به گزارش آریاورزش، رقابت‌های قهرمانی جهان برای آتزوری‌ها از امروز شنبه با دیدار برابر کانادا آغاز خواهد شد. فردیناندو دی‌جورجی سرمربی تیم ملی ایتالیا در این خصوص گفت: مانند همه تیم‌ها مدت‌هاست تلاش می‌کنیم تا چنین تورنومنت مهمی را به بهترین شکل ممکن آغاز کنیم. اکنون که به شروع مسابقه نزدیک هستیم بر روی تمامی جزئیات و نکات فنی و تاکتیکی تمرکز کرده‌ایم. مسیر خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و به خوبی تمرین کرده‌ایم. خیلی مهم است که با ذهنیت و نگرش درست مسابقات را شروع کنیم و مقابل کانادا که تیم با کیفیتی است خوب بازی کنیم. باید آنها را تحت فشار بگذاریم چون کانادا خیلی سریع بازی می‌کند.

او از روند روند اماده سازی تیم از قهرمانی اروپا تاکنون افزود:

بعد از تجربه قهرمانی اروپا، رقابت‌های لیگ ملت‌ها برایمان تورنمنت بسیار مهمی به لحاظ رشد تیمی بود. چرا که با تعداد زیادی از بازیکنان جوان اما مستعد و کم‌تجربه شرکت کردیم و آنها در طول این مسابقات توانستند چند هفته در بالاترین سطح بازی کنند. تیم، عملکرد خوبی درون زمین داشت و قادر به پیروزی بود. ما نیز توانستیم جنبه‌های مختلفی را آنالیز کرده، روی آنها کار کنیم و برخی چیزها را اصلاح کردیم. دو بازی دوستانه ما برابر ژاپن و آمریکا کمک زیادی به من کرد تا سعی کنیم جنبه‌های رقابتی تیم را بعد از چندین هفته کار و تلاش به خوبی ارزیابی کنیم. ژاپن و آمریکا هر دو رقبای فوق‌العاده‌ای بودند. حتی به نظرم آمریکا مدعی قهرمانی است. این دو بازی، اطلاعات خیلی خوبی را که به دنبال آن بودیم به ما داد. باز هم تکرار می‌کنم اردوی آماده‌سازی خوبی داشتیم

دی‌جورجی در خصوص بازی‌های قهرمانی جهان گفت:

تنها سه بازی در مرحله گروهی داریم، بنابراین زمان زیادی برای تأمل وجود نخواهد داشت. تورنمنت کوتاهی است و لازم است از همان ابتدا خوب آماده باشیم. بازیکنان من جوان هستند و می‌خواهند همیشه همه را شگفت‌زده کنند. چیزی که من همیشه به بازیکنانم می‌گویم این است که توپ و میدان و تور همیشه یکسان است و تغییر نمی‌کند. صرف نظر از اینکه در آن لحظه کجا قرار داریم و حریفان ما چه تیم‌هایی هستند، باید خوب والیبال بازی کنیم.