به گزارش آریاورزش، در پایان روز نخست رقابت‌های قهرمانی جهان تیم‌های لهستان و اسلوونی که میزبانی این دوره را بر عهده دارند، حریفان خود را شکست دادند.

از گروه C، تیم ملی لهستان مدافع عنوان قهرمانی در سه ست پیاپی با امتیازات ۲۵-۱۲، ۲۵-۲۰، ۲۵-۲۰ بلغارستان را از پیش رو برداشت و با ۶ امتیاز در رده دوم گروه قرار گرفت. در بازی اول از این گروه، آمریکا با شکست ۳-۰ مکزیک در صدر جدول قرار دارد.

سمنیوک با ۱۶ و کورک با ۱۳ امتیاز، بیشترین پوئن را برای لهستان به دست آوردند. سوکولوف و نیکولوف به ترتیب ۹ و ۸ امتیاز کسب کردند.

لهستان در دو دوره گذشته در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به مربیگری آنتیگا و هینن قهرمان شده و امسال نیز با قبول میزبانی، قصد دارد به رهبری نیکولا گربیچ از مقام خود دفاع کند.

در بازی دوم گروه D که در اسلوونی برگزار می‌شود، تیم میزبان سه بر صفر ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۳، ۲۵-۲۱ برابر کامرون پیروز شد و در صدر گروه قرار گرفت. پیش از این فرانسه مقابل آلمان برنده شده بود و با معدل امتیاز کمتر در رده دوم ایستاد.

با وجودی که کامرون در حمله و دفاع چیزی از حریف کمتر نداشت، اما اشتباهات زیادی که مرتکب شدند (۲۱ خطا)، رقابت را به حریف واگذار کردند. اسلوونی در این بازی کم اشتباه بود و تنها ۱۲ خطا داشت.

اشترن از اسلوونی با ۱۸ امتیاز و ووکنگ از کامرون با ۱۱ پوئن امتیازآورترین بازیکنان بودند.

اسلوونی - کامرون / قهرمانی جهان ۲۰۲۲