پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403
[caption id="attachment_32345" align="alignleft" width="318"]علی رمضانی علی رمضانی[/caption]

نام : علی 

نام خانوادگی : رمضانی

پست : پاسور

قد : ۲۰۰ سانتی‌متر

وزن : ۹۲ کیلوگرم

ارتفاع آبشار : ۳۲۰ سانتی‌متر

ارتفاع دفاع : ۳۰۰ سانتی متر 

تاریخ تولد : ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۷۷

محل تولد : رشت

تیم فعلی : سفیر گیلان 

تیم سابق : ارتعاشات صنعتی 

شماره در تیم ملی و باشگاه : ۱۳

آریاورزش : ۱۵ اردیبهشت بهار سال ۱۳۷۷ ، ساعت ۶ عصر ، شهر رشت ، باران نم‌نم می‌بارد. احمد رمضانی (ملی پوش سابق تیم ملی والیبال) چشم‌انتظار به دنیا آمدن پسرش در بیمارستان گیل گلسار است، امشب شب هشتم محرم است و صدای دسته‌های عزاداری از بیرون بیمارستان به گوش می‌رسد که ناگهان صدای گریه کودکی که تازه زمینی شده است به گوش می‌رسد و فضا برای احمد رمضانی عرفانی‌تر از قبل می‌شود و خوشحالی در چهره‌ش موج می‌زند و لحظاتی بعد پسر تازه به دنیا آمده‌ش را در آعوش می‌گیرد. چند ساعت بعد به همراه همسر مهربانش نام فرزندشان را علی می‌گذارند و هر دو خواهر علی هم که حالا صاحب برادر شده‌اند از خوشحالی به جشن و شادی می‌پردازند.

[caption id="attachment_58584" align="aligncenter" width="640"]علی رمضانی علی رمضانی[/caption]

چند سالی می‌گذرد و علی به مدرسه می‌رود. از همان ابتدا که تحصیلش را شروع می‌کند به ورزش هم علاقه وافری نشان می‌دهد و در اوقات تفریح با دوستانش به بازی فوتبال می‌پردازد. اما از آنجایی که پدرش از بزرگان والیبال شهر است کم‌کم به والیبال بازی کردن هم تشویق می‌شود. زمانی که وارد کلاس پنجم ابتدایی می‌شود به دلیل استعداد خاصی که در پنجه و ساعد زدن داشت از سوی پدرش بیشتر ترغیب می‌شود و رفته‌رفته والیبال را حرفه‌ای‌تر زیر نظر آقای آخوندزاده و پدرش دنبال می‌کند.

در دوران راهنمایی و دبیرستان هم به همراه تیم استان گیلان در مسابقات کشوری هم شرکت می‌کند و سال ۹۳ از طرف هیئت والیبال رشت برای تست‌دهی تیم ملی نوجوانان به فدراسیون والیبال معرفی می‌شود و رضا وکیلی (سرمربی تیم ملی نوجوان) که به کشف استعدادهای ناب معروف است در همان ساعات اولیه از بازی علی خوشش می‌آید و به این نکته پی می‌برد که علی الماس درخشانی است که باید او را در تیمش داشته باشد.علی بعد از پشت‌سر گذاشتن اردوهای طولانی بالاخره پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کند و آماده اعزام به سری‌لانکا برای مسابقات نوجوانان آسیا می‌شود.

[caption id="attachment_58583" align="aligncenter" width="712"]علی رمضانی در تیم ملی نوجوانان علی رمضانی در تیم ملی نوجوانان[/caption]

مسابقات قهرمانی نوجوان آسیا (مدال طلا بدون حتی یک ست باخته)

۱۰ شهریور - سال ۱۳۹۳، علی و دوستانش بعد از سفری طولانی بالاخره به سری‌لانکا می‌رسند و در هتل آونرا گاردن (Avenra Garden) شهر کلمبو مستقر می‌شوند و ۲ روز بعد تمریناتشان را در سالن بدنسازی مجموعه ورزشی مسابقات آغاز می‌کنند.

۱۵ شهریور هم علی و دوستانش مسابقات را شروع می‌کنند و قطر،هند و بحرین را ۳-۰ می‌برند. در مرحله گروهی دوم هم ایران ۳-۰ کره‌جنوبی و ژاپن را شکست می‌دهد تا در مرحله پلی‌آف در گام نخست به مصاف استرالیا برود اما علی و دوستانش به کانگوروها هم رحم نمی‌کنند و ۳-۰ این تیم را هم به زانو درمی‌آورند. چین قربانی بعدی ایران می‌شود و ۳-۰ به ایران می‌بازد. اوج درخشش علی و دوستانش در بازی فینال بود که با برتری ۳-۰ مقابل ژاپن برای اولین بار در تاریخ آسیا بدون هیچ ست باخته‌ای قهرمان قاره کهن می‌شوند و به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند.

[caption id="attachment_58580" align="aligncenter" width="576"]علی رمضانی علی رمضانی[/caption]

تجربه لیگ برتر با ارتعاشات صنعتی 

علی بعد از اینکه با مدال طلا از مسابقات قهرمانی آسیا به تهران بر‌می‌گردد به همراه سایر هم‌تیمی‌های خود در تیم ملی نوجوانان با باشگاه ارتعاشات صنعتی قرارداد می‌بندد و فدراسیون که در نظر داشت بازیکنان تیم ملی نوجوانان را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده نگه دارد آن‌ها را در مقابل بزرگان والیبال ایران و جهان به میدان می‌فرستد. در پایان آن دوره از رقابت‌ها که به نام زنده‌یاد حسین معدنی برگزار شد علی به همراه هم‌تیمی‌های آینده‌دارش در حالی که شایستگی‌های بسیاری را در مقابل تیم‌های بزرگی همچون پیکان ، شهرداری تبریز و میزان خراسان از خود نشان داده بودند در مرحله اول حذف شدند اما این مسابقات تجربه ارزشمندی شد برای مسابقات جهانی آرژانتین.

[caption id="attachment_11702" align="aligncenter" width="719"]گزارش تصویری مسابقه والیبال ارتعاشات صنعتی - تعاون گنبد تیم ارتعاشات صنعتی[/caption]

قهرمانی جهان ( این ایران قدرتمند ) 

بالاخره زمانی که علی رمضانی برای آن بیش از ۲ سال زحمت کشیده بود و تمرینات سختی را پشت گذاشته بود ، فرا رسید و به همراه دوستانش وارد کشور آرژانتین شدند تا در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان با لهستان،بلغارستان،شیلی و چین‌تایپه مسابقه دهند.ایران در گام نخست و در حالی که ست اول را با قدرت از لهستان می‌برد ست‌های بعدی را به عقاب‌های سفید و سرخ واگذار می‌کند، همین شکست باعث می‌شود تا شاگردان وکیلی تلنگری بخورند و بازی‌های بعدی را با جدیت بالاتری دنبال کنند. با درخشش علی و دوستانش ایران بازی‌های بعدی را ۳-۰ از شیلی و چین تایپه می‌برد و بلغارستان را نیز ۳-۱ شکست می‌دهد تا علی خود را برای شرکت در مرحله پلی‌آف آماده کند.

[caption id="attachment_33421" align="aligncenter" width="400"]تصاویر مسابقه والیبال نوجوانان ایران و نوجوانان چین تایپه در قهرمانی جهان ۲۰۱۵ تصاویر مسابقه والیبال نوجوانان ایران و نوجوانان چین تایپه در قهرمانی جهان ۲۰۱۵[/caption]

پسران ایران زمین در مرحله پلی‌آف قدرتمندانه و با نتیجه ۳-۰ ژرمن‌ها را شکست می‌دهند تا دریک چهارم نهایی به مصاف ایتالیای قدرتمند بروند. بازی آغاز می‌شود و ایتالیایی‌ها که ۲ ست اول را برده‌اند با روحیه بالاتری از ایران در زمین حضور دارند تا اینکه وکیلی رمضانی را به بازی می‌فرستد و دفاع ایتالیا که به پاس‌های جواد کریمی در ۲ ست قبلی عادت کرده بوند در مقابل یک پنجه‌طلای دیگر به نام علی رمضانی کم می‌آورند و ست سوم را ۲۰-۲۵ به ایران می‌بازند ، رمضانی در ست‌های بعدی هم با سرویس‌های خوبی که می‌زند خط حمله آتشین ایران را به همراه آقچه‌لی ( که از ست سوم در پست دومش یعنی دریافت‌کننده به میدان رفته بود) و محمود رسولی بسیار قدرتمند می‌کند و ایران این بازی تاریخی را نهایتا ۳-۲ از ایتالیا می‌برد و به مرحله نهایی راه پیدا می‌کند. در مرحله نهایی اما باز هم به رغم اینکه در ست اول لهستان را شکست می‌دهند در ست‌های بعدی بار دیگر به عقاب‌ها می‌بازند تا در رده‌بندی به مصاف تزارهای روسیه بروند. در بازی بعدی ایران ۳-۱ روسیه را شکست می‌دهد و علی داستان ما بعد از طلای آسیا به برنز جهان هم دست می‌یابد.

u19-Iran-ehda-javayez-1-shahrivar-94- (16)

بازگشت به وطن و عضویت در تیم زادگاهش

علی بعد از بازگشت به وطن با استقبال گرمی مواجه می‌شود و احمد رمضانی (پدر علی و ملی‌پوش سابق تیم ملی و کاپیتان تیم منتخب گیلان در اواخر دهه ۶۰) حالا به پسرش بیشتر از پیش می‌بالد. قرار بر این می‌شود که علی و دوستانش به همراه سرمربی‌شان در قالب تیم مهرام باز هم در لیگ برتر شرکت کنند اما در لحظات آخر فدراسیون مدارک تیم زاهدان را تائید می‌کند و آیندگان والیبال مجبور می‌شوند هر کدام به تیمی بروند ، ۶ نفر از این عزیزان به همراه وکیلی به تیم شهرداری بجنورد می‌روند، آقچه‌لی و مسافر به گنبد می‌روند، پوریا یلی به متین ورامین ، امیرحسین اسفندیار به کاله و رمضانی هم در تیم زادگاهش یعنی سفیر گیلان به میدان می‌رود و رشت‌های خونگرم که سال‌های پیش درخشش احمد رمضانی را در سالن تختی می‌دیدند و لذت می‌بردند حالا از دیدن بازی سطح بالا و کلاس جهانی پسرش بیشتر لذت می‌برند.

[caption id="attachment_58568" align="aligncenter" width="806"]علی رمضانی و احمد رمضانی علی رمضانی و احمد رمضانی[/caption]

آینده‌ای روشن‌تر در راه است 

مطمئنا علی در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا و جهان ۲۰۱۷ هم یکی از ارکان اصلی تیم رضا وکیلی خواهد بود و صدالبته که از او بیشتر خواهیم شنید. هرچند که شکی نیست علی در سال آینده به احتمال زیاد باز به لیگ برتر برگردد و او را هر روز بهتر از دیروز ببینیم.

[caption id="attachment_58563" align="aligncenter" width="640"]علی رمضانی علی رمضانی[/caption]

آنچه بزرگان درباره علی رمضانی می‌گویند :

سعید معروف به رضا وکیلی درباره او می‌گوید : آقا رضا این پاسورتان را رو نکنید تا من بازنشسته شوم چون او واقعا عالی است.

[caption id="attachment_58564" align="aligncenter" width="510"]علی رمضانی - سعید معروف و جواد کریمی علی رمضانی - سعید معروف و جواد کریمی[/caption]

عدلی ، سرپرست تیم بازیکن‌ساز مقاومت ارومیه : علی چه از لحاظ اخلاقی و چه لحاظ فنی بازیکنی عالی است و تنها جانشین شایسته سعید معروف اوست.

رضا وکیلی (سرمربی تیم‌های ملی پایه ایران) : علی نمونه کامل یک انسان مودب است و از صبر و خونسردی علی جان در کنار تکنیک نابش بسیار خوشم می‌آید.

الگوهای ورزشی

علی پدرش را الگوی اول خود در والیبال و اخلاق می‌داند و بسیاری او را بااخلاق‌ترین تیم ملی نوجوانان هم می‌دانند. والیبالیست محبوب ایرانی‌ش سعید معروف است و از بازیکنان خارحی نیز دیوید لی را دوست دارد.

[caption id="attachment_58571" align="aligncenter" width="896"]علی رمضانی علی رمضانی[/caption]

اهداف 

رمضانی بزرگترین هدفش را پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان و شرکت و افتخارآفرینی در رقابتهای حساسی مانند لیگ و جام جهانی و همچنین سکوی المپیک می‌داند.

علایق 

علی رمضانی هم به مانند اکثر شمالی‌های دوست‌داشتنی علاقه بسیاری به درخت و جنگل و کوه و دریا دارد و سعی می‌کند بیشتر اوقاتش را در طبیعت بگذارند.از بین سایر ورزش‌ها هم به فوتبال ، بیلیارد ، دوچرخه‌سواری ، شنا و موتورسواری هم علاقه وافری دارد.

[caption id="attachment_58576" align="aligncenter" width="896"]علی رمضانی علی رمضانی[/caption]

تحصیلات 

علی در حال حال حاضر در مقطع سوم هنرستان ( رشته تربیت بدنی ) تحصیل می‌کند و مشغول آماده شدن برای امتحاناتی است که به دلیل افتخارآفرینی برای وطن آن‌ها را از دست داده است.

زندگی شخصی 

علی رمضانی در خانواده‌ای ورزشی و تحصیلکرده به دنیا آمده است ، پدرش همانطور که قبلا اشاره شد از ملی‌پوشان سابق تیم ملی است و مادر مهربانش نیز کارشناس علوم تربیتی است. ۲ خواهر بزرگ‌تر از خودش هم دارد که یکی از این عزیزان فوق‌لیسانس معماری است و دیگری کارشناس عکاسی و گرافیک.آریاورزش برای این ستاره محجوب و دوست‌داشتنی والیبال کشورمان و خانواده مهربانش آرزوی موفقیت‌های روزافزون از خداوند منان طلب می‌کند.

[caption id="attachment_58566" align="aligncenter" width="853"]علی رمضانی  علی رمضانی و دوستش ( میثم پایدار - عضو تیم ملی نوجوانان )[/caption]

گالری تصاویر 

[gallery link="file" columns="4" ids="58584,58583,58582,58581,58580,58575,58576,58577,58578,58579,58574,58573,58572,58571,58570,58569,58568,58567,58566,58565,58563,58564,58562"]