پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر مصر صعود خود را به مرحله شانزده تیم نهایی قطعی کرد.

روز چهارم مرحله گروهی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ امروز هفتم در حال برگزاری است. تیم ملی ایران امشب از ساعت ۲۰ دومین بازی خود را مقابل مصر انجام داد و سه بر یک به پیروزی رسید.

ایران در ست اول کم‌اشتباه ظاهر شد و توانست با تنها یک خطا (۲۵-۱۴) برنده شود.
در ست دوم برخلاف گیم اول که بازی یکطرفه بود، دو تیم تا امتیاز ۱۸-۱۷ برابر پیش رفتند. در ادامه ایران با دفاع توانست ۲۰-۱۷ پیش بیفتد. شاگردان عطایی با دفاع و سرویس خوب برتری خود را حفظ کردند. در پایان اسپک بازیکن مصر به اوت رفت تا ست دوم (۲۵-۱۹) به نام ایران ثبت شود.

مصر در ست سوم شروع بهتری داشت و توانست سه پوئن برتری ایجاد کند. ایران توانست بازی را ۶-۶ برابر کند، اما وقوع برخی اشتباهات در زمین ایران و خطاهای سرویس منجر شد تا مصری‌ها فاصله را بیشتر کنند و اختلاف ۶ امتیازی ایجاد شود. شاگردان عطایی علیرغم اینکه امتیازات را جبران کردند اما در نهایت (۲۲-۲۵) شکست خوردند.

در ست چهارم نیز بازی برابر پیش می‌رفت. امتیاز سرویس عبادی‌پور و حمله شریفی اختلاف دو امتیازی ایجاد کرد و نتیجه ۹-۷ شد. ایران این برتری را تا امتیاز پایانی ۲۴-۲۰ حفظ کرد. در حالی که تنها به یک امتیاز برای پیروزی در این بازی نیاز داشت، اما کار برای بازیکنان گره خورد. حمله‌ها به اوت می‌رفت تا نتیجه در امتیاز ۲۴ مساوی شود‌. این‌بار مصری‌ها اسپک خود را به اوت زدند تا به پیروزی (۲۶-۲۴) ایران کمک کرده باشند.

تیم ملی والیبال ایران با این برد ۵ امتیازی شد و مانند هلند صعود خود را به دور بعد قطعی کرد. اما سرنوشت تیم اول و دوم در دیدار پایانی مرحله گروهی مقابل هلند که روز چهارشنبه برگزار می‌شود مشخص خواهد شد.

ایران - مصر / قهرمانی جهان ۲۰۲۲