به گزارش آریاورزش ، وبسایت مطرح والی‌کانتری که یکی از پربازدیدترین رسانه‌های ورزشی اروپا است امروز در مطلبی به معرفی رسول آقچه‌لی کاپیتان تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان و ستاره باشگاه جواهری گنبد پرداخت و از او بعنوان استعداد برتر آینده قاره آسیا نام برد.

والی‌کانتری : این که یک بازیکن بتواند کاپیتان تیمی در رده نوجوانان باشد یک شاخص بسیار مهم برای پسر ۱۷ساله تیم ملی نوجوانان ایران تلقی می‌شود.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران موفق شد در سال ۲۰۱۴ بدون شکست حتی در یک ست ، عنوان قهرمانی مسابقات را آسیا را کسب کند. رسول آقچه‌لی در آن مسابقات کاپیتان بود و رهبری تیمش را بر عهده داشت. یک سال بعد در مسابقات قهرمانی جهان زیر ۱۹ سال رسول آقچه‌لی به همراه تیم ملی والیبال ایران مدال برنز را به گردن آویخت، عنوانی که برای والیبال ایران بسیار با اهمیت بود.
[caption id="attachment_34929" align="aligncenter" width="800"]بیوگرافی و شناسنامه ورزشی رسولرسول آقچه‌لی رسول آقچه‌لی[/caption]
 این بازیکن نوجوان گنبدی در مسابقات قهرمانی جهان به عنوان سومین پشت‌خط‌زن برتر مسابقات انتخاب شد. او در دیدار با ایتالیا به تنهایی موفق به کسب ۲۵  امتیاز شد و تیم ملی ایران را به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات رساند.
آقچه‌لی در دیدار با لهستان هم توانست ۲۲ امتیاز برای تیمش کسب کند اما این میزان امتیاز به اندازه ای نبود که تیم ملی ایران را راهی فینال مسابقات قهرمانی جهان کند. با این حال درخشش این بازیکن در دیدار رده‌بندی هم ادامه پیدا کرد و رسول در شبی رویایی ۴۰ امتیاز برای تیم کشورش کسب کرد و با ۶۱ درصد موفقیت در حمله و ۴ دفاع منجر به امتیاز روس‌ها را به زانو درآورد و ایران به مدال برنز قهرمانی نوجوانان جهان دست یافت.
[caption id="attachment_34822" align="aligncenter" width="800"]رسول آقچه‌لی رسول آقچه‌لی[/caption]
رسول آقچه‌لی از آن دسته بازیکنانی است که می‌تواند در آینده نزدیک جایگزین بازیکنان بزرگی همچون شهرام محمودی و امیر غفور در تیم ملی ایران شود. بازیکنی که از لحاظ فنی پتانسیل بالایی دارد و هم می‌تواند در پست دریافت‌کننده عالی باشد و هم پشت‌خط زن قهاری است و آنگونه که به نظر می‌رسد جواهری جدید در آسمان پرزرق و برق والیبال ایران شروع به درخشیدن کرده است.

گروه رسانه‌های خارجی آریاورزش