به گزارش اختصاصی آریاورزش 24 تیم در رقابت های جهانی 2022 به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی حضور پیدا کردند. این مرحله 36 بازی انجام گرفت و در نهایت شانزده تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و هشت تیم از 24 تیم در مرحله گروهی حذف شدند.

اما کدام تیم ها در مرحله گروهی درخشیدند و کدام تیم ها عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند؟

تیم هایی که عملکرد درخشان داشتند:

  • هلند
    اول شدن در گروه F، جایی که تیم هایی چون ایران و آرژانتین حضور داشتند برای تیم جوانی چون هلند دستاورد درخشانی بوده است. آنها در بازی با ایران و آرژانتی فوق العاده بودند و نشان دادند که اماده ظهور هلند قهرمان در دهه نود میلادی هستند. در مرحله یک هشتم نهایی به تیم اوکراین برخورد کردند و شک نکنید اگر نیمیر روزش باشد با پروازهایی که میکند شانس بالایی در رسیدن به یک چهارم نهایی دارند. .
  • ترکیه
    کمتر کسی فکر میکرد ترکیه به مرحله بعد صعود کند و به عنوان تیم دوم گروه E هم صعود کند.تیم مردان ترکیه با تلاش برای خارج شدن از زیر سایه والیبال بانوان این کشور، آستین های خود را بخوبی بالا زدند آدیس لاگومژیا ا، اگر در حمله شرکای بیشتری داشته باشد، می تواند تحول عظیمی در تیم تریه ایجاد کند.
  • تونس تیم تونس تیمی بود که شاید هیچ کس فکر نمیکرد به مرحله بعدی رقابت ها حضور پیدا کند. این تیم در گروه A رقابت ها بازی سختی با صربستان و اوکراین داشت. بازی با پپورتوریکو را پیروز شد و به عنوان تیم سوم برتر و شانزدهم رده بندی نهایی به یک هشتم صعود کرد.

تیم هایی که عملکرد ضعیفی در مرحله گروهی داشتند:

  • کانادا
    بدون پرین و با تغییر کادر مربیگری، برای رسیدن به دوران اوج خودش باید کمی صبوری کند. اگر چه آنها گروه سختی برای صعود نداشتند ولی انچنان که باید و انتظار میرفت ظاهر نشدند و با اختلاف بسیار اندک از دور رقابت ها کنار رفتند.
  • بلغارستان
    شکست مقابل مکزیک . تیر اخر برای این تیم بود. بله درست است استعدادهای جوانی در این تیم حضور دارند که در کنار بازیکنان قدیمی تر قرار گرفتند اما هنوز یک تیم نشده اند.
  • آرژانتین
    آرژانتین برای رهاییی از حذف واقعا دست و پا زد و بازی با مصر را به ست پنجم کشید تا توانست صعود کند. باید
  • کوبا
    انتظارات زیادی از تیم کوبا پس از قهرمانی در چلنجر کاپ و جام پن آمریکا می رفت. بی ثباتی مهاجمین این تیم هزینه بالایی برای این تیم داشت.

تیم هایی که عملکردقابل قبولی داشتند:

  • ایتالیا
    نسل فعلی آتزوری آمده تا نشان دهد که قهرمانی اروپا در سال 2021 تصادفی نبوده است. در بازی های مرحله حذفی، امیدواریم خاطره تلخ لیگ ملتها از این تیم را فراموش کنیم
  • لهستان
    حضور هواداران در سالن های ورزشی می تواند اشتیقا انها را برای کسب سومین قهرمانی متوالی بیشتر کند. حتی بدون لئون، تیم نشان داد که برای رسیدن به این شاهکار تاریخی به اندازه کافی قوی است.
  • برزیل
    در مرحله گروهی با بازی های خوب، بدون شکست به ممرحله بعد صعود کرد. درست است دال زوتو و تیمش در ابتدا به خصوص اولین بازی کمی متزلزل نشان داد اما تعویض به موقع کاچوپا به جای برونو تیم برزیل را از باخت در بازی اول نجات داد.

فکر میکنید تیم ملی کشورمان در کدوم گروه قرار میگیرد؟