سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

تیم ملی والیبال ایران با شکست برابر برزیل به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ پایان داد.

به گزارش آریاورزش، روز پایانی مرحله یک هشتم نهایی قهرمانی جهان امشب ۱۵ شهریور با دو دیدار به میزبانی لهستان برگزار شد. تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۳:۳۰ مقابل برزیل صف‌آرایی کرد و سه بر صفر شکست خورد.

ایران در ست اول نمایش خوبی به خصوص در حمله نداشت و توپ‌ها در زمین برزیل تبدیل به امتیاز نمی‌شد. از طرفی مهاجمان برزیل از فرصت‌ها استفاده کردند و امتیازات زیادی از حمله به دست آوردند و (۲۵-۱۷) پیروز ست نخست شدند. در ست دوم توپ‌گیری‌های بازیکنان ایران درون زمین بهتر شد، اما همچنان ضعف در خط حمله به چشم می‌آمد تا باز هم برزیل (۲۵-۲۲) برنده شود.

ایران ست سوم را بهتر شروع کرد و در حمله نیز موفق‌تر بود. با این وجود برزیل بار دیگر ۱۰-۴ پیش افتاد. امیرحسین اسفندیار با دفاع و سرویس خوب به کمک ایران آمد و میلاد عبادی‌پور امتیاز ۱۳ را برای ایران کسب کرد تا اختلاف به حداقل برسد. شاگردان عطایی بار دیگر در امتیاز ۱۷ و ۲۳ بازی را برابر کردند. رنان دال زوتو در امتیاز ۲۴-۲۳ بازیکن باتجربه خود برونو رزنده را برای سرویس به زمین فرستاد. پاسور تیم ملی برزیل سرویس خود را روی خط خواباند و با برتری (۲۵-۲۳) برزیل را راهی دور بعد کرد.

یوآندی لئال با کسب ۲۰ امتیاز بهترین بازیکن زمین بود. میلاد عبادی‌پور و امیرحسین اسفندیار نیز هر کدام ۸ امتیاز برای ایران به دست آوردند.

تیم ملی ایران در این بازی ۳۲ حمله، ۷ دفاع، ۵ سرویس و ۱۸ امتیاز از اشتباهات برزیل به دست آورد. زردپوشان برزیل نیز ۴۱ حمله، ۶ دفاع، ۷ سرویس و ۲۱ امتیاز از خطاهای ایران کسب کردند.

تیم ملی برزیل با این نتیجه حریف آرژانتین در دور یک چهارم نهایی شد.

ایران - برزیل / یک هشتم نهایی قهرمانی جهان