پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور 24 تیم از چهارم تا بیستم شهریور جاری به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار خواهد شد.

فدراسیون جهانی این مدت درحال آزمون و خطا کردن قوانین بوده است و طوری شده که از این تورنمنت جهانی به تورنمنت دیگر قوانین را دستخوش تغییرات میکند و اصلا برایش بازیکنان و کادر فنی مهم نیستند.

در لیگ ملتها شاهد وقت استراحت فنی در امتیاز 12 بودیم . اکنون به کل وقت استراحت فنی برداشته و به جای آن دو وقت استراحت سی ثانیه ای برای هر تیم در نظر گرفته شده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل رعایت مسائل بهداشتی تعویض زمین ها کنار گذاشته شد و و تیم ها زمینهای خود را عوض نمیکردند اما در این رقابت ها تیم ها زمین های خود را تعویض میکنند و همچون گذشته تعیین زمین هم با پرتاب سکه توسط داور مشخص خواهد شد.

زمان زدن سرویس برای بازیکنان همچنان همان 15 ثانیه است که بعد از کسب امتیاز در پایان رالی برای زدن سرویس فرصت دارد. در این رقابتها تابgوهای ثانیه شمار به گونه ای تنظیم خواهند شد که چند ثانیه مانده به اتمام زمان، پس زمینه تابلو تغییر رنگ خواهد داد.

فاصله بین هر ست همچون گذشته بدون تغییر ماند و همان سه دقیقه خواهد بود اما این زمان همچون مرحله نهایی لیگ ملتها به 5 دقیقه افزایش پیدا کرد. ( احتمالا برنامه مصاحبه بین ست دوم و سوم را بار دیگر بخواهند در این تورنمنت اجرایی کنند)

تیمها باید 25 دقیقه قبل از شروع بازی از طریق سامانه مربوطه که در اختیارشان قرار داده میشود، به صورت آنلاین اسامی بازیکنان ابتدایی را اعلام کنند. اگر در این بین یعنی فاصله 25 دقیقه تا شروع بازی، بازیکنی که اسمش به عنوان استارت سیکس رد شده است در حین گرم کردن مصدوم شود، بازیکن جایگزین میتواند به حای او انتخاب شود.