به گزارش آریاورزش، این بی اخلاقی‌ها که مدتی است در والیبال باب شده است و در هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال به اوج خود رسید، سبب شد واکنش‌های متعددی از سوی رییس فدراسیون، مربیان، بازیکنان، کارشناسان و ... همراه شود. ایرج مظفری، مربی سابق تیم ملی والیبال نوجوانان و ملی‌پوش اسبق تیم ملی والیبال ایران معتقد است این قسم از بی اخلاقی‌ها مدت‌هاست در والیبال ایران آغاز شده است و در این روزها نمود عینی و ظاهری پیدا کرده است: یکی از مهم‌ترین دلایل این بی‌نظمی‌ها ناظران مسابقات هستند. ناظرانی که در ادوار گذشته چشمان را روی برخی اتفاقات می‌بستند و اثرات آن هنوز در والیبال باقی مانده است. هرچند کمیته انضباطی قدرتمندی در فدراسیون داریم و قطعا می‌توانند به بهترین نحو ممکن با این قسم رفتارها برخورد لازم را صورت دهند و جلوی تکرار آن را بگیرند.

[caption id="attachment_29499" align="aligncenter" width="821"]ایرج مظفری ایرج مظفری[/caption]

وی ادامه داد: متاسفانه زمان کمی به آغاز اردوهای تیم ملی باقی مانده است و بازیکنان با خیال راحت از اینکه در ترکیب تیم ملی هستند، آزادانه دست به هر رفتاری می‌زنند. آن هم در حالی که بدون شک بحث انضباطی و اخلاقی در پوشیدن پیراهن تیم ملی و بازی در تیمی که لوزانو سرمربی آن است، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. مظفری با اشاره به اینکه بحث کردن بازیکنان با داور در حین برگزاری یک دیدار به هیچ عنوان حرفه‌ای نیست، گفت: زمانی که هدایت تیم ملی ایران بر عهده خولیو ولاسکو بود، این مربی بارها به بازیکنان گوشزد کرده بود که بحث کردن با داور ممنوع است اما بازیکنان ما این روزها نه تنها با داور بلکه با بازیکنان حریف هم وارد جنگ لفظی می‎شوند! مظفری، سرمربی سابق تیم ملی والیبال نوجوانان ایران، اضافه کرد: به اعتقاد من پول زیادی که ناگهان وارد والیبال شد، منجر شده است که مسیر اصلی والیبال گم شود. امیدوارم سرپرست تیم ملی و رییس فدراسیون نقش خود در این اتفاقات را کمرنگ جلوه ندهند. والیبال ایران پتانسیل این را دارد که کاملا عاری از بی حرمتی‌ها، بد اخلاقی‌ها و فحاشی‌ها باشد.

گزارش تصویری مسابقه والیبال آرمان اردکان و بانک سرمایه در لیگ برتر والیبال ۹۴

ایرج مظفری خاطرنشان کرد: اگر قرار است بازیکنی به دلیل بد رفتاری و رعایت نکردن قوانین اخلاقی یک مسابقه جریمه شود، باید این جریمه متناسب با پولی باشد که دریافت می‌کنند. بازیکنی که نزدیک به یک میلیارد قرارداد می‌بندد، با مبلغی نظیر دو میلیون تومان نباید جریمه شود. باید درصد منطقی تری برای این جریمه‌ها در نظر گرفته شود. مظفری قوانین باشگاه‌داری در ایران را آماتور خواند و گفت: متاسفانه برنامه دقیقی در زمینه ارتباط بازیکن و باشگاه تدوین نشده است تا بازیکنان خاطی از سوی باشگاه‌هایشان هم، جریمه و تنبیه شوند. امیدوارم در سال‌های آینده آیین‌نامه‌های دقیق‌تری برای سازمان لیگ تعیین شود، تا باشگاه‌ها از آن استفاده کنند. مظفری ادامه داد: متاسفانه این روزها در والیبال ایران بازیکنان هستند که حرف اول و آخر را می‌زنند و باشگاه‌ها مطیع حرف بازیکنان هستند که این اصلا حرفه‌ایی نیست.

مظفری درباره حرکت کاپیتان تیم بانک سرمایه و صحبت‌هایی که در پایان این اتفاق از زده شد، گفت: من از مهدوی دفاع می‌کنم. به هر حال ما ایرانی هستیم و غیرتمان اجازه نمی‌دهد یک بازیکن خارجی هر رفتاری که دوست داشت با ما بکند و به ما فحاشی کند.

[caption id="attachment_57336" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه پیکان و بانک سرمایه در هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال ۹۴ تصاویر مسابقه پیکان و بانک سرمایه در هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال ۹۴[/caption]

وی تصریح کرد: امیدوارم والیبال هیچ گاه مسیر فوتبال را نرود. متاسفانه فضای فوتبال با والیبال متفاوت است و نباید اجازه داد حتی این فضا به هم نزدیک شود. والیبال یک ورزش اخلاق مدار بوده و هست. والیبال بزرگانی دارد که می‌توانند ترمز این رفتارها را بکشند. دعا می‌کنم حرفه‌ای بودن به تمام بخش‌های والیبال وارد نشود و نه فقط در پرداخت دستمزدها بلکه باید همه چیز حرفه‌ای شود. مظفری در پایان گفت: عدم بازیکن سازی در والیبال امروز منجر می‌شود که بازیکن سالاری رخ دهد. اگر بازیکنان ملی‌پوش بدانند که در پست خود چندین رقیب دارند قطعا خود را برتر نخواهند دانست و رفتار خود را بیشتر کنترل می‌کنند.

جواهری بازرگانی گنبد 

[su_animate type="bounceInUp" duration="2" delay="1" inline="yes"][tooltip text="گروه رسانه های خبری آریاورزش" gravity="w"] برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان [/tooltip][/su_animate]