با نتیجه ۳-۰ به سود کاله آمل به پایان رسید.

[event_results 55536] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="53172,58407"]  

تحلیل ست به ست دیدار کاله آمل و آرمان اردکان

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست نخست [/tab_title] [tab_title] ست دوم [/tab_title] [tab_title] ست سوم [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

دیدار دو تیم کاله آمل و آرمان اردکان با سوت آقای راهجردیان آغاز شد و اولین امتیاز با برخورد سرویس علیرضا بهبودی به تور برای کاله ایها ثبت شد. اما آرمان اردکان با یک پاس سرعتی برای مهرداد بابایی یار قائمشهری این تیم و کسب امتیاز اول ، جریان بازی را به سمت تیمش چرخاند و این روند با دو جای خالی از بابک امیری و دریافت نامناسب رضا قرا و همچنین اشتباه نیکو فرریکس تا امتیاز ١-۴ به سود ارکان ادامه یافت و بهروز عطایی سرمربی کاله آمل مجبور به گرفتن تایم استراحت شد.

این وقفه مؤثر واقع شد و دومین امتیاز برای کاله با آبشار رضا قرا و دریافت ناقص اردکان به نام کاله رقم خورد. همچنین این روند امتیازگیری با خطای تور تئودور والچف بازیکن بلغاری اردکان و آبشار سعید شیرود ادامه یافت و دو تیم در امتیاز ۴-۴ برابر شدند. با یک دفاع عالی، میزبان موفق شد ۵-۴ میهمان خود را پشت سر بگذارد تا این بار میرحسینی برای قطع نوار امتیازگیری کاله وقت استراحت بگیرد.

در حالی که دو تیم بازی نزدیکی را در پیش گرفته بودند و در امتیاز ٨-٨ برابر بودند، با بیرون رفتن توپی که به دفاع کاله برخورد کرد نتیجه ٨-٩ به سود مهمان شد، در این میان ولی نورمحمدی در خط سرویس قرار گرفت و با ارسال ٣ سرویس هدفدار دریافت میزبان را بر هم زد و در کنار او بابک امیری و مهرداد بابایی به خوبی برای تیمشان امتیازآوری کردند اما بالاخره رضا قرا بود که با یک آبشار محکم جریان بازی را به سمت تیمش برگرداند و نتیجه ٩-١٢ شد.

[caption id="attachment_50500" align="aligncenter" width="800"]FIVB-Kaleh-Tabriz-9414 تیم کاله در لیگ برتر والیبال ۹۴[/caption]

تیم میزبان با درخشش پاسور کهنه کارش در خط سرویس و همچنین تنوع در ارسال پاس هایش امتیاز ١۶ ام را گرفت و دو تیم با امتیاز ٩-١۶ به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در حالی که آملی ها در این دقایق به شدت از ناحیه دریافت دچار مشکل شده بودند و نمی توانستند دریافت اول را به خوبی به پاسور برسانند اردکانی ها با بهره بردن از این فرصت و همینطور اسپک های موفق جلالی برتری خود را در زمین حفظ کرده و با یک اختلاف هفت امتیازی ١٢-١٩ از حریفشان پیش افتادند.

برتری مهمان تا امتیاز پایانی ١٨-٢۴ ادامه یافت و در حالی که تنها به یک امتیاز برای پیروزی در این ست نیاز داشت ناگهان کاله به بازی برگشت و اردکان با افت تیمی مواجه شد، با خطای فردی چند امتیاز متوالی از دست داد. اما شاگردان عطایی با کسب ۶ امتیاز متوالی بازی را به تساوی ٢۴-٢۴ کشاندند. کاله که انگیزه ای مضاعف گرفته بود با حمایت و تشویق پرشور هوادارانش پا به پای حریفش پیش رفت و حمزه زرینی که از ابتدای ست، بازی را از روی نیمکت تماشا میکرد در امتیاز ٢۶-٢۵ به زمین فرستاده شد و در نهایت اردکانی ها در عین ناباوری ست اول را با آبشار زرینی ٢٧-٢۵ به میزبان مازندرانی واگذار کرد.

FIVB-Ardakan-kaleh- 94-1

[/tab] [tab]

کاله که با پیروزی ناباورانه در ست قبل روحیه گرفته بود ست دوم را بهتر آغاز کرد و وقت استراحت فنی اول را ٨-۴ با پیروزی پشت سر گذاشت اما آرمان اردکان با روی آوردن به پاس سرعتی برای ولی نورمحمدی و در کنار آن آبشار بابک امیری و همچنین دفاع رضا قرا در امتیاز ٩-٧ اختلاف را کم کرد و با دفاع خوب و حمله های مناسب نتیجه را در عدد ١١ به تساوی کشاند.

در حالی که میرحسینی سرمربی جدید اردکان تلاش میکرد بازیکنانش را به بازی برگرداند دست به دو تعویضه زد و با فرستادن دو بازیکن تازه نفس اندکی روحیه تیمش را برگرداند. که نتیجه آن باز هم یک بازی پایاپای و نفس گیر از سوی دو تیم بود و تیمها با حداقل اختلاف با امتیاز ١۶-١۵ به وقت استراحت دوم رفتند تا آماده شنیدن صحبت های سرمربیان خود شوند.

به نظر میرسید که آملی ها در این زمینه موفق تر عمل کردند و با اجرای تاکتیک های مناسب به خوبی صحبت های کادر فنی را اجرا کردند و با کسب ۴ امتیاز متوالی ٢٠-١۵ از مهمان خود پیش افتادند. اردکانی ها که در واقع یک ست برده را واگذار کرده بودند اندکی بی روحیه ظاهر شدند و در نهایت جلالی سرویس خود را به تور زد و ست دوم نیز ٢۵-١٩ به سود یاران عطایی به پایان رسید.

تصاویر مسابقه والیبال کاله آمل و ثامن‌الحجج خراسان در لیگ برتر والیبال ۹۴ [/tab] [tab]

شروع ست سوم نیز به مانند ست دوم با امتیازگیری کاله در امتیاز ٢-١ همراه بود، تئودور والچف در خط سرویس قرار گرفت و یک سرویس پرقدرت را روانه زمین حریف کرد در حالی که دریافت کاله از روی تور عبور کرده بود اردکان با بهره بردن از این فرصت دومین امتیاز را کسب کرد. موفقیت اردکانی ها در ارسال سرویس ادامه یافت و بهمن جهاندیده با ٣ سرویس هدفدار موجب شد تیمش ٣-۶ از میزبانش پیش بیفتد. در حالی هیچکدام از دو تیم قصد کوتاه آمدن نداشتند بازی نزدیک خود را تا امتیاز ٨-٨ و سپس ١۶-١۶ ادامه دادند. بهروز عطایی که ۴ امتیاز متوالی از دست داده بود با استفاده از دومین وقت استراحت خود به شاگرادانش گوشزد کرد که خود را اسیر جو بازی نکنند و با اعتراض به داوری تمرکزشان را برهم نزنند که این سخنان به گوش و جان شاگردانش نشست و در نهایت با یک دفاع منسجم ٢۵-٢٠ و در مجموع ٣-٠ فاتح این دیدار جذاب و دیدنی شدند.

[caption id="attachment_50497" align="aligncenter" width="800"]تیم والیبال کاله آمل تیم والیبال کاله آمل[/caption] [/tab] [/tabs] وضعیت دو تیم در جدول و دیدارهای هفته آینده

تیم والیبال کاله با هشتمین پیروزی خود از مجموع  ۱۵ دیداری که تاکنون برگزار کرده است موفق به کسب ۲۳ امتیاز شده است و در رده هفتم جدول قرار دارد. شاگردان بهروز عطایی  چهارشنبه ۲۳ دی ماه  از ساعت ۱۷ در خانه والیبال به مصاف شاگردان اکبری در تیم پیکان خواهند رفت..

تیم آرمان اردکان با ۱۶ امتیازی که  از ۹ شکست و ۶ پیروزی کسب کرده است در رده نهم جدول قرار دارد. این تیم چهارشنبه ۲۳ دی ماه از ساعت ۱۷در سالن خاتمی به مصاف شهرداری تبریز خواهد رفت.

[league_table 44587] [caption id="attachment_52524" align="aligncenter" width="800"]گزارش تصویری مسابقه کاله آمل در لیگ برتر والیبال ۹۴ گزارش تصویری مسابقه کاله آمل در لیگ برتر والیبال ۹۴[/caption]