پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، متیو اندرسون قطر پاسور تیم ملی والیبال آمریکا پس از سه سال به روسیه بازگشت. این بازیکن ۳۵ ساله که پیش از این قرار بود فصل آینده را در چین سپری کند، قرارداد خود را با باشگاه شانگهای فسخ کرد و به تیم زنیت سن‌پترزبورگ پیوست.

اندرسون که سال‌های پایانی والیبال خود را سپری می‌کند، تصمیم داشت برای فصل جدید باشگاهی بیشتر کنار خانواده باشد. از این رو، بهار امسال با تیم شانگهای توافق کرد. اما تیم زنیت سن‌پترزبورگ که چند ماهی به دنبال جذب یک مهاجم قابل اطمینان برای تیمش بود، با پرداخت غرامت به باشگاه چینی، این بازیکن آمریکایی را به روسیه برگرداند.

قطعاً برای هواداران زنیت کازان تماشای بازی اندرسون مقابل تیم محبوبشان سخت خواهد بود. زیرا او به مدت هفت سال از فصل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ برای کازان بازی می‌کرد. افتخاراتی که او به همراه باشگاه زنیت کازان کسب کرده موجب شد تا به یکی از اسطوره‌های باشگاه تبدیل شود. کسب چهار مدال طلا در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و چندین و چند قهرمانی متوالی در لیگ روسیه از جمله افتخارات اوست.

ارزشمندترین بازیکن لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹، در نهایت پس از هفت سال راهی لیگ سری آ ایتالیا شد و برای تیم‌های مودنا و پروجا به میدان رفت. او همچنین با پیراهن پروجا قهرمان جام حذفی ایتالیا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ شد.

باوجود تحریم‌ها و انزوای ورزش روسیه، اما بسیاری از باشگاه‌ها موفق شدند علاوه بر حفظ بازیکنان سابق خود، تعدادی بازیکن خارجی جدید نیز در اختیار بگیرند. دینامو مسکو فین کرمنین و تسوتان سوکولوف بلغاری را حفظ کرد. زنیت کازان با مایکا کریستن‌سن تمدید کرد و سم درو بلژیکی را نیز به خدمت گرفت.

مارکو ایوویچ و نیکولا یوویچ صربی در دینامو باقی ماندند. محمد الحچدادی مراکشی در بلوگوری، دراژن لوبوریچ صربستانی در لوکوموتیو و تودور اسکریموف بلغاری در ینیسه بازی خواهند کرد. همچنین باشگاه اورال یوفا که هر از گاهی از مشکلات مالی شکایت می‌کرد، با ماکسیمیلیانو کاوانا آرژانتینی و امیرحسین اسفندیار قرارداد بست.

متیو اندرسون با پیراهن باشگاه پروجا