یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی والیبال بانوان گفت: در آینده با رفتن برخی بازیکنان از تیم بزرگسالان، نیاز است که این جای خالی پر شود و والیبالیست‌های تکنیکی و جوان جایگزین مناسبی برای نفرات فعلی خواهند بود.

مونا دریس‌محمودی امروز اظهار کرد: از مقطع پنجم ابتدایی به ورزش والیبال روی آوردم و در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کردم اما برای شرکت در اردوی تیم ملی دچار آسیب‌دیدگی شدم که چندین سال دوره درمان آن به طول انجامید.

[caption id="attachment_55660" align="aligncenter" width="800"]تیم ذوب‌آهن اصفهان تیم ذوب‌آهن اصفهان[/caption]

وی به دوره تحصیلات دانشگاهی و دانشجویی خود در رشته حسابداری دانشگاه اصفهان اشاره و تأکید کرد: تحصیل و آسیب‌دیدگی سبب شد مدتی از والیبال دورباشم اما با توجه به اینکه هم‌اکنون دانشجوی سال آخر هستم و مصدومیتم نیز برطرف شده دوباره به تیم بازگشته‌ام.

این ملی‌پوش افزود: در این رشته رده سنی زیر ۲۳ سال جزو امیدها به‌حساب می‌آیند و تا چندی قبل من بازیکن فیکس تیم ملی امید محسوب می‌شدم اما در حال حاضر که در سن بزرگ‌سالی قرارگرفته‌ام؛ برای تیم ملی بزرگسالان والیبال بازی خواهم کرد.

وی تصریح کرد: اردیبهشت‌ماه سال جاری به همراه تیم ملی امید در مسابقات آسیایی فیلیپین رده سنی زیر ۲۳ سال شرکت کردم و تیم ما در این رقابت‌ها در رتبه هشتم جای گرفت.

[caption id="attachment_58745" align="aligncenter" width="409"]iran-india-woman-u2311 مونا دریس‌محمودی[/caption]

دریس‌محمودی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون عضو تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن در لیگ برتر هستم و تا اینجای رقابت‌ها تیم ذوب‌آهن سوم جدول رده‌بندی است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته در لیگ برتر تمام بازیکنان مطرح در چهار تیم قوی پخش‌شده بودند اما امسال که میزان خراسان منحل شده و تیم نداده؛ اکثر والیبالیست‌های خوبش به عضویت تیم‌های دیگر همچون گاز، برق شیراز و سایر تیم‌ها درآمده‌اند و به همین علت رقابت در مسابقات لیگ برتر سال جاری سخت‌تر شده است.

رقابت تنگاتنگ ذوب‌آهن با رقبا در لیگ برتر

بازیکن تیم ملی عنوان کرد: در حقیقت رقابت اصلی بین سه تیم ذوب‌آهن، دانشگاه آزاد و گاز تهران است به‌طوری‌که نتایج رقابت‌های این هفته بسیار تعیین‌کننده است.

وی بیان کرد: این هفته گاز تهران و دانشگاه آزاد باهم مسابقه می‌دهند و تیم ما برای بازی با برق شیراز به این شهر سفر می‌کند البته این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه آزاد باید تیم رده اولی گاز تهران را ببرد تا اختلاف امتیازات گاز نسبت به جدول پایین آمده و فرصت خوبی برای تیم ما فراهم شود.

دریس‌محمودی یادآور شد: تیم گاز تهران صدر جدول است زیرا هنوز بازی‌های سخت را انجام نداده اما بعدازاین تیم ما مسابقات راحت‌تری را در پیش دارد.

[caption id="attachment_7653" align="aligncenter" width="800"]گزارش تصویری والیبال بانوان گاز تهران - ذوب آهن اصفهان گزارش تصویری والیبال بانوان گاز تهران - ذوب آهن اصفهان[/caption]

وی تأکید کرد: متأسفانه در بازی با گاز تهران در اصفهان به دلیل آسیب‌دیدگی بعضی بازیکنان کلیدی، ۳ بر ۱ نتیجه را واگذار کردیم اما تیم دانشگاه آزاد را در اصفهان با حساب ۳ بر ۲ بردیم و برای اینکه به بالای جدول صعود کنیم باید بتوانیم در برگشت همه تیم‌ها را شکست دهیم و در ضمن باید بگویم باخت ما در مقابل گاز تهران تا حدودی کارمان را سخت کرده است.

به گفته ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی والیبال بانوان در محاسبه نتایج در پایان رقابت‌ها؛ ابتدا تعداد بردها مدنظر است و اگر تعداد بردهای تیم‌ها باهم یکی و برابر باشد آن‌وقت امتیازات و معدل امتیاز‌گیری موردتوجه قرار می‌گیرد.

فرصت دادن به ذخیره‌ها در کسب تجربه

وی خاطرنشان کرد: تیم اول لیگ برتر که به کسب عنوان قهرمانی موفق شده به جام باشگاه‌های آسیا اعزام می‌شود که معمولاً این مسابقات اواخر تابستان صورت می‌گیرد و تمرینات اردوی تیم ملی هم پس از اتمام رقابت‌های لیگ برتر انجام می‌شود.

iran-thailand-women-u236

دریس‌محمودی افزود: همیشه بهترین والیبالیست‌ها چه در سطح ملی و چه لیگ برتر از اصفهانی‌ها هستند و صادقی توانسته از قدیم که ذوب‌آهن تیم مطرحی به شمار می‌آمده؛ با درایت بازیکنان بااستعداد را با قرار داشتن در هر شرایط یا موقعیتی جذب کند تا این بانوان والیبالیست به‌حق واقعی‌شان در ورزش والیبال برسند.

وی گفت: والیبالیست‌های ذخیره‌ای که قدرت‌بدنی و تکنیک خوبی دارند اگر همچون بازیکنان فیکس زمینه بازی بیشتر برایشان مهیا شود؛ می‌توانند با به دست آوردن تجارب بالا، به هنگام ضرورت هر چه بیشتر به حال تیم مؤثر واقع شوند.

این ملی‌پوش تصریح کرد: اکثر بازیکنان تیم ملی برحسب تجربه بازی می‌کنند و به دلیل اینکه آنالیز بهتری دارند؛ انتخاب می‌شوند پس هر چه ما سعی کنیم بانوان والیبالیست به‌اندازه زیادی تجربه کسب کنند؛ می‌توانیم تیم ملی و لیگ برتر پیشرفته‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر اسپانسرها حمایت کنند تا تعداد تیم‌های بیشتری در لیگ برتر حضور یابند؛ این مهم می‌تواند به نفع والیبال بانوان در تمام سطوح باشد.

تصاویر بازی بانوان ذوب‌آهن اصفهان در لیگ برتر بانوان ۱۳۹۴

[su_animate type="fadeInUpBig" duration="2" delay="1" inline="yes"][tooltip text="گروه رسانه های خبری آریاورزش" gravity="w"] برگرفته از فارس [/tooltip][/su_animate]