به گزارش آریاورزش، روز دوم رقابت‌های قهرمانی جهان امروز شنبه برگزار شد. تیم ملی کشورمان در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها به مصاف آرژانتین دارنده مدال برنز المپیک توکیو رفت و در یک ماراتن نفس‌گیر و سه ساعته ۳ بر ۲ پیروز شد.

ایران ست اول را ۲۲-۲۵ واگذار کرد. در ست دوم نیز عملکرد خوبی به خصوص در دفاع روی تور نداشت تا تیم آرژانتین اختلاف ۶ امتیازی ایجاد کند. با این وجود بازیکنان ایران به بازی برگشتند و با عملکرد بهتر در سرویس توانستند در امتیاز ۱۷ برابر شوند. در امتیازات پایانی هر دو تیم پا به پای هم پیش رفتند. مرتضی شریفی که به جای اسفندیار به زمین آمده بود توانست نمایش مؤثری داشته باشد. تا اینکه با امتیاز سرویس شریفی نتیجه ۳۰-۲۸ به سود کشورمان شد.

تیم ملی ایران که در جریان بازی قرار گرفته بود، با تمرکز بالاتر ست سوم را شروع کرد و ۲۵-۱۸ پیروز شد. در ست چهارم نیز شاگردان عطایی شانس پیروزی داشتند، با این وجود برخی اشتباهات ایران منجر به تساوی امتیازات شد تا این ست نیز مانند گیم دوم طولانی شود. آرژانتین در نهایت ۳۲-۳۴ پیروز شد و بازی را به ست پنجم برد.

قدرت دو تیم در ست پنجم هم برابر بود. گاهی ایران و گاهی آرژانتین تیم برتر میدان بودند. خطاهای شاگردان مندز در سرویس کمک زیادی به ایران کرد تا در نهایت این ست ۲۱-۱۹ به نام کشورمان ثبت شود.

آنچه در این مسابقه ارزیابی می‌شد این بود که مانند دیدارهای ابتدایی لیگ ملت‌ها، ضعف دفاع روی تور دیده می‌شود به طوری که تا اواسط ست دوم ایران هیچ امتیازی از دفاع به دست نیاورده بود، اما سهم آرژانتین از دفاع ۵ امتیاز بود. با اینکه بازیکنان سرعتی ایران در حمله خوب بودند، اما عملکرد قابل قبولی در دفاع که یکی از مهمترین وظایف آنهاست نداشتند. گویا خود را بیشتر یک مهاجم سرعتی می‌پندارند تا یک مدافع. همچنین میلاد عبادی‌پور به خوبی در نقش کاپیتان ظاهر شد و با تذکر به موقع به امیرحسین توخته مانع از این شد که بازی به حاشیه برود.

با این حال این برد، پیروزی ارزشمندی برای تیم ما بود. ایران در گروه F با تیم‌های هلند، آرژانتین و مصر همگروه است. نتیجه این بازی تأثیر زیادی در سرنوشت صدرنشین گروه داشت. دیدار آینده ایران روز دوشنبه ۷ شهریور مقابل مصر خواهد بود.