سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال زنان ایران با پذیرش شکست سه بر صفر برابر تیم ترکیه در نخستین حضور خود در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مدال نقره دست یافت.

پنجمین دوره رقابت‌های بازی‌های هم‌بستگی کشورهای اسلامی از ۱۸ مرداد در شهر قونیه ترکیه آغاز شد. در بخش والیبال، تیم‌های زنان و مردان موفق شدند به دیدار نهایی راه یابند. بازی فینال روز دوشنبه ۲۴ مرداد برگزار شد. بانوان ایران که در بازی رده‌بندی با پیروزی برابر آذربایجان تاریخ‌سازی کرده و برای اولین‌بار پس از ۵۶ سال به فینال راه یافتند با نتیجه ۳-۰ و با امتیازات ۲۵-۱۶، ۲۵-۱۴، ۲۵-۱۵ مقابل ترکیه مغلوب شد تا نخستین مدال بین‌المللی مدال بانوان نقره‌ای شود.

مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، زهرا کریمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا 14 بازیکن تیم ملی زنان ایران در مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بودند.

تیم‌های کامرون و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات زنان به مصاف هم رفتند که جمهوری آذربایجان سه بر صفر کامرون را شکست داد و به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

مدال نقره تیم ملی والیبال بانوان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی