یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش ، برناردو رزنده، سرمربی برزیلی‌ها برای مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۶ بازیکنان مدنظرش را برای حضور در اردوی تیم ملی فراخواند و نکته جالب توجه در این بین دعوت رزنده از سرجینیو، لیبروی ۴۰ ساله برزیل بود. این لیبروی برزیلی در سال ۲۰۱۲ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد، اما با توجه به اینکه برزیلی‌ها میزبان المپیک ۲۰۱۶ هستند رزنده تصمیم گرفت از این بازیکن باتجربه هم در ترکیب تیم خود استفاده کند.

براساس گزارش رسانه‌های برزیلی مهمترین دلیل درخواست برای حضور سرجینیو در المپیک این است که همراه تیم ملی کشورش باشد و احتمالاً در کسب بزرگترین مدال تاریخ کشورش سهیم شود.

world-league-2015-final6-brazil-france18-

در برزیل فقط دانته، جیبا، روریگوئه توانسته‌اند به مدال‌هایی مانند سرجینیو برسند، اما بعد از بازنشسته شدن این ۳ بازیکن حالا سرجینیو به تیم ملی کشورش بازگردد و مدال کسب کند می‌توان وی را با ۴ مدال پرمدال‌ترین والیبالیست تاریخ برزیل دانست. اگر او به این هدف برسد نامش در ردیف پرمدال‌ترین والیبالیست‌های تاریخ المپیک یعنی پاپی از ایتالیا، تتیوخین از روسیه، فرناندز واله از کوبا و ریکسان از شوروی سابق قرار می‌گیرد.

وی تا کنون سه دوره در المپیک حضور داشت که در سال ۲۰۰۴ همراه با تیم ملی والیبال برزیل مدال طلا کسب کرد و در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ هم مدال نقره کسب کرده است.

[caption id="attachment_22763" align="aligncenter" width="816"]تصاویر مسابقه سوم والیبال صربستان و برزیل در لیگ جهانی ۲۰۱۵ تصاویر مسابقه سوم والیبال صربستان و برزیل در لیگ جهانی ۲۰۱۵[/caption]

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="sw"]برگرفته از فارس[/tooltip]