پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش حرف حساب را خود بهروز عطایی در جریان ست‌ها زد، وقتی چند پوئن جلو هستید سرِ سیری بازی میکنید...!

تیم ملی والیبال ایران در دیدار نخست رقابتهای قهرمانی جهان به مصاف آرژانتین رفت و در یک بازی سخت در نهایت توانست اهفتمین بازی پنج ست دو تیم را بار دیگر ۳-۲ از آن خود کند و دو امتیاز از این بازی بگیرد تا بعد از هلند در رده دوم جدول گروه F قرار بگیرد.

2-3 (۲۵-۲۰,۲۸-۳۰,۱۸-۲۵,۳۴-۳۲,۱۹-۲۱)

ایران طبق معمولِ شروعِ تورنمنت‌ها، اصلا بازی رو خوب آغاز نکرد و تا بچه‌ها در جریان بازی قرار بگیرند ست اول را ۲۵-۲۲ واگذار کردند.

تیم ایران در ست دوم کمی بهتر کار کرد، اما از نیمه‌های ست بار دیگر شاگردان مندز در دفاع روی تور اجازه کار به بازیکنان ایران ندادند. با تعویض شریفی به جای اسفندیار، تیم ایران در خط سرویس جان تازه گرفت و توانست امتیازات را جبران کند و ست را ۳۰-۲۸ به سود خود خاتمه دهد.

نکته قابل توجه:

مدافعین میانی تیم ایران خود را بیشتر سرعتی‌زن میدادند تا مدافع…. Middle blocker هستید شما دوستان، یعنی باید دفاع کنید لطفا!!!

بازیکنان مدافع میانی تا آخرین لحظه حتی یک دفاع هم نداشتند. در طول پنج ست بازی تیم ایران تنها ۳ امتیاز از دفاع گرفت که تازه ۲ امتیاز آن را امین اسماعیل‌نژاد گرفت، و دیگری را در ست پنجم و امتیاز ۲۰، امیرحسین توخته کسب کرد.

شاید تقصیر ما هم باشد وقتی کلمه اشتباه به کار میبریم حتما موضوع اشتباه گرفته میشود. مدافع میانی را زین پس به جای سرعتی زن استفاده کنیم شاید کارگشا باشد.

و اکنون کاملا مشخص است که به شدت جای بازیکنی چون موسوی در تیم دیده میشود.

در بازی هلند و مصر، در طول سه ست بازی مصر ۴ دفاع و هلند ۹ دفاع داشت. در این بازی تیم آرژانتین ۱۴ دفاع و ما تنها ۳ دفاع

شانس آوردیم کونته‌ توپ را به اوت زد و شانس آوردیم که بردیم. در ست چهارم به راحتی با چند اختلاف امتیازی که داشتیم می‌توانستیم برنده بازی باشیم ولی بازی را رها کردیم و جناب عطایی حرف حساب را همان موقع زد.

عبادی‌پور در این بازی با کسب ۲۱ امتیاز بیشترین امتیازات را به دست اورد