به گزارش آریاورزش، در هفته پایانی دور رفت رقابتهای لیگ برتر ۹۴ صدرنشنانشهرداری ارومیه ساعت ۱۷ امروز در خانه والیبال تهران به مصاف پیکان رفت که نتیجه این دیدار ۳-۰ و با روند امتیازگیری زیر به سود پیکان به پایان رسید و پیکان قهرمان نیم فصل لیگ برتر شد. [event_results 44671] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="54662,51008"] [tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست اول [/tab_title] [tab_title] ست دوم [/tab_title] [tab_title] ست سوم [/tab_title] [/tabs_head] [tab] نبرد پاسورها 

بازی در حالی در سالن خانه والیبال آغاز شد که از قبل پیش بینی میشد این بازی حساس، با استقبال زیادی مواجه شود و این بار هواداران بیشتری برای تماشا به سالن بیایند. بازی با سوت فرهاد شاهمیری داور اول این دیدار آغاز شد و شهرداری ارومیه از همان ابتدای ست ۴-۱ از حریف تهرانی خود پیش افتاد. اما میزبان تمرکز خود را بدست آورد و موفق شد با کم کردن اشتباهات خود و همچنین عملکرد مناسب در حمله، ۵-۴ مهمان خود را پشت سر بگذارد.

[caption id="attachment_54713" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال  پیکان و متین ورامین در هفته دهم لیگ برتر۹۴ پیکان لیگ برتر۹۴[/caption]

اما جهانگیر سیدعباسی برای کند کردن روند امتیازگیری حریف مجبور شود تایم استراحت بگیرد اما این حربه نتیجه نداشت و فرهاد قائمی که یکی از ستاره های تیمش در این دیدار بود پشت خط سرویس قرار گرفت و با چند سرویس عالی تیمش را ۷-۴ پیش انداخت و امیر غفور به دنبال آن با کسب امتیاز ۸ ام وقت استراحت فنی اول را ۸-۵ به سود پیکان رقم زد.

در حالی که دو تیم با یک جاخالی زیبا از سعید معروف تا امتیاز ۱۰-۱۲ پیش می رفتند باز هم فرهاد قائمی پشت خط سرویس قرار گرفت و با شلیک سرویس های کوبنده اش تیم شهرداری را از هم پاشاند و نتیجه ۱۵-۱۰ به سود پیکان شد. پیکان میزبان که کاملا سوار بر بازی بود رفته رفته فاصله امتیاز را بیشتر کرد و در مقابل بهت هواداران ارومیه حاضر در خانه والیبال شهرداری ست اول را ۲۵-۱۶ به قهرمان فصل قبل واگذار کرد.

FIVB-urmia-saipa-84

[/tab] [tab]

 ست دوم در حالی آغاز شد که کمتر کسی انتظار چنین نتیجه ای را در ست قبل داشت. اولین امتیاز با یک پاس زیبا برای امیر غفور به سود پیکان ثبت شد و این روند امتیازگیری تا وقت استراحت فنی اول ۸-۵ با یک کار سرعتی از سامان فائزی ادامه یافت. در حالی که شهرداری پوریا فیاضی را به دلیل مصدومیت از دست داده بود و کمبود وی وقتی آشکارتر شد که دریافت کننده های این تیم ضعیف عمل میکردند.

پیکان اما با درخشش دو بازیکن دریافت کننده قدرتی خود یعنی فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور یکه تاز میدان بود. و از سوی دیگر جدال بین پاسورهای دو تیم چندان به سود سعید معروف نبود تا او با یک اشتباه فردی، جای خالی خود را به تور بزند و نتیجه ۱۰-۵ به سود پیکان رقم بخورد.

گزارش تصویری شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز در لیگ برتر والیبال ۹۴

اما همتای ایتالیایی او والریو ورمیلیو که فصل قبل برای شهرداری توپ میزد یکی از ستاره های امشب بود و علاوه بر پاس های بی نقص خود ، جای خالی معروف را تلافی کرد که نتیجه آن امتیاز ۱۶ برای پیکان بود تا دو تیم ۱۶-۱۱ به وقت استراحت دوم بروند. جهانگیر سیدعباسی که انتظار چنین عمکردی از بازیکنانش نداشت با تعویض های خود سعی در احیای تیمش داشت اما حتی این تعویض ها هم تأثیری در روند بازی نداشت تا پیکان ست دوم را هم با دفاع روی تور و حمله های عالی ۲۵-۱۵ پیروز شود.

تصاویر مسابقه والیبال  پیکان و متین ورامین در هفته دهم لیگ برتر۹۴

[/tab] [tab]

پیکان که با پیروزی در دو ست قبل انگیزه ای دو چندان گرفته بود؛ چرا که میدانست با پیروزی در این ست صدرنشین و قهرمان نیم فصل خواهد شد اما از سوی دیگر شهرداری ارومیه که به دنبال حفظ صدرنشینی بود ست سوم را خیلی بهتر شروع کرد و دو تیم پا به پای هم تا وقت استراحت فنی اول ۸-۷ به سود پیکان پیش می رفتند. در حالی که جهانگیر سیدعباسی ست سوم را با سه تغییر اساسی شروع کرده بود اما میزبان با همان ترکیب اولیه ی این دیدار به کار خود ادامه میداد و دو تیم تا امتیازهای پایانی ۲۰-۱۹ امتیاز به امتیاز هم پیش میرفتند تا هواداران حاضر در سالن از ابتدای این دیدار شاهد یک بازی زیبا باشند . شاید بتوان گفت دو بازیکن خارجی پیکان یعنی نیکولف در خط دفاع و ورمیلیو امشب عملکردی استثنایی داشتند و در نهایت باز هم نیکولای نیکولف با دفاع روی تور عالی تیر خلاص را زد و این ست نیز ۲۵-۲۱ به سود میزبان شد.

تصاویر مسابقه والیبال  پیکان و متین ورامین در هفته دهم لیگ برتر۹۴

[/tab] [/tabs]

وضعیت تیمها در جدول دیدارهای دور برگشت

اما پیشکوستان پیکان با وجود شرکت در مسابقات سنگین باشگاه های جهان باز هم موفق شدند در لیگ برتر تنها با یک باخت و ۲۷ امتیاز قهرمان نیم فصل شود. پیکان چهارشنبه هفته آینده ساعت ۱۷ در سالن فجر بندرعباس میزبان آلومینیوم المهدی است.

شهرداری ارومیه با دومین باخت از مجموع ۱۱ بازی دور رفت گرچه ۲۸ امتیازی شد ولی چون ملاک فقط تعداد بردهاست لذا در جایگاه دوم جدول قرار گرفت و چهارشنبه هفته آینده در خانه والیبال میزبان بانک سرمایه خواهد بود.

[league_table 44587]