به گزارش آریاورزش، دور رفت بیست و نهمین دوره لیگ برتر والیبال یادواره ۲۰۰ شهید والیبالیست که از ۲۹ مهرماه آغاز شده بود، یکشنبه ۲۲ آذرماه به پایان رسید و سرمربیان سه تیم پیکان تهران , جواهری گنبد و آلومینیوم هرمزگان درباره ی دور رفت این مسابقات به گفت وگو پرداختند که در ادامه میخوانید :

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] پیمان اکبری:بردبه هرقیمتی ارزش ندارد[/tab_title] [tab_title]عظیم جزیده:باپلی آف موافق نیستم[/tab_title] [tab_title]عبدالرئوف بستگانی:فشارمسابقات بالا بود[/tab_title] [/tabs_head] [tab]

پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال پیکان که قهرمان نیم فصل این رقابت ها شد، درباره دور رفت گفت: تیم پیکان در دور برگشت فشار کمتری خواهد داشت زیرا در دور رفت ما جام باشگاه های جهان را داشتیم و به همین دلیل بازی های پیکان بسیار فشرده بود و شرایط نیم فصل دوم برای پیکان همانند سایر تیم ها یکسان خواهد بود. اکبری درباره نقاط قوت دور رفت لیگ برتر والیبال گفت: ملی پوشان والیبال ایران شامل تیم ملی، تیم ب ، جوانان و حتی نوجوانان در تیم های خود در حد و اندازه یک ملی پوش ظاهر شدند که این موضوع از نقاط قوت دور رفت لیگ برتر است.

[caption id="attachment_55276" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال تیم پیکان و شهرداری ارومیه در لیگ برتر۹۴ تصاویر مسابقه والیبال تیم پیکان و شهرداری ارومیه در لیگ برتر۹۴[/caption] سرمربی تیم والیبال پیکان با انتقاد از برخی داوری ها گفت: در مجموع عملکرد داوری ها خوب بود اما در برخی دیدارها داوران خط نگهدار مشکلاتی داشتند که به نظر اشتباه سهوی نبود. در اینگونه موارد داور اول چندین اشتباه آنان را اصلاح می کرد اما روند باز هم ادامه داشت و در مواقعی منجر به رای اشتباه می شد. پیمان اکبری مشکل مهم دور رفت را رفتار غیر اخلاقی برخی تماشاگران شهرستانی دانست و گفت: فحاشی ها روز به روز بیشتر می شود و این روند خوب نیست. باشگاه ها باید این مشکل را کنترل کنند. قابل قبول نیست که آنان نظارت بر تماشاگران نداشته باشند. [caption id="attachment_54716" align="aligncenter" width="800"]پیمان اکبری پیمان اکبری[/caption]

[/tab] [tab]

سرمربی تیم والیبال بازرگانی جواهری گنبد هدف تیم خود را قرار گرفتن در جمع هشت تیم پلی آف دانست و گفت: در دور رفت آنطوری که انتظار داشتیم، ظاهر نشدیم اما برای دور برگشت حتما بهتر خواهیم بود. عظیم جزیده سیاست باشگاه در نیم فصل را اضافه کردن دو بازیکن دانست و گفت: اگر دو بازیکن اضافه کنیم در شرایط بهتری دور برگشت را دنبال خواهیم کرد.  نیاز به دریافت کننده و پاسور برای ترمیم توان تیم داریم که با توجه به نبود بازیکن مناسب داخلی، باید از خارج از کشور این نیاز را برطرف کنیم.

[caption id="attachment_48379" align="aligncenter" width="800"]عظیم جزیده عظیم جزیده[/caption]

جزیده با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش در دور رفت لیگ برتر والیبال گفت: توان تیم ما همین مقدار بود و نمی توان انتظار بیشتری از بازرگانی جواهری داشته باشیم.

سرمربی تیم والیبال بازرگانی جواهری گنبد درباره مرحله پلی آف لیگ برتر نیز گفت: من در مجموع با پلی آف موافق نیستم و اگر برگزار شود بهتر است بین چهار تیم برتر باشد. رقابت تیم اول با هشتم زیاد جذاب نیست و کاملترین روش نیز بازی قهرمان قهرمانان است.

[caption id="attachment_55093" align="aligncenter" width="800"]عظیم جزیده عظیم جزیده[/caption]

[/tab] [tab]

سرمربی تیم والیبال آلومینیوم المهدی هرمزگان از فشار مسابقات در دور رفت لیگ برتر والیبال انتقاد کرد و گفت: برگزاری رقابت ها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه به ضرر بازیکنان است و آسیب دیدگی و مصدومیت ها را افزایش می دهد. عبدالرئوف بستگانی تصریح کرد: تیم هرمزگان علیرضا نصر اصفهانی، مسعود رمضانی و آرش صادقیانی را در دور رفت به دلیل فشار مسابقات از دست داد. تیم های پایین جدول که بازیکنان زیادی در اختیار ندارند، مصدومیت ها خیلی کار را برایشان سخت می کند. وی تاکید کرد: این روند به ملی پوشان نیز فشار زیادی وارد می کند و این برای والیبال ایران که در اندیشه صعود به المپیک است، مناسب نیست.

[caption id="attachment_45378" align="aligncenter" width="800"]عبدالرئوف بستگانی عبدالرئوف بستگانی[/caption]

سرمربی تیم والیبال آلومینیوم المهدی نسبت به برخی داوری ها نیز انتقاد کرد و گفت: امسال برخی داوران که در سال های گذشته داور دوم بازی ها بودند به عنوان داور اول استفاد شد که تجربه کافی برای این کار نداشتند و باید آنان در کنار باتجربه ها مدتی کار می کردند تا کاملا آماده قضاوت به عنوان داور اول می شدند. درباره مرحله پلی آف نیز گفت: پلی آف شانس مجددی برای تیم ها به ویژه تیم های رده های میانه جدول لیگ برتر والیبال است تا شایستگی های خود را اثبات کنند. روش پیشنهادی امسال را تا تجربه نکنیم، نمی توانیم درباره آن اظهار نظر کنیم.

[caption id="attachment_45361" align="aligncenter" width="800"]تیم والیبال آلومینوم هرمزگان تیم والیبال آلومینوم هرمزگان[/caption]

[/tab] [/tabs]

دور برگشت بیست و نهمین دوره لیگ برتر والیبال از روز یکشنبه دوم دیماه با شش دیدار در شهرهای بندرعباس، تهران (دو دیدار)، ورامین، مشهد و زاهدان پیگیری خواهد شد.

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="sw"]برگرفته از روابط عمومی فدراسیون والیبال[/tooltip]