پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران در دیدار پایانی مرحله گروهی قهرمانی جهان امشب نهم شهریور به مصاف هلند رفت و با پذیرش شکست ۱-۳ در رده دوم گروه F قرار گرفت و به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی رفت. با این نتیجه قرعه ایران در مرحله بعدی سخت‌تر خواهد شد و با حریف قَدَرتری روبرو می‌شوند.

بهروز عطایی برای این دیدار میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، محمدطاهر وادی، امیرحسین توخته، علی اصغر مجرد، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت‌پور را از ابتدا به زمین فرستاد.

هلندی‌ها بازی را کم استرس و کم اشتباه‌تر شروع کردند و با ارائه سرویس‌های خوب، دریافت اول ایران را دچار چالش کردند تا در ست نخست (۲۲-۲۵) پیروز شوند.

سرویس‌های خوب تیم هلند در ست دوم هم ادامه یافت و باعث برتری ۲-۶ لاله‌های نارنجی شد. به تدریج شناخت بازیکنان ایران نسبت به حریف بیشتر شد و با تمرکز بالاتر و انسجام دفاع روی تور توانستند ۱۰-۹ نتیجه را به سود خود برگردانند. بازی تا امتیاز ۱۸ پوئن به پوئن پیش رفت. حرکت زیبای میلاد عبادی‌پور مدافعین هلند را فریب داد و نتیجه ۲۱-۱۸ به سود ایران شد. برتری ایران تا انتهای ست ادامه یافت و (۲۵-۲۱) به نام ایران ثبت شد.

بازی در ست سوم تا امتیاز ۱۰ برابر پیش رفت. در ادامه تیم هلند با جایگیری خوب درون زمین اکثر توپ‌های ایران را زخمی کرد و اجازه نداد حمله‌های ملی‌پوشان تبدیل به امتیاز شود. حتی بهروز عطایی در وقت استراحت از بازیکنان درخواست کرد که با هوشیاری بیشتری بازی کنند و توپ‌ها را به دست دریافت‌کننده‌های هلند نزنند. با این وجود هلند فاصله امتیاز را بیشتر کرد و (۲۰-۲۵) برنده شد‌‌. هلند در این ست پنج دفاع مستقیم به دست آورد.

ملی‌پوشان ست چهارم را با جسارت بیشتری شروع کردند و ۸-۴ پیش افتادند. این‌بار روبرتو پیاتزا تیم خود را دعوت به آرامش کرد تا با تمرکز بیشتر بازی را ادامه دهند. بازی خوب تیم ایران انسجام هلند را از هم پاشاند و فاصله امتیاز را بیشتر کرد. اما مشخص نیست بعد از آن چه اتفاقی افتاد که هلند بار دیگر به بازی برگشت و نتیجه را در عدد ۱۶ مساوی کرد. پس از آن ایران تنها دو امتیاز گرفت و هلند تا امتیاز ۲۵ پیش رفت!!! نیمیر عبدالعزیز نقش بسزایی در پیروزی (۱۸-۲۵) این ست و این دیدار داشت.

ایران - هلند / قهرمانی جهان ۲۰۲۲