یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش ، رائول لوزانو امروز ( سه شنبه ) با امضای قرارداد همکاری با فدراسیون والیبال رسما به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران معرفی شد. بر اساس این قرارداد، لوزانو تا پایان المپیک ۲۰۱۶ ریو در برزیل مسئولیت هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده دارد که مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن، لیگ جهانی سال ۲۰۱۶ و در صورت کسب سهمیه ایران، مسابقات والیبال بازی های المپیک برزیل از جمله مسابقات مهمی است که تیم ملی والیبال ایران با هدایت این سرمربی آرژانتینی در آن شرکت خواهد کرد. بر اساس گزارش آریاورزش ، رائول لوزانو امروز در نخستین نشست خبری خود پس از امضای قرارداد با فدراسیون والیبال ایران اظهار داشت: از اعتماد فدراسیون والیبال ایران خوشحالم که یک بار دیگر به من فرصت داد تا هدایت تیم ملی را برعهده گیرم .والیبال ایران در هشت سال گذشته دوران خوبی پشت سر گذاشته است و خوشحالم که فرصت پیدا کردم تا با این تیم همکاری کنم.

lozano-contract--4 وی افزود: والیبال ایران نشان داده که پتانسیل بسیار خوبی دارد. فرصت بسیار کمی داریم اما هدفی بسیار بزرگ که رفتن به المپیک ریو است. سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران گفت: رقابت ها المپیک با دیگر رویدادهای بزرگ جهانی و قاره ای قابل قیاس نیست. حضور در المپیک برای تمام تیم ها افتخار بزرگی محسوب می شود و برای یک ورزشکار حرفه ای قابل تکرار نیست. به ویژه زمانی که با ۱۲ هزار ورزشکار دیگر در مراسم افتتاحیه شرکت می کنید یک تجربه خاص را پشت سر می گذارید. وی گفت: پس از تعطیلات نوروز هفت هفته برای آماده سازی تیم ملی فرصت داریم. بازیکنان انگیزه زیادی دارند چون برگ مهمی از دفتر تاریخ ورزش ایران را ورق می زنند. لوزانو گفت: تیم ملی نماینده تمامی جامعه والیبال خواهد بود؛ نماینده باشگاه ها و بازیکنان این رشته در تمامی رده های سنی. بنابراین مجموعه ای از بهترین ها در تیم ملی جمع خواهند شد و از تمام توانایی برای رسیدن به هدف استفاده خواهیم کرد. یقین دارم به هدف خود خواهیم رسید. وی در پاسخ به این سئوال چه برنامه ای برای برطرف کردن مشکلات روحی و روانی بازیکنان ایران دارید؟ گفت: این سئوال درباره اثرات جام جهانی در بازیکنان است. به عنوان سرمربی باید به دنبال دلایل این ناکامی ها باشم و آنها را برطرف کنم. این مشکل شاید به شیوه تمرینات قبل از جام جهانی برگردد. چون برخی باشگاه های لیگ برتری به پلی آف صعود نمی کنند برای تیم ملی ب برنامه خواهیم داشت و شروع کار با آنان در ابتدای اردوی تیم ملی خواهد بود.

lozano-contract--3 سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سئوال که چه برنامه ای برای ایجاد نظم در تیم ملی دارید؟ گفت: در اطلاعاتی که من از دوستان در فدراسیون به دست آوردم، موردی به عنوان بی نظمی تاکنون نداشته ایم . شاید منظور شما نظم تاکتیکی باشد که اتفاق افتاده است. با توجه به جریان آنالیز بازیکنان، آنان کارآمد هستند و مشکلات به راحتی برطرف خواهد شد به شرطی که تمرینات سخت و فشرده داشته باشیم. بازیکنان در مدت تمرینات وقت استراحت نخواهند داشت و این تنها شیوه مد نظر من برای رسیدن به موفقیت است. وی گفت: موفقیت در ورزش بر اساس برنامه های طولانی مدت است و باید از افراد مستعد و پس از تمرینات زیاد به اهداف و موفقیت ها دست یافت. بازیکن در چنین شرایطی می تواند توانایی خود را نشان دهد و کار گروهی ضامن موفقیت است. وی در پاسخ به این سئوال که برای انتخاب تیم ملی ایران چه دلایلی داشتید؟ گفت: ۳۵ سال تجربه در ورزش والیبال در کشورهای مختلف جهان دارم . وقتی هدایت تیمی در رده بندی بالای جهان را بر عهده می گیرید هم یک چالش بزرگی را قبول کردید و هم فرصتی برای نشان دادن توانایی های خود پیدا کرده اید. الان زمان بسیار کمی برای رسیدن به المپیک داریم و من این فرصت را برای نشان دادن توانایی خود می دانم. لوزانو در مورد رابطه اش با خولیو ولاسکو گفت: من با ولاسکو همشهری هستم و دو سال همبازی بودم در یک باشگاه و حتی با برادر کوچکش نیز همبازی بودم. مادر ولاسکو معلم زبان من بود و بیشتر از آن چیزی که شما فکر می کنید با هم آشنا هستیم. ارتباط خوبی داریم و حتما از اطلاعات همدیگر استفاده می کنم اما الان در لیگ جهانی رقیب هستیم و شرایط متفاوت خواهد بود. از این به بعد نباید اطلاعات زیادی به یکدیگر دهیم.

lozano-contract--2 وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ایران به المپیک صعود می کند؟ گفت: من هم این آرزو را دارم اما پاسخ به این سئوال خیلی سخت است. باید تلاش کنیم. سرمربی تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: لیگ جهانی والیبال را نیز پیش رو داریم که در دو هفته اول خارج از ایران خواهیم بود و بعد در تهران میزبان هستیم. یک هفته بعد مرحله نهایی لیگ جهانی خواهد بود. تمام این موارد نشان از برنامه فشرده تیم ملی والیبال در سال آینده دارد که استراحت نخواهیم کرد. سفر به برزیل، بازگشت به اروپا و برگشت به ایران همگی حکایت از فشردگی برنامه و تمرینات کم دارد. باید با مدیریت زمان بهترین بهره برداری را داشته باشیم. وی در پاسخ به این سوال که اولویت کاری شما در تیم ملی ایران از میان صعود به المپیک، موفقیت در لیگ جهانی یا جوانگرایی کدامیک است؟ گفت: کسب سهمیه المپیک اولویت کاری ام خواهد بود. لوزانو درباره معیارهای انتخاب بازیکنان در تیم ملی گفت: مسایل فنی در اولویت است. بازی ها و راندمان آنان در لیگ برتر و مسابقات ایران را بررسی می کنیم اما مصدومیت ها هم مد نظر خواهد بود که امیدوارم مصدوم نداشته باشیم. با توجه به اینکه فرصت کمی داریم اگر مصدوم جدی داشته باشیم آن بازیکن دیگر امکان حضور در تیم ملی را نخواهد داشت. وی در پاسخ به این سوال که آیا دستیار ایرانی خواهید داشت؟ گفت: درهای تیم ملی بر روی مربیان همیشه باز خواهد بود اما برای اصحاب رسانه این گونه نیست. دو تیم الف و ب خواهیم داشت که مسئولیت تیم ب با مربیان ایرانی خواهد بود اما در تیم الف سیچلو و یک مربی بدنسازی که هنوز مشخص نشده است این کار را بر عهده خواهند گرفت. لوزانو اظهار داشت: احساس خاصی نسبت به والیبال ایران دارم که دوست دارم گفته شود تا از طریق رسانه ها به گوش مردم ایران برسد. باید مردم از دیدن والیبال لذت ببرند و امیدوارم در المپیک ریو عملکرد خوبی داشته باشیم. این رویای من است که امیدوارم به تحقق برسد.

[caption id="attachment_56213" align="aligncenter" width="800"]تصاویر نشست هماهنگی لوزانو و داورزنی تصاویر نشست هماهنگی لوزانو و داورزنی[/caption]