پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، روز نخست رقابت‌های قهرمانی مردان جهان امروز جمعه چهارم شهریور در حال برگزاری است. در ادامه رقابت‌های امروز، تیم‌های فرانسه و آمریکا که امسال عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ ملت‌ها را به دست آورده بودند موفق به شکست حریفان خود شدند.

در گروه C به میزبانی شهر کاتوویتس لهستان، تیم ملی آمریکا حریف خود مکزیک را سه بر صفر با امتیازات ۲۵-۱۸، ۲۵-۲۰، ۲۵-۱۲ شکست داد.

آرون راسل و توری دیفالکو به ترتیب ۱۶ و ۱۴ امتیاز برای آمریکا به دست آوردند. برای تیم مکزیک نیز گنزالز و رودریگز با ۹ و ۸ امتیاز بیشترین پوئن را به دست آوردند.

آمریکا برای هفدهمین بار است که در این رقابت‌ها شرکت می‌کند و یک طلا و دو برنز در این رقابت‌ها به دست آورده است. آمریکا در بازی دوم به مصاف بلغارستان می‌رود.

در گروه D که در کشور اسلوونی برگزار می‌شود تیم ملی فرانسه قهرمان المپیک ۲۰۲۰ و لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ با نتیجه ۳ بر ۰ و با امتیازات ۲۵-۲۲، ۲۵-۲۰، ۲۶-۲۴ آلمان را مغلوب کرد.

انگاپت با کسب ۱۵ پوئن امتیازآورترین بازیکن فرانسه بود. کارلیتزک برای آلمان ۱۷ امتیاز به دست آورد.

فرانسه که یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی است، هفدهمین حضورش را تجربه می‌کند. کسب مدال برنز ۲۰۰۲ و مقام چهارم ۲۰۱۴ بهترین نتایج آنها در این رقابت‌ها بوده است. آنها در بازی آینده مقابل اسلوونی صف‌آرایی می‌کنند.