سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

تیم ملی والیبال برزیل برای اولین‌بار در تاریخ رقابت‌های قهرمانی جهان، مقام سوم را کسب کرد.

به گزارش آریاورزش، دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ امشب (یکشنبه بیستم شهریور) برگزار شد. تیم ملی برزیل در یک دیدار تقریبا یک طرفه ۳-۱ اسلوونی را شکست داد و مقام سوم را کسب کرد.

برزیل در دو ست ابتدایی با نتیجه مشابه ۲۵-۱۸ پیروز شد. ست سوم را ۲۲-۲۵ به اسلوونی واگذار کرد. اما در ست چهارم بار دیگر ۲۵-۱۸ این تیم را شکست داد.

تیم اسلوونی ست اول را خیلی خوب آغاز کرد، اما عدم هماهنگی بازیکنان در طول بازی باعث شد تا بار دیگر اشتباهات فردی آنها زیاد شده و بازی از جذابیت بالایی برخوردار نباشد. شاگردان دال زوتو در فاز دفاعی عالی کار کردند و ۱۳ امتیاز از دفاع روی تور به دست آوردند. این در حالی است که اسلوونی تنها ۴ امتیاز از این فاکتور کسب کرد.

والاس دسوزا در این دیدار ۲۰ امتیاز کسب کرد تا آخرین حضورش برای تیم برزیل با کسب بیشترین امتیاز و مدال برنز همراه باشد. تونجک اشترن نیز ۱۷ امتیاز برای اسلوونی به دست آورد.

تیم برزیل تاکنون ۹ بار به نیمه‌نهایی رقابت‌های جهانی راه پیدا کرده که سه‌بار در سال‌های ۲۰۰۲ آرژانتین، ۲۰۰۶ ژاپن و ۲۰۱۰ ایتالیا عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بازی را به لهستان واگذار کرد و به مقام دوم رسید، سلسائو دیگر مقام دومی خود را در سال ۱۹۸۲ آرژانتین کسب کرد.

همچنین در سه دوره ۱۹۸۶ فرانسه، ۱۹۹۰ برزیل و ۱۹۹۸ ژاپن به مقام چهارم دست یافتند. بدین ترتیب برزیل برای نخستین‌بار است که در رقابت‌های قهرمانی جهان به مدال برنز دست پیدا می‌کند.