پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش رنان دال زوتو وقتی لیست نهایی خود برای حضور در رقابت های جهانی را اعلام کرد بیشتر کارشناسان را متعجب کرد که چرا یک سرمربی با سد سه قطرپاسور را در تیم خود قرار دهد.

پس از مشکلاتی که در لیگ ملت‌های والیبال 2022 رخ داد و آلن سوزا مصدوم شد، رنان مجبور شد با توجه به خداحافظی والاس دسوزا از آلن دارلان جوان در ترکیب تیم استفاده کند. به همین دلیل رنان دال زوتو سرمربی تیم ملی مردان برزیل تصمیم گرفت تا با سه قطرپاسور والاس، دارلان و فیلیپه روکه راهی رقابت های جهانی شود.

دال زوتو در ابتدا در انتخاب لئو به عنوان مدافع میانی به جای ایساکی که مصدومیتش شَدید شد و نتوانست برزیل را همراهی کند و فیلیپه روکه قطرپاسوری که در اوایل لیگ ملتهای 2021 مصدوم شد و مجبور شد ریمینی را ترک کند، دچار تردید بود.

تصمیم به داشتن سه قطر پاسور در ترکیب نهایی تیم از نظر دال زوتو به خاطر اذیت شدن تیم برزیل در این پست در رقابت های لیگ ملتها بود. آلن در بازی با ایران مصدوم شد و فرانکو پس از مصدومیتش در همان هفته اول لیگ ملتها نتوانست تیم را همراهی کند، والاس از تیم ملی خداحافظی کرده بود و دارالانی را در ترکیب بود که در عین توانمند بودن بی تجربه بود. با همه اینها دارلان در طول مسابقات بازی خوبی از خود ارائه داد. اکنون والاس بار دیگر در این شرایط به کمک تیم آمد . با این حال، کادرفنی معتقد است که فیلیپه روکه می تواند در لحظات خاصی از مسابقات به ویژه در مهار بازی و کسب امتیازات حساس مثمر ثمر باشد.

تیم والیبال برزیل در حال حاضر برای برگزاری دو بازی دوستانه با تیم ملی فرانسه در روزهای پنجشنبه 27 مرداد و شنبه 29 مرداد در فرانسه است.

اسامی بازیکنان تیم برزیل برای حضور در رقابت های جهانی:

پاسورها: برونو رزنده، فرناندو کرلینگ (کاچوپا)

بازیکنان قطرپاسور: والاس دسوزا، دارلان سوزا، فیلیپه روکه

دریافت کنندگان قدرتی: ریکاردو لوکارلی، یوآندی لئال، آدریانو فرناندز، رودریگو لئو

مدافعین میانی: لوکاس ساتکمپ، فلاویو گالبرتو، لئاندرو سانتوس

لیبروها: تالِس هاس، مایک ریس