سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش پس از پایان کار تیم‌های ملی والیبال ایران در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در دو بخش بانوان و آقایان، نشست هیئت رئیسه فدراسیون والیبال از ساعت 18 روز دوشنبه 21 شهریور به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون برای بررسی عملکرد تیم‌های ملی کشورمان آغاز شد.

گزارش عملکرد تیم‌های ملی والیبال ایران در رویدادهای سال 1401 نشان می‌دهد والیبال ایران در سال جاری طولانی‌ترین بهار و تابستان خود را تجربه کرد و تیم‌های ملی کشورمان در 16 رویداد رسمی شرکت کردند و در مجموع در 121 مسابقه به میدان رفتند.

والیبال ایران در سال جاری طولانی‌ترین بهار و تابستان خود را تجربه کرد و تیم‌های ملی بانوان و آقایان کشورمان در 16 رویداد رسمی شرکت کردند و در مجموع در 121 مسابقه به میدان رفتند.

نمایندگان والیبال ایران از 27 فروردین با جام کورناکیا مسابقات خود را آغاز کردند و تیم ملی ایران در 16 شهریورماه در آخرین مسابقه برون مرزی و در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان به مصاف برزیل رفت تا ملی‌پوشان کشورمان در مدت زمان 144 روز 121 مسابقه برگزار کنند، یعنی میانگین هر سه روز دو مسابقه.

در مجموع 16 رویدادی که نمایندگان ایران شرکت کردند، 202 تیم از قاره‌های مختلف جهان حضور داشتند و همه ملی‌پوشان در رده‌های سنی مختلف تجربه  مسابقات با تیم‌های فرا قاره‌ای در سال 1401 را به دست آوردند.

9 مدال شامل سه طلا، چهار نقره و دو برنز و سه سهمیه رقابت‌های جهانی ماحصل تلاش والیبال ایران در سال 1401 در مسابقات مختلف است.

تیم ملی والیبال مردان ایران در لیگ ملت‌ها 2022 در مجموع در سیزده مسابقه (12 بازی مقدماتی و یک دیدار مرحله پلی‌آف) به میدان رفت و در رقابت با 16 تیم برتر جهان به جایگاه هفتم دست یافت. این تیم در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان نیز با دو برد و دو شکست رتبه سیزدهمی دوره قبل خود را تکرار کرد اما با نسل جدید و کادر کاملا ایرانی که یک دستاورد محسوب می‌شود.

شاگردان بهروز عطایی نیز امسال برای نخستین بار در جام واگنر بر روی سکو رفتند و به مدال برنز و مقام سومی این رقابت‌ها در سومین حضور خود دست یافتند.

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیز دیگر رویداد والیبال ایران در سال جاری بود که تیم ملی ب ایران به مقام قهرمانی و تیم ملی بانوان به مقام نایب قهرمانی دست یافت. مدال نقره شاگردان الساندرا کمپدلی نخستین مدال بین المللی والیبال بانوان ایران محسوب می‌شود.

تیم ملی والیبال بانوان همچنین در جام کنفدراسیون آسیا شرکت کرد و در جایگاه هفتم قاره کهن قرار گرفت.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در سال 1401 برای کسب تجربه به عنوان نماینده ایران در جام کنفدراسیون مردان آسیا شرکت کرد و در جایگاه پنجم قرار گرفت اما تجربه حضور در این رقابت‌ها در بحرین نمایان شد و شاگردان غلامرضا مومنی مقدم در بحرین قهرمان آسیا شدند و سهمیه رقابت‌های جهانی هم به دست آوردند.

همچنین تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که در سال جاری نسل جدید والیبال ایران را رونمایی کرد، در قهرمانی زیر 18 سال آسیا که در تهران برگزار شد موفق به کسب مقام نایب قهرمانی و مدال نقره شد و سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان سال 2023 را به دست آورد.

تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان دختر ایران نیز در سال 2022 علاوه بر حضور در جام کورناکیا برای آماده‌سازی، در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردند که نوجوانان در رتبه هفتم و جوانان دختر در جایگاه ششم قرار گرفتند.

تیم‌های ملی والیبال ساحلی زیر 19 سال ایران اردیبهشت‌ماه در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردند که تیم الف ایران (حبیب ناصری-مهدی علیزاه) به مقام نایب قهرمانی دست یافت و سهمیه حضور در مسابقات جهانی دریافت کرد.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا بود و تیم پیکان به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت و تیم شهداب یزد در جایگاه سوم قرار گرفت.

علی‌اصغر مونسان، محسن منصوری، طاهره طاهریان، وحید مرادی، فریبا محمدیان، میلاد تقوی، بهروز عطایی، ناصر میرفخرایی، هوشنگ عشایری، امیرحسین منظمی، حمید شرافت، محمود افشاردوست، مصطفی کارخانه، مهدی اسلامی، محمدجواد یزدان‌پناه، فاطمه رشیدی و مهرداد هاشمی اعضای هیات رئیسه و مهمانان ویژه شرکت کننده در این نشست هستند.

این نخستین نشست هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در سال 1401 است که با محوریت بررسی عملکرد تیم‌های ملی والیبال ایران در 16 رویداد برگزار شده پیگیری می‌شود.