سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

والاس دسوزا قطر پاسور تیم ملی والیبال برزیل پس از کسب مدال برنز قهرمانی جهان بار دیگر با پیراهن زرد سلسائو خداحافظی کرد.

به گزارش آریاورزش، دیدارهای نهایی والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ به میزبانی مشترک لهستان و اسلوونی شب گذشته با قهرمانی ایتالیا به پایان رسید. تیم‌های لهستان و برزیل نیز به مدال‌های نقره و برنز بسنده کردند. اما در حاشیه مسابقات، والاس دسوزا قطر پاسور باتجربه برزیلی بار دیگر خداحافظی خود را از تیم ملی علنی کرد.

والاس در بازی رده‌بندی بهترین بازیکن برزیل بود و با کسب ۲۲ امتیاز نقش کلیدی در مدال برنز برزیل داشت. او تنها در ست چهارم که برزیلی‌ها برای دقایقی ثبات خود را مقابل اسلوونی از دست داده بودند توانست ۱۰ امتیاز به دست آورد. بعد از آن که برزیل در ست سوم ۹-۱۵ عقب ماند و ۲۲-۲۵ نتیجه را واگذار کرد، در ابتدای ست چهارم نیز ۰-۴ عقب افتاد. با حملات او بود که برزیل به تساوی ۴-۴ رسید. همچنین امتیاز پایانی که برزیل را روی سکو برد توسط والاس به دست آمد.

پس از پایان مسابقه، این بازیکن در گفتگویی که با شبکه تلویزیونی Spor TV داشت بار دیگر رسماً از تیم ملی برزیلی خداحافظی کرد و گفت: "از الان سخت است که بگویم با تیم ملی ادامه خواهم داد یا خیر. دو سال دیگر من ۳۷ ساله خواهم شد، تا آن موقع خیلی اتفاقات ممکن است بیفتد. آلن، روکه، برادر آلن، دارلان همگی بازیکنان بااستعدادی هستند. تا دو سال دیگر از این هم بهتر می‌شوند. تا آن موقع برزیل قطر پاسورهای خوبی خواهد داشت و دیگر به من نیازی ندارند. از این به بعد من بازی‌ها را از تلویزیون تماشا می‌کنم و به تشویق تیم ملی کشورم خواهم پرداخت."

والاس یکسال پس از ناکامی در بازی رده‌بندی المپیک توکیو برابر آرژانتین و از دست دادن مدال برنز گفت: "هر کسی که در توکیو بود می‌داند از دست دادن مدال المپیک چقدر دردناک است. من در اتاق با لئال صحبت کردم و گفتم که نمی‌توانم ببینم امروز این مدال را نگرفتم."

والاس که سابقه مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ را دارد، پس از این ناکامی بازنشستگی خود را اعلام کرد. او بعد از قهرمانی با تیم ساداکروزیرو در سوپرلیگ برزیل، همراه خانواده‌اش در تعطیلات به سر می‌برد، اما پس از مصدومیت دو قطر پاسور دیگر برزیل، بار دیگر توسط رنان دال زوتو دعوت شد.‌ او بلافاصله سفر را رها کرد و به اردوی تیم ملی کشورش ملحق شد.

والاس در مورد کار با بازیکنان جوان گفت: "کار کردن با جوانان همیشه لذت‌بخش است. آنها در حال پیشرفت هستند. آدریانو آینده روشنی دارد. او بازیکن خوبی است و بهتر هم خواهد شد. از بازی کنار آنها لذت بردم. اکنون زمان آن فرا رسیده که برای آنها آرزوی موفقیت کنم، زیرا راه طولانی در پیش دارند."