دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش تیم والیبال فرانسه در بازی مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم ژاپن رفت و توانست به سختی 3-2 ( 25-17، 21-25، 26-24، 22-25، 16-18) این تیم را شکست داده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند تا در ان مرحله به مصاف ایتالیا برود.

فیلیپ بلن سرمربی فرانسوی تیم ژاپن در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که فرانسه آخرین تیمی بود که میخواستم با آن بازی کنیم.

این بازی از آن جهت جذاب و دیدنی شد که بعد از ست اول که فرانسوی‌ها به راحتی ۲۵-۱۷ از آن خود کردند، ژاپنیها تازه بازی خود را از ست دوم به رخ کشیدند و با زدن سرویس‌های پرریسک تیم فرانسه را وارد چالش جدیدی کردند.

ست سوم با اینکه تیم ژاپن ۱۶-۱۱ عقب افتاد اما با توپگیری های فوق‌العاده انها که مختص خودشان است بازی را در عدد ۱۹ برابر کردند تا در نهایت این ست ۲۶-۲۴ به سود فرانسوی‌ها شود.

با گرفتن ست چهارم توسط تیم ژاپن، فرانسه خود را در لبه تیغ مشاهده کرد طوری که فشار بازی بر فرانسه زیاد شد و ست پنجم را به گونه ای آغاز کرد که ۴-۱ عقب افتاد و جیانی وقت استراحت گرفت و با زبان ایتالیایی برای آنها صحبت کرد.

لحظات پایانی ست پنجم برای همه لحظات حساسی بود و اصلا قابل بازگویی نیست که چه تفکراتی در ذهن همگان رقم خورد که اگر فرانسه ببازد، روزه شگفتانه قهرمانی جهان رقم میخورد و… هزاران موضوع دیگر که در نهایت انگاپت به همه اینها پایان داد و گفت:

" ما هنوز قهرمانی جهان را در کلکسیون نداریم"

حملات دو تیم در این دیدار ۶۴ حمله بود و در کسب امتیاز سرویس نیز در عدد ۵ برابر بودند. فقط در دفاع فرانسه ۱۱ و ژاپن ۸ دفاع داشت و در سایر موارد دو تیم بسیار عملکرد نزدیک به هم داشتند.