سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش رقابت های قهرمانی جهان به مرحله نیمه نهایی رسید و تیم ها اسلوونی و ایتالیا یک پای فینال و برزیل و لهستان طرف دیگر فینال هستند.

فردیناندو دی جورجی سرمربی تیم والیبال ایتالیا در مورد بازی امشب خود با اسلوونی بیان داشت:

"بله یک سال گذشت و دوباره اسلوونی حریف ما شد. اما همه چیز در این برهه زمانی کاملا متفاوت است. یک سال گذشته و هر دو تیم دوران به خصوصی را گذرانده اند. ما در رقابت های جهانی هستیم که بهترین های جهان در ان حضور داشتند و قدرت فنی تیم ها واقعا قابل توجه بوده است. نه اینکه در مسابقات قهرمانی اروپا چنین چیزی نبوده است که همانطور که میبینید سه تیم از اروپا در این مرحله حضور دارند اما بزرگی تونمنت از نامش پیداست رقابت های قهرمانی جهان، که همه کشورها با قویترین تیم خود حاضر شدند. مهمترین جنبه این رقابت ها به لحاظ فیزیولوژی است که در عرض یک سال همه چیز تغییر میکند. هر تیمی برنامه و روش خود را دارد حتی اگر کادر فنی و بازیکنان بسیار شبیه هم باشند اما برنامه ها و مسیر است که تفاوت ها را ایجاد میکنند و باعث جذابیت هر چه بیشتر این رقابت ها میشوند.

دی جورجی در میان صحبتهایش به نکته مهمی اشاره کرد :

"اگر فکر کنیم کاری که سال پیش انجام دادیم می تواند برای ما امتیازی به ارمغان بیاورد، اسخت در اشتباهیم، این جا نیمه نهایی قهرمانی جهانی است، با هر تیمی که روبرو شویم حریف سختی خواهد بود. این بستگی به این دارد که چگونه خودمان را برای این مرحله از بازی ها آماده کرده باشیم. بدیهی است که اگر خودمان را متقاعد کنیم که فینال سال گذشته در بازی با اسلوونی از ان ما شد و ما قهرمان شدیم، قطعا در این بازی با سختی های بیشتری روبرو خواهیم شد و مجبور خواهیم شد رنج بسیاری را تحمل کنیم. ما می خواهیم با ذهن درست به بازی خود ادامه دهیم، همانطور که در بازی با فرانسه این کار را انجام دادیم .

بازی بسیار سختی خواهد بود ولی ما هرگز تسلیم نمیشویم. اسلوونی تیمی کاریزماتیک است که والیبال را خیلی خوب بازی می کند و هرگز تسلیم نمی شود و به همین دلیل باید با روحیه فداکاری در برابر آنها حاضر شویم. ما مثل همیشه برای پیروزی بازی خواهیم کرد."