یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 18 سال آسیا از 24 تا 31 مردادماه به میزبانی تهران در سالن والیبال آزادی برگزار خواهد شد.

دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال در آستانه برگزاری این مسابقات با بهره‌گیری از دانش تخصصی هنر گرافیک و زیبا شناختی، اقدام به طراحی و ساخت هویت بصری شامل نشان (لوگو) و پوستر ویژه این رقابت‌ها کرد.

رنگ‌های استفاده شده در هویت بصری این رقابت‌ها شامل آبی لاجوردی و آبی‌سبز یا فیروزه‌ای که هر دو از رنگ‌های اصیل، تاریخی و فرهنگی ایران است و نمادی از محافظت و رازآمیزی را در دل خود دارد.

همچنین از رنگ نارنجی که رنگ معاصر، پرتحرک و حاوی انرژی و شادابی‌ است در این هویت استفاده شده که نماد جوانی است و رنگ زرد که قاره کهن آسیا با آن در جهان معرفی می‌شود.

برای طراحی لوگو این رقابت‌ها، با توجه به عنوان مسابقات و گروه سنی نوجوانان زیر هجده سال قاره آسیا، از ساختاری پویا و پر انرژی با تنوع خطوط ظریف و سطوح رنگین و پر تحرک استفاده شده است.

در این طراحی با توجه به شکل ظاهری توپ والیبال در حال حرکت به عنوان عنصر اصلی و نماد والیبال و ترکیب آن با شاخه‌ی درخت که نمادی از رشد، شکوفایی و جوانه زدن است، به شکل دست درآمده و حول محور مرکزی در حال چرخش است تا عنصر حرکت را تداعی کند.

در اجزای تشکیل دهنده پوستر مسابقات که برای معرفی شهر تهران به عنوان میزبان این رده سنی قاره آسیا طراحی شده است، در درجه‌ی اول نقشه‌ قاره آسیا و پس از آن نقشه ایران و تهران به نمایش آمده است.

در معماری کلی پوستر نیز از نمادهای اصلی شهر تهران با الهام از پرسپکتیو‌های برگرفته از نقاشی‌ها و مینیاتور‌های ایرانی، سعی بر نشان دادن فرهنگ اصیل و هنر ایران زمین شده است.

لازم به ذکر است این مجموعه در دپارتمان ارتباطات و برندینگ فدراسیون والیبال توسط سیاوش یعقوبی به عنوان طراح و گرافیست تهیه شده است.