یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

تیم ملی والیبال لهستان برای سومین دوره پیاپی در رقابت‌های قهرمانی جهان راهی فینال شد.

به گزارش آریاورزش، مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ امشب (شنبه ۱۹ شهریور) به میزبانی کاتوویتس لهستان برگزار شد. در دیدار نخست، تیم والیبال لهستان به مصاف برزیل رفت و در یک بازی جذاب و دیدنی توانست ۳-۲ برزیل را شکست داده و بار دیگر به فینال راه پیدا کند.

هر چند نمی‌توان نقش گربیچ را در این موفقیت نادیده گرفت. اما اگر منطقی نگاه کنیم، ویتال هاینن تیمی را به گربیچ تحویل داد که تا سال‌ها می‌تواند با خیال راحت با این تیم کار کند و در کنار آنها بازیکنان جدید را هم اضافه کند.

برزیل در ست اول عالی کار کرد و بار دیگر مشخص بود که فشار حاصل از جو سالن بر روی میزبان بیشتر بوده است. شاگردان رنان دال زوتو (۲۳-۲۵) برنده شدند. در دو ست بعدی، تیم لهستان توانست با بازی فوق‌العاده سمنیوک در توپ‌گیری و کوخانوفسکی در دفاع بازی را از آن خود کند و (۲۵-۱۸) و (۲۵-۲۰) پیروز شود.

ست چهارم، دو تیم بازی پایاپای را در پیش گرفتند. اما فشار برزیل در زدن سرویس‌های با سرعت بالا بیشتر شد و البته که برونو رزنده از ابتدای این ست در ترکیب حضور داشت. در پایان این ست، در حالی که تیم برزیل جلو بود، لوکارلی پس از زدن سرویس دچار مصدومیت شد و زمین را ترک کرد و قادر به بازی در ست پنجم نشد. با این وجود تیم برزیل با برتری (۲۱-۲۵) بازی را به ست پنجم برد.

نبودن لوکارلی در ابتدای ست پنجم به ضرر تیم برزیل تمام شد و آنها ۷-۴ عقب افتادند. دال زوتو وقت استراحت گرفت تا دو تیم در امتیازات برابر شودند و بعد از آن امتیازات پیاپی پیش رفت تا در نهایت با سرویس سمنیوک و دفاع شیفکا بار دیگر برزیل (۱۵-۱۲) شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند.

کورک و سمنیوک به ترتیب با ۲۴ و ۲۳ امتیاز نقش تأثیرگذاری در پیروزی لهستان داشتند. همچنین کوخانوفسکی مدافع میانی تیم لهستان در این دیدار ۶ امتیاز کسب کرد که ۴ امتیاز آن از دفاع بود.

برای تیم برزیل نیز لوکارلی ۱۸ و لئال ۱۳ امتیاز کسب کردند.

دیدار دوم نیمه‌نهایی میان تیم‌های ایتالیا و اسلوونی برگزار می‌شود. باید دید اسلوونی می‌تواند شکست فینال قهرمانی اروپا را جبران کند یا خیر.