دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش در آستانه رقابت های لیگ برتر 1401 نگاهی به سی ‎وپنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان که از دوم آبان‌ماه سال 1400 آغاز شد می اندازیم.

فولاد سیرجان ایرانیان، شهرداری ارومیه، فولاد مبارکه سپاهان، لبنیات هراز آمل، سایپا تهران، شهرداری ورامین، شهداب یزد، شهرداری گنبد، هورسان رامسر، پیکان تهران، پاس گرگان، مس رفسنجان، راه‌یاب ملل مریوان و آذرباتری ارومیه 14 تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها بودند.

دور مقدماتی اين دوره از رقابت‌ها به مدت 26 هفته از دوم آبان تا 24 بهمن‌ماه با 182 دیدار در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت برگزار شد.

هشت تیم سپاهان اصفهان، هراز آمل، شهداب یزد، پیکان تهران، شهرداری ارومیه، مس رفسنجان، فولاد سیرجان و پاس گرگان با کسب رتبه‌های اول تا هشتم جدول راهی مرحله پلی‌آف شدند.

مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان از سوم تا ششم اسفندماه با هشت دیدار پیگیری شد و تیم‌های سپاهان اصفهان، شهداب یزد، پیکان تهران و فولاد سیرجان به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و نماینده سیرجان با حذف تیم دوم جدول یعنی شهرداری ارومیه شگفتی‌ساز این مرحله شد.

مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها نیز روزهای 13 و 15 اسفندماه با چهار دیدار پیگیری شد و دو تیم پیکان تهران و مقاومت شهداب یزد به دیدار نهایی راه یافتند.

در نهایت سی‌وپنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار دل‌ها که از یک‌شنبه دوم آبان‌ آغاز شده بود، عصر روز دو‌شنبه 23 اسفند بعد از برگزاری 196 مسابقه با قهرمانی تیم مقاومت شهداب یزد به پایان رسید. پیکان تهران نایب قهرمان شد و تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و فولاد سیرجان ایرانیان نیز عنوان مشترک سومی را به دست آوردند.

تیم‌های هراز آمل، شهرداری ارومیه، مس رفسنجان و پاس گرگان به عنوان پنجم مشترک این مسابقات دست یافتند که از دیگر تصمیمات بسیار جالب فدراسیون بوده است که چهار تیم همزمان در یک رده قرار بگیرند!!!

تیم‌های راه‌یاب ملل مریوان، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین، هورسان رامسر، سایپا تهران و آذر باتری ارومیه به ترتیب در جایگاه‌های نهم تا چهاردهم قرار گرفتند.

پس از پایان این مسابقات، کمیته سیستم اطلاعات فدراسیون والیبال اسامی بهترین بازیکنان جام سی‌وپنجم لیگ برتر مردان را اعلام کرد و امین اسماعیل‌نژاد از تیم مقاومت شهداب یزد عنوان ارزشمندترین بازیکن را به دست آورد.

تیم منتخب جام سی‌وپنجم به قرار زیر است:

ارزشمندترین بازیکن: امین اسماعیل‌نژاد از تیم مقاومت شهداب یزد

بهترین مدافعین میانی: رضا عابدینی از شهداب یزد و مهدی جلوه از فولاد سیرجان

بهترین دریافت کنندگان قدرتی: پوریا فیاضی از پیکان و مجتبی میرزاجانپور از سپاهان اصفهان

بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور از تیم پیکان

بهترین پاسور: محمدطاهر واردی از تیم پیکان

بهترین قطر پاسور: امین اسماعیل‌نژاد از شهداب یزد