دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، سازمان لیگ فدراسیون والیبال از برگزاری دور رفت لیگ برتر در سه شهر خبر داد.

سی ‎و ششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه ششم مهرماه با حضور ۱۴ برگزار خواهد شد. طبق اعلام سازمان لیگ مسابقات این مرحله از رقابت‌ها در سه شهر تهران، یزد و ارومیه پیگیری می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است:

«با توجه به گزارش بازدیدکنندگان و نمایندگان اعزامی فدراسیون والیبال در خصوص بازدید از سالن‌های معرفی شده توسط باشگاه‌های لیگ برتر مردان سه شهر تهران، یزد و ارومیه استانداردهای لازم را جهت برگزاری مسابقات لیگ برتر مردان در سال ۱۴۰۱ کسب کردند. به همین منظور برگزاری مسابقات در این سه شهر برنامه‌ریزی شده است.»

اما چرا سازمان لیگ باید این تصمیم را بگیرد و فدراسیون آن را تایید کند؟

هر تیمی برای بازی که در شهرش برگزار خواهد شد حساب باز میکند و هواداران به عشق تیم‌های خود در سالن حضور پیدا می‌کنند اما با این تصمیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

بازیکنان به سالن‌های تمرینی که مدت‌ها در آن تمرین داشتند و تمرین می‌کردند آشنایی کامل دارند و لازم نیست زمانی را برای هماهنگ شدن با جو سالن صرف کنند. اینکه سلامت بازیکنان در نظر گرفته شده فقط یک جنبه از کل موضوع است، رفت و آمدها و زمانهایی که باید در راه سپری کنند و عوامل بسیار دیگر، نه تنها باعث خستگی فیزیکی، بلکه به لحاظ روانی هم تاثیر بسزایی در روند تیم و بازیکنان خواهد گذاشت.

در کجای دنیا این اتفاق افتاده است که مسابقات لیگ فقط در سه زمین که استاندارد بین‌المللی دارد باید برگزار شود. حتی در ایتالیا، لهستان و روسیه که کشورهای پیشرو به لحاظ لیگ کشوری و ملی هستند هم، همه تیم‌ها سالنهای در حد استاندارد بین المللی ندارند.

از این بابت متأسفیم که همه تیم‌های ما نمی‌توانند سالن و زمینی استاندارد را در اختیار بازیکنان خود قرار دهند اما این کار سازمان لیگ تنها پاک کردن صورت مسئله است، وگرنه هیچ تیمی دوست ندارد در خارج از خانه خود بازی کند و از هواداران خود بهره‌مند نباشد.