به گزارش آریاورزش ، سرمربی تیم والیبال بانوان دانشگاه آزد اسلامی گفت: سال‌هاست که والیبال بانوان ایران در یک جای ثابت ایستاده است در این شرایط هرگونه اقدامی از رکود خارج‌مان می‌کند. مریم هاشمی در مصاحبه‌ با صداوسیما افزود: خوشبختانه مسئولان فدراسیون در صدد جذب یک مربی خارجی برای هدایت تیم های بانوان هستند که این مساله از هر جهت نقش مثبتی دارد. وی ادامه داد: حداقل تغییری که ورود مربی خارجی در والیبال بانوان دارد این است که از نظر ذهنی باعث می شود تا به شرایط بهتری دست پیدا کنیم؛ موافقت با جذب مربی خارجی به معنای این نیست که در بحث فنی کم و کاستی احساس می‌شود بلکه این موضوع شوک بزرگی را به پیکره والیبال بانوان ایران ایجاد خواهد کرد.

[caption id="attachment_53676" align="aligncenter" width="800"]مریم هاشمی  مریم هاشمی[/caption]

هاشمی گفت: مسئولان باید برای بانوان از والیبال مردان و برنامه‌ای که برای رشد آن‌ها اجرا کردند، بهره برداری کنند به طور حتم این روش در میان دختران هم جواب خواهد داد. وی افزود: سطح کیفی لیگ برتر والیبال امسال نسبت به سالهای قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده اما همچنان تعداد مسابقات کم است و نمی توان از لیگ به عنوان بازی تدارکاتی و یا عاملی برای پویایی ملی پوشان یادکرد. مریم هاشمی ادامه داد: اما همچنان بازیهای حساس فقط میان ۲ یا ۳ تیم نخست جدول رده‌بندی است این مساله حاکی از آن است که مسابقات باشگاهی فشار فنی زیادی را روی بانوان والیبالیست وارد نمی‌کند.

[caption id="attachment_53685" align="aligncenter" width="800"]مریم هاشمی و اورانوس احمدی مریم هاشمی و اورانوس احمدی[/caption]